Pērnā gada nogalē “Tesla” prezentēja sava cilvēkveidīgā robota “Optimus” otro versiju “Optimus Gen 2”, kam ir uzlabots līdzsvars, ķermeņa kontrole, spēja dabiskāk un ātrāk pārvietoties, pārvietot priekšmetus. Nesenā video arī parādīts, kā robots spēj salocīt kreklu. “Tesla” šos “Optimus” robotus sākotnēji plāno izmantot savās rūpnīcās vienveidīgu, bīstamu darbu veikšanai un vēlāk piedāvāt arī citiem uzņēmumiem. Šim piemēram vēlas sekot arī BMW, kas automašīnu ražošanā plāno izmantot cilvēkveidīgos robotus.
BMW uzsācis savus pirmos izmēģinājumus ar mākslīgā intelekta cilvēkveidīgajiem robotiem, kurus izmanto automašīnu ražošanā. Šos robotus kompānijai nodrošina robotikas startaps “Figure“. Paredzēts, ka tie sniegs palīdzīgu roku noliktavu, loģistikas un mazumtirdzniecības nodaļās.
“Figure” uzsver, ka tā radītie roboti ļaus uzņēmumiem palielināt produktivitāti, samazināt izmaksas un radīt drošāku un sistemātiskāku darba vidi. “Figure” izstrādā cilvēkveidīgos robotus, kuros vēlas apvienot cilvēka veiklību un progresīvāko mākslīgā intelekta tehnoloģiju. Sākotnēji tie sniegs atbalstu tādās jomās kā ražošana, loģistika, mazumtirdzniecība un lielākoties veiks monotonus, bīstamus uzdevumus, kam tos vēlas izmantot arī BMW.
Savā mājaslapā “Figure” norāda, ka ASV saskarsies ar arvien lielāku darbaspēka trūkumu, jo sabiedrība noveco. Šobrīd ASV ir aptuveni 10 miljoni darbavietu, kurās jāveic bīstami vai ar dzīvo darbaspēku grūti izpildāmi uzdevumi, kurus roboti varētu pārņemt.
Teslas klauns ko varētu darīt ražošanā? Nedomāju, ka cilvēkveidīgums ir optimāls risinājums ražošanai.
Daļēji sekas tam ka eksakto zinātņu apguve un mācīšanās vispār vairs nav populāra. Jo nopelnīt var arī ar dažādiem tiešsaistes krāpniecības veidiem (investīcijas, crypto, NFT, …) vai rādot pliku pakaļu OnlyFans.