Web Analytics
More
    Reklāma

    Mazda strādā pie rotora motora, kuru darbina ūdeņradis

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Mazda turpmāko gadu laikā solījies piedāvāt virkni elektrificētu automašīnu, taču tas nenozīmē, ka autoražotājs atteicies no savām līdzšinējām tehnoloģijām. Šajā gadījumā runa ir par rotora (rotary) dzinēju. Japāņu mediji vēsta, ka autoražotājs strādājot pie šī dzinēja versijas, kuru būtu iespējams darbināt ar ūdeņradi.

    Japāņu automedijs Best Car, neminot savus avotus, norāda, ka Mazda nekad nav pārtraukusi rotora dzinēja attīstību, tiesa darbs pie tā ievērojami samazinājās pēc tam, kad 2012. gadā tika pārtraukta “RX-8” ražošana. Turpmāko gadu laikā ik pa brīdim parādījās dažādas ziņas par darbu pie šiem motoriem, kā arī pat par patentu pieteikumiem.

    Reklāma

    Pēdējo pāris gadu laikā rotora motors tika pieminēts kā “range extender” autoražotāja elektriskajā krosoverā “MX-30”, taču tagad Mazda inženieri uzmanību pievērsuši tam, kā rotora dzinējā kā degvielu varētu izmantot ūdeņradi. Pagaidām nav zināmas pilnīgi nekādas sīkākas detaļas, jo dzinējs, visticamāk, atrodas ļoti agrīnā izstrādes stadijā. Tāpat nav zināms, kur Mazda šadu dzinēju iecerējusi izmantot. Ražotāja pārstāvji, kas vēlējušies palikt anonīmi, atklājuši, ka prototips varētu parādīties trīs gadu laikā, taču prototipa izstrāde ir viena lieta, savukārt ekonomiski pamatotas masveida ražošanas uzsākšana ir kas pilnīgi cits, proti, prototipa izstrāde un atrādīšana nenozīmē, ka kaut kas tāds reāli nonāks līdz sērijveida mašīnām.

    Ūdeņraža izmantošana iekšdedzes dzinējos jau izmēģināta iepriekš – Toyota radījusi izturības sacīkstēm paredzētu “Corolla” versiju, kuras 3-cilindru motoru arī darbina ūdeņradis. Tiek norādīts, ka rotora dzinēja tehniskās īpašības to padara piemērotāku ūdeņraža kā degvielas izmatošanai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ingus
    17.08.2021 11:18

    Vai Kursors plāno MX-30 arī uz 1000km testu?

    Kursors.lv
    17.08.2021 12:35
    Reply to  Ingus

    Mums tāda doma bija, bet ja pareizi atceros sarunas, tad dīleris nebija pārlieku ieinteresēts sarūpēt auto uz šādu testu.

    Elektriķis
    17.08.2021 11:32

    Benzīna rotora motoram bija tāda īpatnība:ik pa brīdim jālej klāt eļļa, jo tā sadega. Diez vai ar H2 būs savādāk. Tā ka bez naftas nekā.

    Skābene
    17.08.2021 11:44
    Reply to  Elektriķis

    Vieglāk būtu kurināt uzreiz ar dabas gāzi, kā no dabas gāzes ražot H2, ko pēc tam kurināt iekšdedzes dzinējā. :)

    17.08.2021 12:43
    Reply to  Skābene

    grūti pārvērst lieko elektrību dabas gāzē, toties uz H2 var.

    Skābene
    17.08.2021 14:46
    Reply to  digitalk

    ar lieko elektrību vajag lādēt akumulatorus, tad lietderības koeficients būs krietni augstāks, kā ar elektrolīzi iegūt H2

    Krotow
    17.08.2021 17:07
    Reply to  Skābene

    No praktiskā viedokļa tā ir. Protams, var ražot ūdeņradi vietās, kur rodas liels “zaļās” enerģijas pārpalikums – pie jūras, tuksneša malā no saules baterijām utt. Taču tad ir jautājums par glabāšanu un transportu no visādām nekurienes vidienēm, kur labi spīd un/vai pūš. Ūdeņradim šai ziņā ir 2 lieli mīnusi. Jēdzīga daudzuma uzglabāšanai tas ļoti jāsaspiež. Un sīkās ūdeņraža molekulas drīz vien izspiežas cauri jebkuram materiālam un aizlido gaisā.

    Estiboy
    17.08.2021 17:07
    Reply to  Skābene

    Ir gudrinieki no biznesa un zinātniskās vides, kas raksta Hydrogen fuel cell it is not about effiecentcy but it is about a price.
    Ja kādam izdosies ar ūdeņradi saistītām tehnoloģijām būt lētākām nekā, elektroauto ar baterijām, tad pircējs neskatīsies ka baterijas ir efektīvākas.

    Skābene
    18.08.2021 12:41
    Reply to  Estiboy

    Jā, nu cena pagaidām braukšanai ar H2 ir ļoti nedraudzīga! :)

    Krotow
    18.08.2021 15:03
    Reply to  Estiboy

    Jā, taču tas viss vēl ir jāizdomā. Pagaidām ūdeņraža kompaktai glabāšanai vienīgais kas nāk prātā, ir gaiši zilie bunduļi no 2004. gada DOOM :)

    18.08.2021 16:31
    Reply to  Skābene

    ideālā, protams. tikai ja nav vairs ko lādēt un laist pa vadiem nevar vai ir tik tālu, ka zūd jēga?

    > grūti pārvērst lieko elektrību dabas gāzē, toties uz H2 var.

    izrādās, ka nav nemaz tik grūti, tikai vēl neefektīvāk. bet ja tā enerģija tāpat ietu zudumā, tad kāda starpība.

    Reklāma