Dažādu autoražotāju vadošās amatpersonas ik pa brīdim kritiski izsakās par Eiropas Savienības pieņemto lēmumu no 2035. gada aizliegt tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. Kritizētāju pulciņam pievienojies Mazda Eiropas struktūrvienības valdes priekšsēdētājs Martijns ten Brinks, viņam intervijā Top Gear norādot, ka šis aizliegums viņam sagādā vilšanos.
Mazda pārstāvis uzsver, ka tas nav saistīts ar nepatiku pret elektroauto vai tamlīdzīgām lietām. “Man šķiet nepareizi, ka mēs esam izvēlējušies vienu konkrētu tehnoloģiju. Parasti labākās inovācijas rodas brīdī, kad tiek nosprausts kāds mērķis, bet inženieriem un izstrādātājiem netiek pateikts, kā līdz mērķim nonākt,” saka ten Brinks. “Mana problēma ir politiķu lēmums, kā mums jānonāk līdz nulles izmešiem. Vienīgais veids ir elektroauto. Vai jūs tiešām atteiksieties no visa pārējā? Pat no tehnoloģijām, kas pagaidām pat nav izdomātas? Tā ir politiķu kļūda. Tas nav viņu darbs. Politiķu darbs ir pieprasīt bezizmešu mobilitāti nākotnē, bet kā mēs cilvēce līdz tam nonākam, tas jau ir atkarīgs no uzņēmējiem un cilvēku izdomas.”
Tāpat kā citi japāņu autoražotāji, arī Mazda līdz šim nav steigusies elektroauto attīstībā un viņu līdz šim vienīgais elektriskais modelis MX-30 nav diez ko veiksmīgs vai izdevies. Mazda Eiropas vadītājs gan uzsver, ka japāņu autoražotājs noteikti būs gatavs jebkuriem noteikumiem un, ja 2035. gadā Eiropā varēs tirgot tikai elektriskās mašīnas, tad Mazda to arī darīs.
Iepriekš šajā jautājumā kritiski izteicies BMW valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse, norādot, ka atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir sasteigta un daudzviet pasaulē tas tuvākajā laikā nemaz nav iespējams, kā arī nebūs iespējams vēl desmitgadēm ilgi. Arī citi autobūves pārstāvji norādījuši, ka visu kāršu likšana uz vienu tehnoloģiju ir riskanta. Stellantis koncerna vadība tikmēr vairākkārt kritiski izteikusies par elektrifikācijas izmaksām, kas būtiski sadārdzina galaproduktu klientiem.
Martijns kko nelabu saēdies. ES taču nekur nav pateikusi, ka jābūt tikai bateriju elektroauto. Var būt baterijas, ūdeņradis, kriptonijs vai jelkāds cits brīnums. Pateikts tikai, ka aizliegs JAUNUS iekšdedzes dzinēju auto…
Ja uzstādījums ir nevis “jaunus tikai bez emisijām”, bet gan “jaunus tikai ne iekšdedzes”, tad tas izslēdz bezemisiju iekšdedzes auto, piemēram.
Nekur neesmu lasījis (cenšos šādām lietām sekot), ka Mazda strādā pie bezizmešu iekšdedzes dzinēja. Viņi ir iebēruši lielu naudu nākamās paaudzes rotordzinējā, kuram nav nekādu izdedžu būt bezemisiju un sāk saprast, ka nepaspēs tajā investēto atpelnīt iekams iekšdedzes dzinēji tiks aizliegti. Iespējams par šo arī sūdzēšanās.
Toyota kādu laiku spēlējās ar ūdenraža dedzināšanas iekšdedzes dzinējā ideju, bet saprata, ka to pašu ūdeņradi laist caur degvielas šunu ir teju 2x efektīvāk.
Nedomāju, ka to teikšu jelkad, bet jāpiekrīt Mazda. Un tā nav tikai ar auto nozari, visur tiek nospraustas vadlīnijas, bet kā to izdarīt netiek pateikts, jo paši nezin, ir tikai vīzija.
Pats saprati ko uzrakstīji? Mazdai nepatīk, ka tiek uzspiesti EV, bet tā taču nav. Mazda grib brīvību izvēlēties kā sasniegt atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem . To taču viņiem neviens neliedz.
Savukārt Tu gribi, lai kāds no malas pasaka priekšā kā to sasniegt.
Elektrība nekad nespēs nodrošināt to brīvību un vienlīdzību, ko nodrošināja pasaule ar fosilajiem resursiem. Atkal kkads zaļais plānprātiņš esi
Tu runā par brīvību, kas ir uz austrumiem no mums? Vai par to, kas ir Persijas līča apkārtnē?
Bez fosīlajiem resursiem mums neiztikt, bet ir super muļķīgi šo vērtīgo izrakteni vienkārši sadedzināt tajā pat laikā piecūkojot visu sev apkārt un indējot sevi.
Lai cilvēks nekaitētu planētai, tam ir jādzīvo mežā zaru būdā un jāēd zāle, ogas. Ja gribēs nomedīt kādu mežacūku tad vegāni bruks virsū, gribēsi piesegt plikumus ar kādu dzīvnieka ādas gabalu atkal būs organizācija kas klups virsū😄 Vairs jau nevar dzīvot nekaitējot, var tikai kaitēt mazāk. Es gribētu redzēt, kā tie kas šo izdomā, paši to izpilda. Premjeram nav Nissan Leaf, bet limuzīnu klases Audi vai Mersis ar ne gluži mazlitrāžas dzinēju, tāpat visiem eiropas lielajiem. Visi lido komandējumos pa labi un kreisi, cik tur aiziet izmešos no viena reisa, bet mums piesienas par to, ka brauc ar savu 10… Read more »
Tad saki kā ir – mans 10gadīgais lūznis, vairs TA nevar iziet un jaunu nopirkt nevaru. Par to ka Latvijā vidējais iedzīvotājs pie jaunākajām auto cenām nevar atļauties jaunu auto, vari nekautrēties. Tu neesi vienīgais tāds ;)
Ka nesanāk: gribējām kā labāk- sanāca kā vienmēr. Vācija slēdza AES, lai pārietu uz gāzi, jo AES kaitē dabai. Pēc tam mainīja domas un tagad nevar izšķirties, vai gāze labi, vai slikti, jeb tikai krievu gāze slikta. It kā liek uzsvaru uz vēju un sauli, bet bez gāzes un oglēm īsti izlīdzināt tīklu nevar. Beigās Vācijā sāk limitēt EV mājas uzlādes, jo infrastruktūra netur vienlaicīgi Siltumsūkni mājas apkurei un vēl EV pie štepseļa. Un vispār malkas krāsnis sliktas, šķelda slikta, vajag aizliegt, bet nosalt arī negribās, tāpēc nevaram saprast vai malka un šļeda ir vai nav atjaunojams resurss. :)
Tu pats saproti par ko raksti?😄 EV pasaka vajag lai ir šādi un šādi, dariet. Bet kā to izdarīt izdomājiet paši. Tā es varu izdomāt jebko, vajag ieviest dzīvību uz Venēras un sarakstīt kritērijus. Davai uz priekšu😄 Tā aptuveni strādā vadlīnijas tā rupji sakot. Un Mazda saka, ka mērķis EV ir lai būtu 0 emisija, bet vai tad tas ir sasniedzams tikai ar elektro auto? Mazda saka ļaujiet strādāt, var būt ir arī citi vatianti. Bet ja tiek aizliegti iekšdedzes dzinēji un tu neražo elektro auto, tad tavs bizness beidzas sanāk. Tas jau atkal spēlē pret kaut kādām normām un… Read more »
Lai nedusmojas un ražo labākus Elektroauto, ja ir problēmas. Kādreiz, kad valsts lika kaut ko darīt auto kompānijas klausīja uz vārda, tagad valsts klausa auto kompānijas un iznīcina viņiem konkurenci.
Ar elekrību darbināmi auto nav bezizmešu pasākums. Iztēlojos tur pat aiz stūra termoelektrostaciju! Un lūk Jums 0 emisija!
Pateicoties austrumu kaimiņam, termoelektrostacijas drīz vairs nebūs aktuālas.