Web Analytics
More
    Reklāma

    Honda Kalifornijā piedāvās ļoti netipisku auto – ūdeņraža plug-in hibrīdu

    Jaunākie raksti

    Tā saucamie plug-in hibrīdi jeb spraudņa hibrīdi nu jau labu laiku nav nekāds jaunums, taču tiem ir izveidojusies diezgan klasiska formula – auto ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju un tas spēj pārvietoties tikai ar to, taču auto ir arī relatīvi neliels akumulators, kas zināmu distanci ļauj braukt tikai elektriskā režīmā. Parasti tie ir daži desmiti kilometru elektriskajā režīmā. Japāņu autoražotājs Honda nācis klajā ar ļoti netipisku piedāvājumu ASV Kalifornijas štatā – ūdeņraža plug-in hibrīdu.

    Kā bāze izmantots Honda CR-V krosovers, kas aprīkots ar ūdeņraža degvielas šūnām. Tiktāl mums ir parasts ūdeņraža auto. Atšķirīgais šeit ir 17,7kWh akumulators, kas papildina ūdeņraža degvielas šūnas. Šo akumulatoru iespējams uzlādēt no spraudņa un elektriskajā režīmā vien tas spēs nobraukt aptuveni 48 kilometrus, savukārt garākiem posmiem šķietami paredzēts ūdeņradis – kopējais nobraucamais attālums ar pilnām bākām (akumulatoriem) ir ap 430 kilometriem.

    Auto attīsta pietiekami saprātīgu 174 zirgspēku jaudu, izmantojot uz priekšējās ass novietotu elektromotoru. Protams, šī auto pircēji nekādi nebūs apdalīti, klientiem saņemot 10,2 collu vadītāja instrumentu ekrānu un 9 collu multimediju ekrānu, kā arī 12 skaļruņu Bose audiosistēmu un citus labumus. Mašīnas cena gan pagaidām nav paziņota. Šim visam gan ir savs āķis.

    Honda šo auto plāno ražot nelielos daudzumos – iecerēts, ka tie būs apmēram 300 auto gadā, kas, protams, ir diezgan niecīgs skaitlis. To varēs tirgot nevis visi, bet gan tikai atsevišķi dīleri Kalifornijā, kuri ir veikuši attiecīgu apmācību programmu, lai šādam auto nodrošinātu nepieciešamo apkalpošanu un servisu.

    Kalifornija ir likumsakarīga vieta šādam auto, jo tur ir daudz tehnoloģiju kompāniju un uz šī štata ceļiem regulāri nonāk dažādi visnotaļ eksperimentāli transportlīdzekļi, kuri tiek pārbaudīti reālajā dzīvē. Te ir vēlviena nianse – Kalifornija ir praktiski vienīgais ASV štats, kurā ir jelkāda daudz maz vērā ņemama ūdeņražas uzpildes infrastruktūra, taču arī ar to neklājas spoži – stacijas tiek aizvērtas, jo nav rentablas. Nesen par šādu soli paziņoja Shell. Tāpat ir visai nopietnas tehniskās uzticamības problēmas – stacija varbūt arī ir, bet nestrādā, jo kaut kas ir salūzis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    04.03.2024 12:49

    Šo jau sen vajadzēja. Norvēģijā ūdeņraža auto tika pamesti pie uzpildes stacijām kuras beidza darboties , jo nekur vairs nevarēja ar tiem aizbraukt , bet ar šādu varētu aizbraukt arī atpakaļ uz mājām un noparkot tur.

    Reklāma