Stellantis koncerna vadītājs Karloss Tavaress savās intervijās allaž izteicies diezgan skarbi, komentējot jautājumus par pāreju uz elektroauto. Uzstājoties “Freedom of Mobility” forumā, ko organizē pats koncerns, viņš izteicies, ka elektroauto akumulatoru svaru 10 gadu laikā jāsamazina par 50%, lai elektrifikācija nestu cerētos ekoloģiskuma augļus.
“Mašīna ar adekvātu nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi, apmēram 400 kilometriem, prasīja papildus apmēram 500 kilogramus izejvielu materiālu, ja salīdzinām ar tradicionālu auto. Es nedomāju, ka tas ir jēgpilni no vides aizsardzības viedokļa,” saka Tavaress.
Viņš norāda uz to pašu, ko ļoti daudzi nozares pārstāvji – ir jāatrod jaunas tehnoloģijas un formāti, kā būtiski palielināt elektroauto akumulatoru energoietilpību, bet samazinot to fizisko izmēru. Samazinot akumulatoru izmērus un svarus, samazināsies nepieciešamais materiālu daudzums, lai to visu ražotu. Darbiņš zinātniekiem.
Stellantis priekšnieks uzskata, ka vismaz pagaidām ūdeņradis un ūdeņraža degvielas šūnas nav reāls risinājums masveida mobilitātei, ņemot vērā tehnoloģijas ārkārtīgi augstās izmaksas. Tāpat jāskata jautājums, kā vispār iegūstam ūdeņradi, kas tiek izmantots. Viņš ūdeņradi saskata kā risinājumu autoparkiem lielās korporācijās, bet ne masveidīgai mobilitātei – tas ir balstīts tieši izmaksās.
Svars ir nopietni jāmazina, citādi EV HUMMER sver 4,5 tonnas un ir kravas auto kategorijā, ar vinjeti, tahogrāfu un obligātajām atpūtas stundām, tāpat kā fūrēm! :D
H1 un H2 Tev tāpat vajag C kategoriju un vislaik ir bijusi vajadzīga … virs 3.5t … ar H3 vari smidzināt bez C …
Bet nu beidzot ir pateikts vismaz reāls teksts … 400km = plus 500kg kopējais auto svars … iemetiet salona 10 maisus ar kartupeliem ja Jums tas nešķiet daudz :)
Ātrumkārbu vajag! Benzīnniekiem, dīzeļiem ir pat desmitpakāpju. Lai nestāsta ka nevar.
Ar ūdeņradi, lai paši autoražotāji būvē H2 stacijas ta kā Tesla savus supercharger tīklus izveidoja pa visu pasauli.
Tad arī cena par 1kg H2 vai nebūs 20€, un uzpildes bus visur pieejamas.
Tad arī tas viss attīstīsies.
Stellantis koncerna vadītājs Karloss Tavaress laikam dzīvo kaut kādā mucā vai atpalicis domāšanā par 100 gadiem, ja nezina, ka primārais iemesls elektro auto izmantošanai ir vides aspekts! Un ar vides aspektu neviens nebija domājis tieši auto ražošanu vai elektrību, bet gan gaisa kvalitāti pilsētās – pat ASV ir pietiekami daudz pilsētu, kur brīžiem ir tāds smogs, ka tas ir kaitīgs veselībai visiem iedzīvotājiem. Pirms paris gadiem bija raksti, ka daudzās pilsētās (pat Londonā) bija brīži, kad vispār aizliedza transporta satiksmi dēļ kritiskā gaisa piesārņojuma. Un elektro auto to risina tiešām ļoti perfekti, jo reti kurā lielpilsētā ir uztaisītas raktuves un metāla pārstrādes rūpnīcas – lai arī ir piesārņojums no ražošanas, taču tas ir novirzīts tālāk no lielpilsētām.
Un puisis ir dumjš arī nākošajā aspektā – ja elektro bateriju svars samazināsies par 50-80%, tad ne jau elektro mašīnas attīstīsies – tad sāks dominēt lidojošie verķi kas autonomā režīmā mūs pārvedīs no A uz B vietas… Raksts tikai pierāda, ka lai kļūtu par koncerna vadītāju nav nepieciešamas lielas prāta spējas, bet citas īpašības:)
Vispār jau efektīvākais līdzeklis ir izdomāts ļoti sen – sabiedriskais transports. Brauc pa ceļu kaste, kurā nevis 1, bet 101 pasažieri – turklāt nestāv sastrēgumos. Kur vēl efektīvāk?
Domā boss dabūja bosa vietu pārguļot ar bosu? :)
Patērētājs parastais nepērk EV vides apsvērumu dēļ, bet gan ekonomisku un regulatīvu apsvērumu dēļ. Piemēram, Kalifornija deklarē cīņu pret vides piesārņojumu, bet tādā lielā megapolisē kā Losandželosa sabiedriskā transporta principā nav vispār un visi visur brauc ar saviem pikapiem un sēž mega korķos.
Ķīna gan ir reāls piemērs cīņai ar smogu, jo viņi bija pirmie, kas aizliedza Pekinas ielās iekšdedzes mopēdus un motorollerus. Tas ir iemesls, kāpēc ķīna ir priekšā visai pasaulei elektromobilitātes jomā.