Meksika pēdējo pāris gadu laikā centusies piesaistīt autoražotāju investīcijas, kas šajā valstī vēlas ražot mašīnas – par rūpnīcu Meksikā paziņojusi Tesla, tādas vēlas arī citi, taču lielais ziemeļu kaimiņš ASV izdara spiedienu uz meksikāņiem, lai viņi neatbalstītu ķīniešu autoražotājus un nepiedāvātu dažādus atvieglojumus Ķīnas elektroauto ražotājiem, proti, Meksika ķīniešiem nepiedāvā nodokļu atvieglojumus, zemi par zemākām cenām un tamlīdzīgus atvieglojumus, sarunā ar Reuters pauduši vairāki valdības pārstāvji.
Meksikas valdības pārstāvji vēl janvārī tikās ar BYD – vienu no lielākajiem Ķīnas autoražotājiem, skaidri liekot noprast, ka turpmāk vairs nepiedāvās tādus pašus atvieglojumus kā līdz šim. Tāpat iepauzēti plāni par abu pušu tikšanos kaut kad nākotnē.
Amerikāņi izdara spiedienu uz Meksiku, jo nevēlas pieļaut, lai ķīnieši pa sētas durvīm iepludina savas mašīnas ASV – Meksika, ASV un Kanāda ir parakstījušas brīvās tirdzniecības līgumu. ASV cenšas ierobežot Ķīnas autoražotāju ienākšanu savā tirgū, palielinot importa tarifus, taču ķīnieši to teorētiski var apiet, ja viņi izveido rūpnīcu Meksikā un tur saražo pietiekami daudz automašīnu. Respektīvi, lai izvairītos no amerikāņu importa tarifiem, noteiktam daudzumam preces komponentu jābūt ražotiem un saliktiem Ziemeļamerikā. Uzbūvējot rūpnīcu Meksikā un tur ražojot mašīnas, ķīnieši izpildītu šo nosacījumu.
BYD nevēlas atteikties no plāniem būvēt rūpnīcu Meksikā, viņiem skaidrojot, ka plāni paredz ražošanu vietējā tirgus vajadzībām nevis eksportam uz ASV, taču tirgus analītiķi ir skeptiski. Autoražotājs ķēries pie centieniem iegūt atvieglojumus štatu nevis federālā līmenī, taču štatu piedāvātie atvieglojumi ir krietni mazāk vērtīgi nekā Meksikas federālās valdības sniegtās iespējas.
Meksikāņi norāda, ka, lai arī Ķīnas autoražotāju investīcijas varētu palīdzēt vietējai ekonomikai, viņi nevēlas saniknot Vašingtonu viena vienkārša iemesla dēļ – 2026. gadā var tikt pārskatīts visu trīs valstu brīvās tirdzniecības līgums. Skaidrs, ka Meksika nevēlas sarežģīt attiecības ar ASV, jo nelabvēlīgāki tirdzniecības nosacījumi būtu lielāks trieciens nekā potenciālie ieguvumi no Ķīnas investīcijām autoražošanā.
Re, cik agresīvi jāaizsargā savs tirgus no ķīniešiem nevis ,kā EU. Tikai ASV ir lieli divkoši ,jo tas pats Ford un GM ražo auto Meksikā.
Tieši tā pat arī ASV iznīcina valstis, kuras negrib dancot pēc ASV stabulītes!
Kad cilvēki sāks saprast, kas patiesībā ir ASV, NATO, ANO, PVO u.t.t., u.t.j.p, tad arī sapratīs, kas notiek uz pasaules!
Ja tu esi lielākais ar lielāko stabulīti, tad vari koriģēt lietas pa savam pēc iespējas vairāk :D kāpēc, lai viņi domātu par citiem? Viņi domā par sevi pirmkārt. Visi ir egoistiski beigās.
Tā viņš ir un tas ir tikai dabīgi! Tas vairāk bija domāts tiem, kuri nesaprot, ka ASV par citiem nedomā! Par tiem, kuri domā, ka Latvija priekš ASV ir baigais draugs un pasaules glābējs! 😁
Nu, nu. Pastāsti, kas notiek uz pasaules. Sen mums te nav bijuši sazvērestības teoriju spriedelējumi komentāros :)
EU jau arī aizsargā un tādā kontekstā piemēram būtu 10x jādomā par xiomi aparātu pirkšanu – ja jau ASV pat saskata draudu kaut kādā TickTock, tad xiomi, kam viss ir caurs ķīnas serveriem jau ir ūber risks un pieņemu, ka būs nākamais kā huawei, kas tiks aizliegts ES un ASV
Ar liegumiem ASV sev šauj kājā un nemotivē vietējos ražotājus konkurēt pa īstam! Būtu labāk snieguši atbalstu jaunu tehnoloģiju izstrādē, inovācijām un sakāvuši ķīniešus ar augstākas kvalitātes produktiem.
AAE vēsturiski bija liels japāņu un ASV automobīļu īpatsvars, bet šobrīd ielās jau ir vērojams liels Ķīnas autobūves īpatsvars. Kas zīmīgi, tad Ķīnas auto īpatsvars pieaug uz ASV automobiļu pircēju skaita samazināšanās rēķina, bet japāņu auto tirgus ir palicis nemainīgi stabils, kas norāda uz ASV automobiļu konkurētspējas trūkumu.
Nevis, kas zīmīgi, bet kas melīgi…
ASV šobrīd vēl neviens ķīnietis netiek tirgots
Tavs apgalvojums par Ķīnas auto neesamību ASV tirgū neatbilst patiesībai! Var jau izlikties, ka ASV tirgū ir pieejamas tikai Eiropas un Japānas automašīnas, bet, kopš 2010.gada Volvo pieder Geely Holding Group. Tāpat arī futbola mammu iecienītie Land Rover/Jaguar pieder indiešu Tata Motors.
Un kas tieši ir melīgs manos secinājumos par ķīnas auto īpatsvaru AAE auto tirgū?
Brīvais tirgus
Ekoloģija pirmajā vietā jopcik bumbiņ manu susuriņ :D
Šādi agrāk ASV “karoja” arī ar japāņiem. Brīvais tirgus, bet tikai tad, ja tu pats tajā dominē. :)