Lai iedzīvotājiem nodrošinātu ātru, ērtu un vēl drošāku iepirkšanos, “Maxima Latvija” atklāj “Scan&go” jeb “Skenē pats”, kas sniedz iespēju preci skenēt “Maxima” mobilajā lietotnē, produktus liekot savā vai veikalā iegādātā maisiņā, un gala rezultātā par precēm ērti norēķinoties īpašā apmaksas zonā, produktus neizņemot no maisiņa. Šis ir pirmais šāda veida iepirkšanās risinājums Baltijā, kas apvieno gan skenēšanas funkciju lietotnē, gan arī atsevišķi izveidotu norēķinu zonu. Kopējās investīcijas veido 150 tūkstošus eiro un pakalpojums pašlaik pieejams “Maxima XXX” veikalā t/c “Akropole”.
“Covid-19 ietekmē šo gadu varam dēvēt par digitalizācijas evolūciju jeb laiku, kad jau papildus esošajiem digitālajiem risinājumiem kā, piemēram, mākslīgais intelekts plauktu piepildījuma uzraudzībai, elektroniskās cenu zīmes, arvien vairāk digitālu ekrānu veikalos, jaunas pašapkalpošanās kases, mobilā lietotne ar maksājuma iespējām, sprinta ātrumā ieviešam jaunus risinājumus, uzlabojot iepirkšanās pieredzi, kā arī arvien vairāk rūpējamies par klientu un darbinieku drošību. “Skenē pats” risinājums ar atsevišķu norēķinu zonu iepirkšanos padara ļoti ērtu un ātru, kā arī nodrošina bezkontakta iepirkšanos, kas jo īpaši būtiski šajos pandēmijas apstākļos, šādā veidā papildus rūpējoties par klientu un darbinieku drošību. Šis unikālais pakalpojums, kas vienā lietotnē ļauj veikt virkni darbību, ir mūsdienīgs un šodienas prasībām radīts risinājums, ko apliecina aplikācijas lietotāju skaits – teju 70’000 lejupielādes nepilnu 6 mēnešu laikā,” stāsta “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins.
V.Troicins turpina: “Šobrīd šāds pakalpojums ir pieejams vienā veikalā – “Maxima XXX” t/c “Akropole”, lai gan šādu vēl drošāku norēķinu pakalpojumu mēs būtu gatavi ieviest operatīvi arī citos “Maxima” veikalos. Tam nepieciešamas papildu izmaiņas kases sistēmās un, ja Valsts ieņēmumu dienesta pārraudzītais regulējums būtu elastīgs, sniedzot iespēju ātrāk ieviest jaunus pakalpojumus mūsu klientiem, iepirkšanos būtu iespējams padarīt vēl drošāku. Tāpēc esam iesaistījušies aktīvā dialogā ar likumdevējiem un atbildīgajām iestādēm, lai uz pandēmijas laiku panāktu pagaidu noregulējumu. Pašreizējā situācijā tas būtu vēl viens svarīgs risinājums, kā nodrošināt ērtu un drošu iepirkšanos.”
“Maxima” mobilās lietotnes funkcija “Skenē pats” pirkumu veikšanai paredz ļoti vienkāršus soļus:
- “Maxima“ mobilajā lietotnē atver sadaļu “Skenē pats”;
- ja nav līdzi savs maisiņš, izvēlies iepirkuma maisiņu veikalā un ar viedtālruni noskenē tā svītrkodu;
- dodies iepirkties – skenē izvēlēto produktu svītrkodus un liec preces maisiņā;
- kad preces noskenētas un ieliktas maisiņā, dodies uz īpašo apmaksas zonu;
- apmaksas zonā noskenē QR kodu, izvēlies apmaksas veidu un samaksā par pirkumu – ar lietotni, bankas maksājuma karti, dāvanu karti, tostarp līdz 99% no pirkuma summas apmaksā ar uzkrāto MAXIMA naudu.
“Maxima” lietotne ir pieejama gan Android, gan iOS, gan Huawei operētājsistēmām. Esošajiem lietotājiem jāatjauno aplikācija savā aplikāciju veikalā gadījumā, ja neuzrādās šī funkcija “Skenē pats”. Papildus jaunajai funkcijai “Skenē pats”, “Maxima” mobilās lietotnes lietotāji varēs sekot līdzi savam iepirkumu groza lielumam, pārbaudīt preču cenu, ērti pārskatīt aktuālos akciju piedāvājumus, izmantot virtuālo “Paldies” karti, kā arī atrast tuvāko “Maxima” veikalu un izmantot citas priekšrocības. Klientu ērtībām norēķinu zonā būs pieejams arī konsultanta atbalsts.
Visas vajadzīgās kartes viedtālrunī – Maxima piedāvā pirkumus veikt ar mobilo aplikāciju
Interesanti būtu uzzināt, kāpēc Rimi izvēlējās atsevišķus rokas skenerus šai funkcijai un nevis pilnveidoja aplikāciju? :(
Tāpēc, ka tā ir vienkāršāk un labāk var garantēt darbību vienai konkrētai ierīcei nevis milzīgam telefonu zoodārzam. Tas pēc tam kādam ir jāatbalsta un jācīnās par katru gļukaino telefona/aplikācijas kombināciju. Ne visi ir hipsteri ar dārgiem un relatīvi labi darbojošiem telefoniem ar aktuālu softu, kā arī zināšanām ko ar to telefon iesākt.
lai darbotos svītrkoda skanēšana, telefonam nav jābūt ne dārgam, ne labam, arī ekrāns ir praktiski…hei, tas ir katram telefonam! tas ir QR koda pluss, ka nevajag ne NFC, ne apple logo uz vāka, ne kvadrokameras.
aplikācija regulāri apdeitojas arī tantiņas, kas neko nejēdz, telefonā – par kādu aktuālo softu tu šaubies?
ja aplikācija ir jēdzīgi uztaisīta, tā ies vēl uz android 4, visticamāk.
un īpaši cietai tantiņai vienmēr ir izvēle pārkrāmēt groza saturu pie kases, vismaz pagaidām.
Teiksim tā, tev ir ļoti romantisks skatījums uz mobilo lietotņu uzturēšanu :)
programmēt ir jāprot, nevis tikai salikt no bibliotēku klucīšiem monstru, kurš varbūt strādās, varbūt uz telefona, varbūt pareizi.
Piekrītu RIMI sakarā. Viņi nemāk piesiet ierīcei savu aplikāciju. Pie kases sāk prasīt paroli. Beigās ņemu no kabatas RIMI kartiņu, bet maksāju ar telefonu.
Tā ir tikai viena daļa no problēmas. Pie tik daudz un dažādām ierīcēm sāk līst laukā arī daudz unikāli gļuki no pašām ierīcēm. Vismaz tā esmu dzirdējis no Latvijas mērogā populāru banku mobilo lietotņu izstrādātājiem.
tomēr varbūtējie unikālie gļuki nekādi nav traucējuši SmartID autoriem padarīt savu drošas autentifikācijas appu pieejamu pat zem Android 4.4.4 atšķirībā no tās pašas Swedbankas, kuras jaunā lietotne strādā tikai sākot no 5-tā, jo tur gūgle esot ieviesusi pareizo kriptogrāfiju. jūti atšķirību? labam programmētāju kolektīvam nav vajadzīgi kruķi googles iebūvēto bibliotēku izskatā, lai realizētu to, ko banku sliņķiem negribējās risināt.
Swedbank lietotne tehniski tomēr ir krietni sarežģītāks produkts, jo tur tomēr nāk vēl visa bezkontakta maksājumu balalaika. Nākas dancot ap katra Android ierīču ražotāja idejām par to, kā jādarbojas NFC savienojumiem :)
tas koa, nav stadartizēti caur api? tiešām pašdarbība?
ak jā, vēlreiz pateikšu ka qr kods laikam skaitās primitīvāk, bet universālāk un darbojas bez mačalkām.
Kāds naivums. Aplikācija kodu skanēšanai vienam konkrētam viedtelefonam varbūt būs vienkārša. Aplikācija, kas darbosies 99% viedtelefonu, dažādām OS versijām, ņemot vērā uzņēmuma biznesa loģikas nianses un ar pietiekami ērtu lietotāja interfeisu, nevis kaut ko kopā sapļekātu, ir kaut kas pavisam cits. Parunājies ar cilvēkiem, kuri taisa šīs aplikācijas dzīvē – viņi tev daudz ko interesantu pastāstīs. Taču vārda “vienkārši” tur nebūs.
Kad Lidl atversies?
Runā, ka janvārī.
Nez Maksimai pie ratiņiem būs telefona turētājs?
Ne visiem rimi ratiem ir tas turētājs, jo daži labi jau paspēja tos nolauzt.