Ērta, ātra un, galvenais, droša iepirkšanās ir tās kvalitātes, ko mūsdienu pircējs jau uzskata par nepieciešamību un rēķinās, ka katra veikala apmeklējuma reize būs novērtējama tieši šādi un ne citādi. Aizvien retāk veikalos dzirdama monētu šķindoņa – maksājumi skaidrā naudā pamazām kļūst par vēsturi, vietu dodot ātrākiem un ērtākiem norēķiniem ar kontakta un bezkontakta kartēm, mobilajiem tālruņiem, viedpulksteņiem un pat viedajiem gredzeniem. Tendencēm pirkumu veikšanas paradumos, nenoliedzami, aktīvi jāseko līdzi arī veikaliem, piedāvājot gan pircējam ērtas, gan vienlaicīgi inovatīvas maksājumu iespējas. Šajā ziņā izceļas veikalu ķēde “Maxima”, kas pirmie Latvijā ļauj norēķināties, izmantojot mobilo aplikāciju “Maxima”.

Vienā aplikācijā gan klienta lojalitātes, gan maksājumu karte

Mobilā aplikācija ar vienkāršu un nepārprotamu nosaukumu “Maxima” ir pirmā šāda lietotne Latvijā, kas ļauj norēķināties par pirkumiem mazumtirdzniecības veikalos. To var iegūt Google Play Store un Apple App Store aplikāciju veikalos.

Reklāma

Kas šķiet īpaši ērti – risinājums sniedz iespēju atbrīvot makā vietu uzreiz no divām plastikāta kartēm. “Maxima” lietotne ļauj piesaistīt gan klientu lojalitātes karti PALDIES, gan maksājumu karti. Kā tas izdarāms, par to nedaudz vēlāk. Kas vēl šķiet labi –  aplikācijā iespējams apskatīt PALDIES kartes statistiku, kā arī vienuviet uzzināt par īpašajiem piedāvājumiem lojalitātes kartes īpašniekam. Visa šī informācija ir automātiski pieejama aplikācijas lietotājam. Savukārt, ja vēl nav sanācis kļūt par PALDIES kartes īpašnieku, nav jābēdā. “Maxima” lietotne piedāvā arī iespēju pašā aplikācijā bez maksas izveidot virtuālo lojalitātes karti. Kad tas izdarīts, varēsi baudīt tieši tās pašas priekšrocības, ko fiziskas PALDIES kartes īpašnieki.

Tomēr, ja vajadzība pēc lojalitātes kartes nav tik liela, to var arī netaisīt – aplikācija nepieprasa obligātu PALDIES kartes piesaisti.

Ko vēl piedāvā šī lietotne

Kad nedaudz izzinātas galvenās “Maxima” aplikācijas funkcijas, jāpiebilst, ka lietotne ļaus arī ērti izsekot līdzi izdevumiem, lai nepaķeram neko lieku un gudrāk plānojam savus pirkumus. Tāpat lietotne sniegs iespēju apskatīt sava iepirkuma saturu. Kas galīgi nav mazsvarīgi, klienti varēs izsekot līdzi arī savam ietaupījumam. Aplikācijas apakšējā joslā parādītas tās galvenās funkcijas. Tas, kas man šķita ērti un uzskatāmi – ja lietotājs aplikācijai piesaistījis savu PALDIES karti un aizpildījis vajadzīgo informāciju, zem sadaļas “Piedāvājumi” iespējams redzēt savu pirkumu statistiku par esošo mēnesi un gadu, piemēram, cik daudz naudas ietaupīts un cik MAXIMA naudas nopelnīts, iepērkoties ar PALDIES karti, kā arī apskatīt pirkumu vēsturi.

 

Tomēr lielākais uzsvars šajā sadaļā likts uz īpašiem piedāvājumiem, balstoties uz iepriekšējo pirkumu vēsturi. Tāpat iespējams aplūkot arī piedāvājumus PALDIES kartes īpašniekiem. Savukārt zem sadaļas “Akcijas” var apskatīt visu konkrētās nedēļas preču piedāvājumu, ko var nopirkt ar atlaidi.

 

Sadaļa “Apmaksa” ļauj par pirkumu norēķināties, izmantojot aplikāciju, bet par to nedaudz vēlāk. Tāpat vesela poga atvēlēta bankas kartei, kur var redzēt pirkumu vēsturi, kas veikti ar mobilās aplikācijas starpniecību. Lietotājam tiek piedāvātas iespējas arī mainīt vai atvienot savu maksājumu karti no šīs lietotnes. Ja vēlēsies pārliecināties, kā pareizi izmantot “Maxima” aplikāciju pirkumu veikšanai, tad šajā sadaļā arī varēs atrast īsu info, kā to izdarīt.

Visbeidzot sadaļa “Vairāk” slēpj tādu vairāk pamata informāciju par aplikācijas lietošanu un pašu lojalitātes karti. Piemēram, lietotājs var apskatīt sava PALDIES konta informāciju, kā arī pārvaldīt savu PALDIES karti. Šajā sadaļā atrodami arī lietotnes iestatījumi, palīdzība un atsauksmes, “Maxima” veikalu karte, mobilās aplikācijas lietošanas noteikumi, kā arī iespējams iepazīties ar biežāk uzdotajiem jautājumiem.

 

Kas man pašai šķita ērti un noderīgi – iespēja pēc GPS koordinātām atrast sev tuvāko “Maxima” veikalu. Šī funkcija, droši vien, būs laba tādos gadījumos, kad prāts nesas uz ekskursijām pa Latviju, bet iekost pa ceļam taču arī kaut ko vajag.

Kas nepieciešams, lai baudītu lietotnes priekšrocības

Lai sāktu izmantot “Maxima” aplikācijas labumus, pirmais, kas jādara – tā jāinstalē savā viedtālrunī. Lietotne pieejama gan Google Play un App Store, gan arī Huawei AppGallery aplikāciju veikalos, vienkārši ierakstot meklētājā atslēgas vārdu “Maxima”. Pēc tam, atverot lietotni, būs jāuzģenerē četru ciparu lietotāja drošības kods (tas būs jāizmanto, ikreiz ielogojoties aplikācijā), jānorāda prasītā informācija par sevi, jāaizpilda dati par maksājumu karti (risinājums atbalsta VISA un Mastercard norēķinu kartes).

Attiecībā uz PALDIES karti lietotājam tiks piedāvātas vairākas izvēles iespējas:

  1. Piesaistīt lietotnei savu plastikāta PALDIES karti un pārvaldīt to aplikācijā;
  2. Tiem lietotājiem, kuriem nav fiziska PALDIES karte, bez maksas var izveidot tās virtuālo versiju un, izmantojot pirkumu veikšanā, saņemt tās pašas priekšrocības, ko sniedz plastikāta versija;
  3. Pastāv arī iespēja izmantot “Maxima” aplikāciju bez PALDIES kartes, taču tādā gadījumā lietotājs ierobežos lietotnes funkciju klāstu, piemēram, nesaņems MAXIMA naudas uzkrājumu, ies secen arī īpašie piedāvājumi un citi bonusi.

Kad viss augstāk minētais paveikts, tad tik atliek iet veikalā un taisīt lielo iepirkšanas tūri. Šeit svarīgi norādīt, ka, iepērkoties Maxima veikalā, lietotājam būs nepieciešams tikai atvērt mobilo aplikāciju un sekot norādēm. Samaksa par pirkumu tiks automātiski ieturēta no aplikācijā norādītā bankas konta.

Nu ko, sākam iepirkties

Jāatzīst, ka, pirmo reizi iepērkoties ar aplikāciju, process nebija tas saprotamākais, un kvalitatīvai aplikācijas funkciju pārbaudei bija nepieciešami divi veikala apmeklējumi.

Brīdī, kad veikalā atrasts daudz maz viss nepieciešamais un tālākais maršruts jau ved uz pašapkalpošanās vai parastās kases pusi, būtu jāatver savā tālrunī “Maxima” lietotne, jāievada savs izvēlētais četru ciparu drošības kods un jādara sekojošais:

  1. Jāatver sadaļa “Apmaksa” un jānoskenē kases ekrānā redzamais QR kods, tādējādi tiks reģistrēta PALDIES karte. Šeit jāpiebilst, ka, ja ekrānā iespējosi funkciju “apmaksa ar aplikāciju”, tad turpmākajās iepirkšanās reizēs šis būs noklusējuma apmaksas veids;
  2. Tālāk jāveic produktu skenēšana. Par to, ka tiek skenētas preces, parāda arī aplikācija;
  3. Brīdī, kad visi produkti noskenēti, gan kases ekrānā, gan mobilajā aplikācijā jānospiež poga “Samaksāt”;
  4. Pēc tam kases ekrānā tiks parādītas vairākas iespējas, kā pabeigt apmaksu: izmantojot PALDIES karti, Dāvanu karti, norēķinu karti vai mobilo aplikāciju. Atzīmējot variantu, ka vēlies samaksāt ar mobilo aplikāciju, apmaksas process tika automātiski pabeigts un nauda atskaitīta no konta.

Iespējams, ar laiku šādi norēķināties par pirkumu izdotos ātrāk un veiklāk, taču priekš pirmās reizes šķita nedaudz sarežģīti un mazliet nesaprotami, kas kurā brīdī jādara.

Kas man patika un kas ne pārāk

Runājot par pašu “Maxima” aplikāciju, man patīk tas, ka vienuviet redzama dažāda pirkumu statistika, akcijas un īpašie piedāvājumi, arī informācija par manu “PALDIES” karti un klienta kontu. Citkārt, lai iepazītos ar šo visu informāciju, būtu jadodas uz vairākām atsevišķām vietnēm. Arī lietotnē esošo funkciju izkārtojums šķiet ērts un pārskatāms, tāpēc diezgan ātri var atrast sev nepieciešamo informāciju. Savukārt, izmantojot šo aplikāciju reālā praksē un maksājot ar to par pirkumiem, visvairāk patika tas, ka nav nepieciešams izmantot nekādas kartes – ne lojalitātes, ne norēķinu karti. Principā, dodoties iepirkties uz Maxima veikaliem, pietiek paņemt līdzi tikai mobilo tālruni, un lieta darīta.

Tas, kas man ne visai patika, bija samaksas kārtība. Šo procesu uzreiz salīdzināju ar norēķiniem, izmantojot bezkontakta maksājumu karti. Ja, maksājot ar aplikāciju, nepieciešams nospiest salīdzinoši daudz pogu, tad maksājumu karte ir tikai jānopīkstina. Tādā ziņā veikt maksājumu ar karti ir ātrāk, ērtāk un vienkāršāk.

Vienlaikus nenoliedzu to, ka ar laiku norēķini, izmantojot aplikāciju, droši vien izdotos krietni ātrāki. Pats par sevi šis, manuprāt, ir inovatīvs veids, kā norēķināties. Jauni risinājumi ir jāizmanto, un nākamreiz, kad savu maku aizmirsīšu mājās, noteikti nekritīšu panikā, jo samaksai par pirkumu vismaz “Maxima” veikalos nekas vairāk par mobilo tālruni man vairs nav vajadzīgs.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
16 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
janis

Nja. Ideja nav slikta, tikai bremzīgs tas QR pasākums. Rimi ar NFC risinājumu darbojas ātrāk.

jurgensons

Vis jau ir skaisi tikai rimk variants patik labak.
Swedbank app bezkontaks strada loti labi un erti ar vinu logriku. Un rimi app nav pat jaatver lai ar telefona bezkontaktu vinu aktivizetu.
Nerunasim par circleK kam jau paris gadus ir opcija pievienot klienta karti pie bankas kartes un ari ar telefonu tas strada kas ir parocigakais ko visiem.

Oskars

Vispar Apple Pay, gan Google Pay piedava glabat bankas kartes, gan lojalitates kartes. Kur es labak ari turu visu un nav jaatver pie maksashanas programma, ja velies maksat. Es vel kada treso pushu kaktu kantoru programmaa, Maxima, Rimi netureshu bankas karti.

Juris

Jā, autors laikam nav lietas kursā par maksājuma karšu pievienošanu telefonam. Tur nevajag Maxima aplikāciju, lai veikalā (jebkurā) samaksātu ar telefonu.

Juris

Ok, tad vienkārši reklāmraksts :)

trel

Un cik banku kartes var pievienot bez kaut kādiem starpniekservisiem? Iphone tikai Citadele un Swedbank var pievienot. Pārējie var gaidīt gadiem uz šo prieku.
Un nē. Nav intereses nekādus monēzes un visādus citādus starpniekus izmantot.

Juris

Te Tev taisnība, Maxima laikam ļauj visu banku kartes pievienot.

Jānis

Ja tu uzskati, ka Rimi un Maxima ir kaktu kantori, tad es nezinu, kas priekš tevis skaitās drošs kantoris.
Laikam tavs paklājs, zem kura tu glabā skaidru naudu, ir drošs “kantoris”.

Lauma

Es esmu SEB bankas lietotājs. Nav viņiem apple pay. Šī opcija ir ļoti ērta SEB bankas lietotājiem, kamēr nav apple pay. Nevajag vispārināt.

Andris Podziņš

Liekas ka Rimi ir izvēlējušies labāku pieeju. Iepērkos tikai tajos veikalos kur ir skaneri un par rindām sen esmu aizmirsis.

Kārlis

Un kādēļ veikalos ir rindas? Tapēc kad nav pārdevējas, tagad pats pircējs izdara pārdevējas darbu un parto neko nesaņem!

Jānis

un parto neko nesaņem!”
Saņemt to, ka prece maksā tik, cik tu plānoji par to maksāt, nevis pēc samaksas, skatoties čekā, pārdevēja saka “oj mēs aizmirsā noņemt akcijas cenu pie preces (kura beidzās jau aizvakar)”

Dzo

Saņem LAIKU!!

digitalk

vai drīkst izvēlēties arī ko mazāku, piemēram, korgiju?