14 lielākie pasaules autoražotāji ir ceļā uz to, lai tie nespētu iekļauties klimatiskajos mērķos un normās, par kurām panākta starpvalstu vienošanās. Ziņojumā, kuru sagatavojusi grupa ar nosaukumu “Investing Initiative and the Institutional Investors Group on Climate Change” norādīts, ka pētīti kompāniju plāni attiecībā uz elektromobiļiem, hibrīdauto un ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotām mašīnām. Pēc tam modelēts šo auto iespējamais kaitīgo izmešu daudzums un dažādi klimata attīstības scenāriji, saskaņā ar Starptautiskās Enerģijas aģentūras datiem.
Noskaidrots, ka nevienas kompānijas pašreizējie plāni nesaskan ar Parīzes klimata vienošanos, kuras mērķis ir ierobežot globālās temperatūras kāpumu līdz 2 grādiem pēc Celsija, ja salīdzinām ar laiku pirms industriālās revolūcijas. Pie šīs problēmas daļēji vainojams lielais pieprasījums pēc SUV automobiļiem ar lielākiem dzinējiem.
Tiek norādīts, ka, ja kompānijas nerīkosies, lai situāciju labotu, tās riskē ar soda naudām un citām problēmām, valdībām cenšoties pāriet uz ekonomisko darbību, kas rada mazāk kaitīgo izmešu.
Tas saucas mēs jau gribam glābt planētu, bet tie neapzinīgie pircēji ar saviem bieziem maciņiem balso pret zaļāku pasauli, jo grib SUV
Mans SUV tērē mazāk par žiguli ar 1,3 litru motoru! :)
Tad tev ir jēdzīgs auto, nevis benzīna kapsēta ar 6 vai 8 podiem kā vēlas bagātais pircējs
XC90 T8 ir jaudīgs, bet ļoti ekonomisks! ;)
Tad jau tev ir zaporožecs.
Kāds autoražotājiem sakars ar planētas glābšanu? Viņi var ietekmēt zemes griešanās ātrumu vai kaut ko tamlīdzīgu?
Arī autoražotājiem jāpieliek sava roka. Ņemot vērā, cik daudz un dažādu transportlīdzekļu ir uz ceļiem visā pasaulē, tie pa visiem kopā rada krietni daudz kaitīgo izmešu. Tālāk jau vecā labā ķēdīte – siltumnīcas efekts un globālās temperatūras paaugstināšanās. Ja autoražotāji spēs ierobežot savas industrijas kaitīgos izmešus, tā jau būs pieklājīga artava kopējā mērķa virzienā
Vai ir ticami pierādījumi planētas sasilšanai ar cilvēka darbību? Vai iepriekšējie siltie periodi bija dinozauri piršanas vai ugunskuru izraisīti?
pēc internetos atrdāmiem grafikiem transports ( visu veidu ) rada aptuveni 23% CO2 izmešu . Savukārt no šiem 23% veiglie auto veido ~40% izmešu ..
Nav jau tā, ka būtu baifi grūti sasniegt šos mērķus. Plug in hibrīdiem pēc wltp testa nav problēmu uzrādīt 1-2L degvielas patēriņu uz 100km.
Ja vienā piegājienā nobrauc dažus desmitus kilometru un vēl ir iespēja uzlādēt, tad jā. Dzīvojot Pierīgā, kaut kur 30-50km ap Rīgu un ar iespējām lādēt, varētu būt pat visaireāli. Bet, ja vienā piegājienā bez apstāšanās jānobrauc kaut vai tie paši 100 kilometri, tad patēriņš būs lielāks kā 2 litri uz 100km
Lai iekļautos mērķos, reālie apstākļi nav no svara.