Web Analytics
More
    Reklāma

    Kia jau divdesmit gadus Slovākijā ražo auto

    Jaunākie raksti

    Divdesmit gadus pēc Žilinas rūpnīcas pamatu ielikšanas Kia atskatās uz neticamu ceļojumu, kas reprezentē ne tikai kompānijas, bet visa reģiona veiksmes stāstu. Svinīgā pamatakmens ielikšanas ceremonija Tepličkā pie Vāhas notika 2004. gada 7. aprīlī. Tajā piedalījās augstākās amatpersonas no Hyundai Motor Group (Kia mātesuzņēmuma), Kia Corporation un Žilinas pilsētas, kā arī toreizējais Slovākijas Republikas ekonomikas ministrs.

    Žilina: spēcīga Kia izaugsmes virzītāja Eiropā

    Rūpnīcas celtniecība sākās 2004. gada rudenī un ilga aptuveni 25 mēnešus, ieskaitot pusgadu ilgu izmēģinājuma ražošanu. Pirmais auto, toreizējais cee’d, no konveijera noripoja 2006. gada decembrī. Tas bija pilnīgi jauns modelis, kas primāri bija paredzēts tieši Eiropas tirgum. Vienlaikus sākās arī dzinēju ražošana, un rūpnīca ātri vien kļuva par atspēriena punktu Kia darbības paplašināšanai visā Eiropā un kļuva par uzņēmuma attīstības atslēgu.

    Reklāma

    Kia rūpnīca Žilinā

    Vairāk modeļu, vairāk tehnoloģiju: investīcijas, kas bruģēja ceļu uz panākumiem

    Rūpnīcas divdesmit gadus ilgajā vēsturē tajā ražoti četru sēriju auto: Kia Ceed, Sportage, Venga un no 2009. līdz 2011. gadam arī mātesuzņēmuma Hyundai modelis ix35. Sportage Žilinā tiek izgatavots kopš tā otrās paaudzes, savukārt Ceed vienmēr ticis ražots tikai šeit un nekur citur. Klasiskajai piecu durvju versijai, ar kuru sākās rūpnīcas veiksmes stāsts, 2007. gadā piebiedrojās universālis SW (Sportswagon) un trīs durvju variants, kas tika piedāvāts līdz 2018. gadam. Kopš 2018. gada šeit top arī Ceed versijas: ProCeed (auto ar sportisku shooting brake virsbūvi), bet no 2019. gada krosovers XCeed.

    2020. gadā Kia Motors Europe pabeidza Žilinas rūpnīcas modernizāciju. Ar 70 miljonu eiro investīcijām rūpnīca tika pielāgota jauno Smartstream iekšdedzes un hibrīda motoru ražošanai. Izstrādes komandas sekmīgi paveica apjomīgu darbu – uzlaboja dzinēju reakciju, degvielas sadegšanas efektivitāti un piekļuvi augstam griezes momentam visbiežāk izmantoto apgriezienu diapazonā. Abu veidu dzinēju attīstībā būtisku lomu spēlēja arī Kia hibrīda tehnoloģijas. Tie bija daļa Kia stratēģijas, pēc kuras uzņēmums plānoja attīstīt dažādas piedziņas tehnoloģijas – tostarp hibrīda, elektriskos un iekšdedzes dzinējus, kas atbilstu visdažādāko autovadītāju vajadzībām.

    Pastāvīgā ceļojumā: no darba vienā maiņā līdz 7 miljoniem dzinēju

    Sākotnēji rūpnīca strādāja vienā maiņā. Divās maiņās darbs tiks reorganizēts 2007. gadā, bet kopš 2012. gada Kia automašīnas tiek ražotas trīs maiņās. Pateicoties noslodzes pieaugumam, augsto tehnoloģiju rūpnīcai bija vajadzīgi tikai 15 gadi, lai izgatavoto auto skaits pārkāptu 4 miljonu slieksni. Šobrīd rūpnīcas jauda ir 350 000 auto un 540 000 dzinēju gadā. Kopš 2006. gada šeit ir saražoti 7 miljoni dzinēju.

    Kia uzņemas saistības pret pašvaldībām un sabiedrību

    Pēc ilgtermiņa datiem, Kia tieši nodarbina 3800 cilvēkus, un vidēji rūpnīcā viņi nostrādā 11 gadus. Tādējādi Kia ir kļuvusi par daļu reģiona un veicina nepārtrauktu tā attīstību. Uzņēmums 20 gadus ir bijis stabils darba devējs Žilinas reģionā un pašas pilsētas, apkārtējo pašvaldību un visas sabiedrības stratēģiskais partneris. Ar 2013. gadā dibināta fonda starpniecību kompānija ir atbalstījusi dažādus izglītības, veselības, vides un iekļaušanas projektus vairāk nekā 11 miljonu eiro vērtībā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    11.04.2024 15:27

    Apsveicam!

    Tas pats Jānis
    12.04.2024 09:26

    Nevis auto, bet KIA.

    Reklāma