Volkswagen Center of Excellence for Battery Cells vadītājs Frank Blome pastāstījis, ka uzņēmuma lielākais uzsvars universālās MEB platformas elektroauto ir nodrošināt akumulatoru uzticamību.
Volkswagen garantēs 70% akumulatora ietilpības saglabāšanu vismaz 8 gadus vai nobrauktus 160 000 kilometru ar elektroauto. Vienlaikus gan Volkswagen paziņojis, ka automašīnas, kas vecākas par 8 gadiem vairs nebūtu uzskatāmas par izmantojamām, jo tad tās kļūst dārgi uzturēt.
Elektroauto iegāde uzskatāma par vēl neizpētītu lauciņu – pircējam netiek skaidri pateikts, kas tieši viņu sagaida. Visi zina, ka akumulatora nomaiņa automašīnai būs ļoti dārga, bet šāda garantija varētu veicināt potenciālo pircēju pievēršanos šāda pirkuma izskatīšanai un izdarīšanai.
Volkswagen pat ņēmis vērā, ka ne visi autovadītāji pareizi izturēsies pret akumulatoriem. Tiek ieteikts auto akumulatorus uzlādēt līdz 80%, nevis 100%. Turklāt uzlādi ieteicams veikt lēni, nevis izmantot pie lielceļiem esošās ātrās uzlādes stacijas.
Ieteicams uzlādēt lēni, bet cilvēki to darīs ātri, kāda jēga no tādas rekomendācijas? Tas labi, ka VW iesaistās, lielāka konkurence, zemākas cenas.
Nu re, vēl viens iemesls, kapēc apstiprinās apgalvojums, ka Tesla aizvien var nesatraukties par konkurientiem (kā saka Musks – “still waiting”) – ja viens ražotājs runā par 1.6 milj km (~4000 uzlādes cikliem), bet otrs par 160k un pēc tam labāk vairs nē .. tad klientam izvēle, manuprāt, ir gana vienkārša.
Tesla Model 3 akumulatoru garantijas nosacījumi pagaidām ir līdzīgi.
Vienīgi komentārs ka astoņus gadus pēc iegādes vajadzētu braukt vienā virzienā uz Tolmetu gan šķiet jocīgs, jo īpaši laikā kad Musks pievērš uzmanību savu auto reduktoru un akumulatoru ilgmūžībai. Varbūt šis komentārs bija domāts par dīzeļiem?
VW pamazām virzās auto nomas virzienā, jo reti kurš gribēs ieguldīt naudu mašīnā, ko pēc Līzinga perioda beigām nevarēs nevienam pārdot.