Web Analytics
More
    Reklāma

    Igauņu Starship Technologies saņem 17.2 miljonu investīcijas sūtījumu piegādes robotu attīstīšanai

    Jaunākie raksti

    Igauņu autonomās sūtījumu piegādes robotu izstrādātājs Starship Technologies ir paziņojuši par 17.2 miljonu ASV dolāru lielu investīciju piesaistīšanu. Kompānija izstrādā robotus, kas bez cilvēka līdzdalības spēj piegādāt līdz 10 kilogramus smagus sūtījumus pāris kilometru attālumā.

    17.2 miljonu ASV dolāru lielo investīcijas raundu vadīja Daimler AG ar ko Starship Technologies sadarbojas jau aptuveni vienu gadu un ir izveidojuši kopprojektu – kravu piegādes mikroautobusu, kas pārvadā arī šos robotus. Šajā investīciju raundā piedalījušies arī Shasta Ventures, Matrix Partners, ZX Ventures, Morpheus Ventures, Grishin Robotics, Playfair Capital, HOF Capital un citi investori.

    Reklāma

    Tas ir līdz šim lielākais viena raunda investīcijas apmērs Igaunijas startup uzņēmumā.

    Iegūtais finansējums tiks novirzīts ātrākai tehnoloģiju attīstībai un ļaus palaist pilotprojektus vairākos jaunos tirgos.

    Šis nav pirmais gadījums, kad Daimler investē inovatīvos produktos, ko nākotnē var izmantot savos produktos. Pagājušajā gadā uzņēmums investēja 562 miljonus ASV dolāru Kalifornijā bāzētajā dronu ražotājā Matternet. Šī gada sākumā notikušajā tehnoloģiju izstādē CES 2017 abas kompānijas prezentēja savu kopdarbu – kravas auto, kas aprīkots ar droniem, kurus var izmantot sūtījumu piegādes pēdējam posmam.

    Sadarbība ar Starship Technologies savā būtībā ir līdzīga. Daimler (Mercedes) izstrādā mikroautobusus, kas nodrošina paku pārvadājumus lielākos attālumos. Savukārt, “pēdējās jūdzes” (last mile) piegādes darbu veic autonomie roboti. Busā var ielādēt līdz 8 šādiem robotiem un tie ar līdz 10 kg smagām paciņām var veikt pāris kilometrus lielus attālumus līdz gala patērētājam. Produkta pasūtītājs saņem telefonā paziņojumu, ka ir ieradies sūtījums, apstiprina to un robots atver savu kravas kasti.

    Šobrīd Starship Technologies savus dronus testē arī Tallinā un vietējie tos var redzēt mērojot ceļu no veikaliem pie klientiem. Pilotprojekts darbojas arī Londonā, kur roboti īsās distancēs pircējiem piegādā ēdienu no Just Eat servisa partneriem.

    Starship Technologies pārstāvji norāda, ka jau šobrīd droni testa režīmā kopā ir mērojuši vairāk nekā 25 tūkstošus kilometru un savā ceļā sastapuši vairāk nekā 3 miljonus cilvēku. Līdz šim nav bijis būtiski apskādēts neviens no piegādes robotiem.

    Pa zemi braucošie roboti ir vienkāršāks un ātrāk realizējams projekts par lidojošiem droniem tādā ziņā, ka tiem ir mazāki juridiskie ierobežojumi.

    Starship Technologies 2014. gadā Igaunijā dibināja divi bijušie Skype darbinieki Ahti Heinla un Janus Friis. Lai arī šobrīd uzņēmumam ir arī birojs Londonā, inženieri joprojām ir bāzēti Tallinas birojā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    13.01.2017 15:59

    Lidojošos dronus paciņu piegādei izmantos tur, kur piegādātāja firmas darbinieks netiek piezvanīt pie durvīm nikna suņa sētā dēļ :) Taču interesanti, kā vispār viņi domājuši nodrošināsies pret iespēju, ka paciņu kopā ar “vedēju” pievāc trešie “atmuitotāji”. Riteņotajam štruntam piekomandēs klāt policistu?

    Kristaps Skutelis
    13.01.2017 17:24
    Reply to  Krotow

    Loģisks jautājums, ko es arī uzdevu Starship pārstāvim. Viņš teica, ka pagaidām vēl neviens nav uzbrucis viņu robotam, bet tas ir sagaidāms un īsti no tā izvairīties nevar. Sūtījumus jāapdrošina, tad tā nebūs tik liela problēma. Tik vien kā klients to saņems vēlāk.

    Pats robots ir aprīkots ar kamerām, skaļruņiem, mikrofonu un tas redzēs kas viņam grib uzbrukt. Kravas kaste ir slēdzama. Bez tam, tādu robotu nesot prom, tas būs baigi pamanāmi. Neba nu šie pa naktīm un tumšās vietās vizināsies.

    Krotow
    13.01.2017 18:09

    Nu labi… būs grūti narkomāniem, taču ne tik grūti tiem, kuri zina, ko taisās ņemt. Maskas, metāla kule pret GPS raidītāju un kulba aizvešanai netālu būs labs sākums. Starp citu cerēt uz publikas acīgumu arī nevar. Vācijā melnie vienā mierā fenderēja pieslēgtus divriteņus visu acu priekšā. Topa numurs bija piebraukt ar ceļamkrānu un kravas auto pie lielveikala divriteņu stāvvietas, iecelt riteņus ar visu stendu kravas kastē un projām. Patiešām interesē, kā nodrošinās, lai pasūtītais neaizbrauc/neaizlido pa kreisi. Ja jau nākotnē taisās piegādāt preces arī tā, tas kļūst būtiski.

    YouTube feilu video sarakstos pēc kāda laika parādīsies arī transporta dronu nebūšanas. Visādas nespējas uzrāpties pa trepēm, no gaisa kādam uz galvas uzkritušas olu pakas utt.

    Kristaps Skutelis
    13.01.2017 18:43
    Reply to  Krotow

    Tev pašam ir idejas kā no tā pilnībā izvairīties? Es domāju, ka zādzības un robotu bojāšanas (+ aizkavētas piegādes) būs iekļautas pakalpojuma izmaksās un ar to vienkārši samierināsies.

    Krotow
    15.01.2017 16:24

    Kamēr transporta droni nav aprīkoti ar aizsardzības iespējām vai arī sūtīti komplektā ar apsardzes droniem, kas nestu līdz ļoti daudz un dažādu morāla rakstura dilemmu, īsta risinājuma tam nav un nevar būt. Laikam tiešām apdrošināšana šobrīd ir labākais.

    aigi
    13.01.2017 16:28

    Interesanti, kā piegādes notiks ziemā?

    Kristaps Skutelis
    13.01.2017 18:46
    Reply to  aigi

    Dziļos sniegos un puteņos ar tādu mazuli nekur tālu netiks. Bet arī tā nav lieta, ko nevar paredzēt. Tad piegādes tiks organizētas savādāk. Varbūt pat ar tad jau arhaiskajiem cilvēkiem.

    Krotow
    15.01.2017 16:25

    Aprīkos ar sniega lāpstu. Starp citu sniega novākšana ar droniem būtu ideāla nodarbošanās.

    Reklāma