Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors.lv ierindojas starp TOP15 lapām pēc vidējā pavadītā laika mēnesī

    Jaunākie raksti

    Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicē statistiku par Top 15 interneta lapām pēc vidējā pavadītā laika sieviešu un vīriešu vidū par šī gada maiju. Izrādās, ka Latvijas sievietes daudz vairāk laika pavada socialo mediju portālos, kamēr vīrieši labprātāk brīvajos brīžos lasa ziņas.

    Salīdzinot datus par vīriešu un sieviešu iecienītākajām interneta mājas lapām, tika secināts, ka internetā joprojām visvairāk laika tiek pavadīts apmeklējot sociālo mediju portālus. Topa līderis apmeklējuma ilguma ziņā no datoriem ir krievvalodīgās auditorijas sociālais portāls odnoklassniki.ru. Tur mēnesī vīrieši pavada vidēji 7 stundas un 47 minūtes, kamēr sievietes krietni ilgāk- 9 stundas 44 minūtes. Savukārt līdera pozīcijā no mobilajiem tālruņiem atrodas draugiem.lv, kur gan vīrieši, gan sievietes pavada vidēji 2 stundas un 30 minūtes.

    Reklāma

    Kā izrādās vērojamas arī Top 15 populārāko lapu izmaiņas, atkarībā no izmantotās ierīces. Tā, piemēram, laika ziņas portālā gismeteo.lv ērtāk ir aplūkot no mobilajiem telefoniem. Interesanti arī, ka tīmekļa dienasgrāmatu klab.lv, lietotāji izvēlas skatīt caur telefonu ekrāniem- mēnesī vidēji 21 minūti vīrieši un 15 minūtes sievietes.

    Savukārt ziņu portālus interneta lietotāji izvēlas lasīt atrodoties pie datora. Ziņu portālus tvnet.lv/apollo.lv maijā vīrieši skatījuši 6 stundas un 35 minūtes un sievietes 4 stundas 31 minūti, kamēr delfi.lv vīrieši un sievietes pavada īsāku laiku, attiecīgi par 1 stundu un 11 minūtēm un par 1 stundu un 33 minūtēm. Tā pat dati rāda, ka vienīgais no topā iekļautajiem ziņu portāliem, kur ilgāk nekā vīrieši uzturās sievietes, ir leta.lv, attiecīgi 1 stunda 32 minūtes un 2 stundas 26 minūtes.

    Apmeklējuma ilguma ziņā šajā topā uzrādās arī tādas mājas lapas, kas pēc lietotāju skaita neiekļūst ikmēneša apmeklētāko interneta lapu Top 25. Šajā sadaļā jāizceļ iepazīšanās portāls gribu.lv, ko labprāt apmeklē gan vīrieši (vidēji 1 stunda un 45 minūtes no datoriem un telefoniem), gan sievietes (vidēji 50 minūtes). Tā pat var minēt tehnoloģiju blogu kursors.lv, interneta spēļu saitu opa.lv, autopircēja ceļvedi whatcar.lv, novada ziņas liepajniekiem.lv un sociālo portālu amigos.lv.

    Top 15 tika veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus un mobilos telefonus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas maijā piedalījās  gemiusAudience pētījumā. Dati par aplikācijām nav iekļuti (izņemot delfi.lv). gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita no datoriem, lapu skatījumu skaita (page views) un  sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču gemiusAudience vietnē www.audience.gemius.lv.

    AvotsGemius
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Katya Rastopčina
    02.07.2016 17:18

    Sievietes kursorā, acīmredzot, nesēž :D

    02.07.2016 17:36

    Jā, izskatās, ka viņām ir citas intereses. Bet par laimi mums esi Tu. Lūdzu, apziņo visas savas draudzenes, ka Kursorā ir forši, lai viņas te nāk runāties ar puikām :)

    digitalk
    02.07.2016 21:29

    vienmēr uzjautrina šie te apšaubāmie ‘pētījumi’. domāju, ka neesmu vienīgais, kuram nav ne mazākās vēlmes aizpildīt kaut kādas uzmācīgas anketas, tātad statistika ir tikai par extravertiem slaistiem ;)

    x
    02.07.2016 21:34
    Reply to  digitalk

    mūsdienās datus aptaujām savāc bez aptauju pildīšanas un bieži vien respondentam neko nevaicājot :)

    digitalk
    02.07.2016 21:50
    Reply to  x

    pag, pag. es šorīt atteicu gemiusam aizpildīt anketu Kursorā. autosavāktie dati nespēj noteikt vecumu, dzimumu utt., tikai apmeklētības līmeni un reģionu pēc IP.

    03.07.2016 10:36
    Reply to  digitalk

    Ja pareizi saprotu, tad šim topam nav sakara ar anketām. Tas gan laikam ir jautājums Gemius. Nedomāju, ka metodoloģija ir greiza, to tomēr veidojuši jomas pārzinātāji.

    digitalk
    03.07.2016 12:19

    ir sakars. vakar man Kursorā uzmācās gemiusAudience anketa un piedāvāja bezjēdzīgi notērēt manas dzīves 4 minūtes. kopumā būšu jau ietaupījis kādu pusstundu-stundu :)

    datus par dzimumu un vecumu var iegūt tikai no anketām vai lietotāju reģistrācijas datiem weblapās/soctīklos, ja tiem dod pieeju. var vēl minēt pēc nikiem, epastiem, usage pattern. metodoloģija nav greiza, tikai atgādina teicienu par vidējo temperatūru slimnīcā. ja portālu turētājiem ar to pietiek – why not.

    Krotow
    03.07.2016 17:31

    Ziņu portālos ir daudz teksta un ne no visām mobilajām ierīcēm ir viegli lasīt. Arī dizains lasīšanai nedatoros un komentāru atbalsts mēdz nebūt optimāls.

    Agris
    03.07.2016 21:07

    Neticās ka nekur topā nefigurē facebook

    03.07.2016 21:11
    Reply to  Agris

    Šajā topā nav Facebook, jo tajā nav Gemius statistikas uzskaites skripta.

    Krotow
    03.07.2016 21:39
    Reply to  Agris

    Un nebūs arī. Tur uzskaita tikai .lv zonas vietnes.

    digitalk
    04.07.2016 01:22
    Reply to  Krotow

    .com nelieto viņus, ok.

    ‘tikai .lv’ – tad kāpēc tā herņa vienojas un bieži pamatīgi bremzē lapas atvēršanu ar gemius.pl?

    Krotow
    04.07.2016 01:55
    Reply to  digitalk

    Kantoris ir starptautisks un serveri guļ pie “mammas”. Aptaujas veidojot nosaka, kuru reģionu šoreiz aptaujās.

    04.07.2016 03:06

    Cik nu agrāk sanāca izmantot savos projektos gemius, tad man pēc viņu statiem nesakrita Gūgles stati, kas šķiet ir gudrāki. Bet nu IT tauta jau tāda gudrāka un to grūtāk izsekot un izzināt, samet šo izspiegošanas skriptu bloķētājus, pārlūka user-agent ar var neticēt, utt…

    Kā arī Krotow minēja – uz mobilajām ierīcēm var sanākt patērēt vairāk laiku apskatot portālu dēļ portāla ielādes, teksta, responsivitātes īpatnībām.

    04.07.2016 09:14
    Reply to  Aldis

    Gemius un Google Analytics dati tiešām atšķiras un atšķirība ir vērā ņemama. Bet tāpat būtiski atšķiras pētījuma veikšanas metodoloģijas, tāpēc abas statistikas tieši salīdzināt nevar.

    Reklāma