Web Analytics
More
    Reklāma

    Izmēģini Latvijā radīto vārdu minēšanas spēli “Karātavas”

    Jaunākie raksti

    Pirms kāda laiciņa Kursors.lv uzrakstīja Raitis un pavēstīja, ka ir radījis klasiskās vārdu minēšanas spēles “Karātavas” latvisko versiju. Palūdzu viņam īsumā pastāstīt par to kā tapa šī spēle un aicinu arī jūs izmēģināt to darbībā.

    Mani vienmēr ir aizrāvušas dažādas stratēģiju datorspēles. Tomēr reti izdevies atrast tādas, kas tā pa īstam patīk. Vienmēr katrā kaut kas pietrūkst, bet atrodas kādā citā. Tā nu es pirms diviem gadiem iedomājos, ka es taču esmu tomēr esmu programmētājs (pilnīgi citā sfērā gan). Varētu pamēģināt pats uztaisīt tādu spēli, kuru gribētos spēlēt. Sāku interesēties kā tas darāms un kas nepieciešams datorspēles izveidošanai. Nonācu pie bezmaksas spēļu dzinēja Unity3d. Tas dod ārkārtīgi ērtu vidi, kurā spēlēties ar spēļu objektiem, rakstīt pie tiem kodu C#, JS vai Boo valodās. Vienīgi grafiskie elementi jāsagatavo kaut kur ārpusē. Dažādas spēļu sadaļas un idejas paeksperimentēju, bet laika un zināšanu trūkuma dēļ lietas tik ātri uz priekšu nevedās.

    Reklāma

    Pa šo laiku meita bija sākusi skolas gaitas. Rakstīšanas un prāta treniņam viņa aizrāvās ar mūsu ierādīto vārdu minēšanas spēli – “karātavas”. Kādu dienu viņa ieminējās, ka būtu forši, ja būtu tāda spēlīte telefonā. Nolēmu pameklēt Google Play veikalā. Tajā “Hangman” tipa spēles bija cik tik uziet, tomēr latviski tikai divas. Tomēr tās izmēģinot nācās vilties, jo tās izrādās lietoja acīm redzamu Google translate. Vārdi bieži bija dīvainos locījumos, vai vispār nepārtulkoti. Nolēmu, ka jāpamēģina uztaisīt pašam.

    Pirmkārt secināju, ka spēle jātaisa tikai Latvijas auditorijai, jo ar angļu versiju piedāvājumu nav lielas jēgas konkurēt. Šī tomēr ir mana pirmā spēle un “pirmos kaķēnus slīcina”. Līdz ar to es diez vai uztaisītu ko ģeniālu, kas pārspētu esošās. Tā kā Latvijas auditorija ir salīdzinoši maza, secināju, ka nekāds bizness ar šo spēli nebūs. Tā būs tikai kā treniņu poligons, lai iemācītos ko jaunu.

    Otrais solis bija izdomāt, kā pašam neuzkāpt uz jau esošo spēļu grābekļa un iegūt sakarīgu datubāzi ar vārdiem. Pastāvēja divi varianti – visu rakstīt pašam, kas būtu ārkārtīgi laikietilpīgi. Vai atrast jau esošu bāzi. Pirmās divas dienas pavadīju meklējot internetā latviešu vārdu datubāzi, vai jebkāda veida sarakstu. Uzdevums izrādījās grūtāks, nekā sākumā varētu likties, jo meklējot uzdūros vairākiem forumu ierakstiem, kuros arī kāds bija meklējis to pašu, bet vienmēr tika vainots kā hakeris ar centieniem izveidot paroļu uzlauzēju. Visbeidzot vienā no forumiem atradu ideju ņemt OpenOffice spell check failus. Tajos tik tiešām bija saraksts ar vairāk kā 66 000 vārdiem.

    Līdz ar vārdu bāzes iegūšanu lietas sāka ritēt raitāk. Nedēļas laikā kopš idejas rašanās jau bija gatava versija v0.1. Tajā jau varēja minēt vārdus. Ar vienkāršu elementu (kvadrātiņi un aplīši) palīdzību zīmējās vienkāršotas karātavas. Kā arī spēlei jau bija trīs grūtības līmeņi:

    • Vieglais – Ar vienkāršotu vārdu datubāzi, kurā bija no pilnās bāzes atlasīti bērniem labi saprotami vārdi, kā arī bija vienkāršota klaviatūra, bez garumzīmēm un mīkstinājumiem (nospiežot A tiek pārbaudīts arī Ā utt)
    • Vidējais – Ar pilnu vārdu datubāzi un vienkāršotu klaviatūru.
    • Grūtais – Ar pilnu vārdu datubāzi un sarežģītu klaviatūru (kurā burti ar garumzīmēm un mīkstinājumiem ir kā atsevišķas pogas, līdz ar to vieglāk kļūdīties).

    Nākošajā spēles versijā nolēmu piestrādāt pie dizaina. Lai nebūtu tikai melns fons, baltas pogas un kluči kā karātavas. Tā kā pats zīmēt neprotu gana labi un nevēlējos arī treniņu projektam tērēt naudu algojot māksliniekus, nolēmu iegādāties gatavo sprite paku. Meklējot internetā, nonācu pie Kenny Game Assets, kas par brīvi izvēlētu summu piedāvāja iegādāties paku ar 20 000 spēļu grafikas elementiem. Ar tiem divu dienu laikā spēles dizains un versija v0.2 bija gatava.

    Ilgāko laiku – atlikušās trīs nedēļas paņēma dažādu papildus lietu programmēšana. Dažnedažādi padomi un idejas no maniem neskaitāmajiem testētājiem. Tika pievienota arī vienkārša sasniegumu sistēma, rezultātu saglabāšanās, dimantiņu sistēma kā valūta, kuru tērēt papildus iespējām un pelnīt sasniedzot sasniegumus, vai noskatoties spēles vienīgo reklāmu. Meita ar lepnumu uzzīmēja neskaitāmus spēles logo variantus, no kuriem vienu arī pārveidoju par reālu logo.

    Beigu beigās tomēr izdevās iekļauties viena mēneša termiņā un apaļā izstrādes jubilejā manu pirmo, pa vakariem programmēto treniņspēli publicēt Google Play store. Aicinu izmēģināt šo spēli un pastāstīt kā patika.

    Karatavas1 Karatavas2 Karatavas3

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Frants
    24.11.2015 18:21

    ZB minēt vārdus,ja nezini pat no kādas tēmas tas vārds, pilnīgi uz dullo !

    Lauris Špats
    25.11.2015 09:40
    Reply to  Frants

    Nu re – vēl viens ieteikums.. :)

    Gawery - Game Brewery
    25.11.2015 09:49
    Reply to  Frants

    Esošā datu bāze satur vārdu tipus (lietvārds, darbības vārds utt..) ir paredzēts šo informāciju iesaistīt vārda minēšanā turpmākajās versijās.

    Sadalīt vārdus detalizētāk (Augi, dzīvnieki, profesijas…) gan varētu būt krietni sarežģītāk.

    Edmunds
    25.11.2015 12:22

    Pastījos, paspēlēju bišķīt. Nekāda vaina.
    Autoram novēlu tā tik turpināt !
    P.S. Runājot par tēmām, var priekš “bērniem” uztaisīt pavisam vieglu, ar norādēm, par kādu tēmu ir vārds :D

    Gawery - Game Brewery
    25.11.2015 13:14
    Reply to  Edmunds

    Paldies par ierosinājumu.
    Iespējams, ka tā arī būs jāuztaisa.

    Edmunds
    25.11.2015 20:07

    Piedod, bet ar “bērniem” bija domāts pirmais komentētājs :D

    Raimonds Bubenis
    01.12.2015 16:18

    Sveiki!
    Pamēģināju. Viss jau būtu labi, bet daudzi spēlē iekļautie vārdi nav īsti latviski, piem., izkāsēt, nogremot, atriest, lezginka. Tie ir tikai daži no dīvainajiem vārdiem.

    Kaspars
    01.12.2015 16:49

    Uzliku, man mazajai meitai patika. Veiksmi!:)

    Reklāma