Pašbaucošu automašīnu lielākā problēma ir tās programmēšanā – kaut kad mašīna “izlems” par kādas citas dzīvības glābšanu, nogalinot mašīnas pasažieri. Pašbaucoša automašīna ar tevi vienu salonā nekad neietrieksies cilvēku pilnā pieturā, lai izvairītos no sadursmes ar tikko no sānceļa izbraukušu ceļarulli.
Kuram dot iespēju izdzīvot? Veciem cilvēkiem vai kucēniem? Sportiskām sievietēm vai bērniem ratiņos? Vienam ārstam vai diviem zagļiem?
Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts ir izveidojis spēli Moral Machine, kas parāda tavu attieksmi pret dažādām cilvēku grupām, kā arī nežēlīgi sarežģītos lēmumus, kas ir jāpieņem pašbraucošu mašīnu programmētājiem. Pamēģini! Dzīve nav tikai melns vai balts!
https://youtu.be/KItaTEB9eWA?t=46
Savdabīga spēlīte, bet dzīvē ne vienmēr viss ir balts/melns
Man atkal liekas, ka spēlē ir pārāk daudz nianšu, kādas dzīvē nav. Dzīvē nenoteiksi, vai pāri ielai iet ārsts vai zaglis. Kā arī tas, ka automašīnā esošajiem tomēr ir lielākas iespējas izdzīvot kā gājējiem. Tāpēc ir likumi, kas nosaka kaut kādas robežas un principus. Un cilvēkam, kas nevainīgi iet pāri ielai pēc visiem noteikumiem nevajadzētu ciest dēļ vadītāja, kurš nav izsekojis sava auto tehniskajam stāvoklim.
Nevainīgu cilvēku nav! Ir tikai tādi, kuri vēl nav pratināti!
Bet dzīvē būs tā – ja robotvāģi sāks braukt virsū cilvēkiem, visādi mežabrāļi sāks tos vaktēt un bliezt, dedzināt un citādi nīdēs laukā. Kamēr korporācijas pētīs un atvainosies, cilvēki sāks risināt no otras puses.
tāpēc jau rakstu, ka nav balts melns, spēlē pārāk daudz kritēriju, tajā pašā pārāk maz.. un izvēle tiek nedabiski ierobežota, tāpēc principā savu funkciju šī spēlīte nepilda, ja nu vienīgi for fun..
kā angliski labskanīgāk pateikt “babi ješčo narožajut” ?
Notriec un paņem kamēr silta!
Praktiski auto pasažieriem bija jāmirst, kad bija jāizvēlas starp gājēju vai auto. jo viņi izvēlējās auto. Mainīt joslas nekad nedrīkst, jo reāli pretī kāds var braukt utt. Un kurš idiots izvēlas suni cilvēka vietā?
“Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.”
Tātad, atliek uztaurēt un doties taisni.