Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks izteicies, ka viņa vadītais uzņēmums būtu gatavs citiem autoražotājiem piedāvāt savas autonomās braukšanas tehnoloģijas. Lai arī Masks ilgstoši uzsvēris, ka tehnoloģiju lietošana uzlabos satiksmes drošību, Tesla kārtējoreiz pakļauta ASV atbildīgo dienestu izmeklēšanai par Tesla autonomās braukšanas sistēmu darbību pēc tam, kad ražotāja automašīnas bijušas iesaistītas vismaz ducī negadījumu ar ceļmalā stāvošiem glābēju transportlīdzekļiem.
Masks atzīmējis, ka šādu tehnoloģiju izstrāde jebkurā gadījumā ir ārkārtīgi dārga, tāpēc to nodošana citiem bez samaksas nav iespējama. Tomēr, ja kāds no ražotājiem gatavs iegādāties licenci šo tehnoloģiju izmantošanai, tad darījums ir iespējams. Masks norāda, ka šīs tehnoloģijas nav paredzētas ekskluzīvi tikai izmantošanai Tesla automašīnās.
Autoražotājiem tā būtu iespēja savās mašīnās izmantot jau gatavu tehnoloģiju, pašiem neieguldot lielus līdzekļus šādu sistēmu izstrādē no nulles. Tomēr daudzi auto nozares eksperti atzīmē, ka pilnībā autonomas mašīnas, kuras spējīgas braukt bez cilvēka iesaistes, vēl ir tāla nākotne. Visas šā brīža “autonomās” braukšanas tehnoloģijas vairāk vai mazāk ir adaptīvā kruīza kontrole ar piestūrēšanu un joslas saglabašānas funkciju. Mūsdienu auto spējīgi paši apstāties un uzsākt braukšanu, sekojot priekšā braucošajai mašīnai, tomēr cilvēkam vienmēr jābūt gatavam pārņemt grožus savās rokās un iesaistīties.
Vēl varētu pielikt klāt luksofora gaismu ievērošanu, tad jau arī būtu labi. Bet laikam ka atšķirt sarkano gaismu, kuru izstaro bremžu gaismas, no luksofora sarkanās gaismas, nav tik viegls uzdevums.
Idejiski jau ir https://techcrunch.com/2020/04/27/tesla-vehicles-recognize-and-respond-to-traffic-lights-stop-signs-with-latest-software-update/ ..
.. tur interesantāk bija ar to kā atšķirt mēnesi atsevišķos gadījumos no dzeltenā :)
Bija smieklīgs video, kur Tesla brauc aiz pikapa, kurā ceļu strādnieki salikuši pagaidu luksoforus. Kā tā nabaga Tesla juka prātā :) LOL Jau tagad Teslai ar FSD ir luksofora atpazīšana. Vismaz pie mums (nezinu par US&a) diži lielas jēgas no tās fīčas nav, jo tā darbojas tā, ka tuvojoties luksim izmet paziņojumu kurš sakaka mēs tagad tuvojamies trafiklaigtam, un es tāpēc apstāšos, bet ja tu esi drošs, ka deg zaļš, spied gāzi (?) un laižam tik tālāk Pie kam, kompī vizualizācijā gaismas tiek attēlotas korekti, mašīna visu atpazīst labi. bet nu laikam vēl par agru :( Kas ir tajā FSD… Read more »
Vai Tu šo raksti no savas pieredzes, vai no YT skatīšanās?
Skat bildi 😎
Ehhh….varēji drusku asāku, lai var noorientēties. Ok, noklikšķinot var redzēt :)
FSD ticis daudz tālāk. Protams, lai pilnvērtīgi braukt, it sevišķi pilsētas apstākļos pīķa stundās un sarežģītos krustojumos – arī vēl tālu.
Ja salīdzina ar Waymo, kam pamatā ir iepriekš sagatavota informācija par apkārtni, un jebkuras nopietnas (remonta konusu izvietošana) izmaiņas to “uzkar”, tad Teslas FSD cenšas risināt problēmu patstāvīgi.
YT ir daudz kanālu ar Teslas FSD braukšanas testiem, piemēram – https://www.youtube.com/channel/UC64s9c3fmDQ1as6nD83fKOA Var paskatīties, cik labi tā tiek galā ar pilsētas trafiku.
YT protams ir jauki, tur var redzēt arī kā darbojas salabots ID.3 softs, bet solītais lielais OTA atjauninājums vēl nav atnācis… tādēļ jautāju Elonam, vai viņam ir pieredze “dzīvajā”? Tesla savā lapā jau kuro gadu sola FSD “ļoti drīz”. Tagad solījumi tiek precizēti: pilsētā. Tad vēl tie stāsti par abonēšanu…
Bet nagi niez paspēlēties ar šo “gadžetu”. Man ir tik daudz jautājumu šajā sakarā, ka labāk nesākšu.
Man nevajag yūķūbi, man pašam ir Tesla ar FSD-capability, kurai rakstīts, ka “autosteer on city streets – kaming sūn” :)
Tas ir tas, ko Tesla domā laist abonēšanā
Yūķūbā ir tā “autostīra” betas testeri