Mobilo sakaru, televīzijas un mūzikas abonēšana nav nekas jauns, bet arvien biežāk izskan ziņas, ka arī autoražotāji vēlas no pircēja saņemt ne tikai pirkuma naudu, apkopju izmaksas, bet nu arī abonentmaksu par dažādām papildu iespējām.
Volkswagen grupas mārketinga vadītājs Klauss Celmers (Klaus Zellmer) intervijā Top Gear pastāstījis, ka Volkswagen pašbaucošo auto tehnoloģijas neliks pirkt uzreiz, tās būs iespējams abonēt. Šādas tehnoloģijas abonēšana pat varētu būt loģiska, jo tā neuzliktu par pienākumu auto iegādes brīdī nolemt stingti par vai pret pašbaucoša auto iegādi.
Volkswagen šobrīd plāno, ka pašbaucošo auto tehnoloģiju abonēšana varētu maksāt aptuveni 7 eiro stundā. Paliek tikai tāds sīkums kā izstrādāt šo pašbaucošo auto tehnoloģiju un to droši ieviest mūsu ikdienā.
Līdzīgi rīkosies arī citi ražotāji. BMW grasās arī ieviest abonēšanu dažādiem automašīnu papildaprīkojumiem. Par godīgu samaksu jau šobrīd vari nokomplektēt BMW kā vien sirds kāro. Turklāt turpmāk BMW piedāvās jau visai pilnīgi sakomplektēt mašīnas, bet pieeju iespējām varēsi iegūt ar pasūtījuma veikšanu, kas šo iespēju aktivizēs. Protams, BMW varēs arī šo iespēju atslēgt un pat slēgt pavisam. Šī nebūs pirmā reize, kad ražotājs izdomā vairs neuzturēt serverus vai kaut ko savā galā atslēgt.
Virtuālās realitātes prezentācijas norises laikā BMW paziņojuši, ka vairākas automašīnas saņems programmatūras atjauninājumu, kas atnesīs digitālās atslēgas iespēju kopā ar Apple viedtālruni, kā arī BMW ies Tesla ceļu, jo jau rūpnīcā mašīnas saņems visas vai gandrīz visas aprīkojuma pakotnes, bet tās tiks aktivizētas pēc samaksas saņemšanas auto pirkuma mirklī vai arī pēcāk. BMW Operating System 7 modeļi saņems 1 GB atjauninājumu jūlijā, tā uzstādīšana aizņems 20 minūtes.
Turpmāk BMW piedāvās daudzas iespējas abonēt. Abonēt varēsi adaptīvo kruīza kontroli, automātiskās tālās gaismas un pat dibena apsildi. Šādus un līdzīgus mašīnas pakalpojumus varēs pasūtīt, un tie darbosies trīs mēnešus līdz trīs gadus pēc pirkuma veikšanas.
Tad jau nebūs ilgi jāgaida līdz papildus būs jāabonē arī pagriezienu ieslēgšana, tuvās gaismas un signalizācija. Beigsies ar to ka jaunos auto būs jānomā – kamēr nebūsi samaksājis kārtējos meslus, braukt nevarēsi vispār.
auto kļūstot arvien sarežģītākiem un dārgākiem, atkal var iestāties laiki, kad tie pieder tikai nu ļoti turīgiem cilvēkiem, kā jau tas savulaik bija. tikai toreiz nebija iespēju tos saražot nejēgā daudz un nebija slāņa, kam tos varētu iznomāt – tagad tam vairs nav šķēršļu. p.s. funkcijas, kuru izmantošana ir minēta csn, būs iekļautas bāzes tarifā – par to nekreņķējies. papildus maksāsi par asistentiem, komfortiem un onanizātoriem. ak jā, ideja ražotājiem – bāzes cenā lēnā uzlāde, par atsevišķu samaksu uzlāde staruji paātrinās. var pat likt 1 lielo bateriju un ļaut abonēt tikai 2/3 apjoma, vai pilnu – ja vajag un naudas… Read more »
Tur ir gana daudz “interesantu ideju”. Un ir patērētāju aizsardzības organizācijas, kas domātas tam, lai šādu ideju autori iedzīvotos ļoti lielos naudas sodos vai pat tiktu ciemā pie rūtainas saules. Kas gan ir tiesa, auto nākotne šobrīd izskatās pēc distopijas, kur vairākumam arī rietumos nāksies spaidīties pārbāztā un reti nākošā sabiedriskā transportā PSRS stilā. Vai ar smagiem pārtikas maisiem mīties uz riteņa zem lietus un sniega.
Savulaik kad auto piederēja turīgiem cilvēkiem, viss ātri mainījās, kad Fords ieviesa konveijeru un iespēju saviem darbiniekiem pirkt pašu ražotos auto ar atlaidi ;)
Ik pa laikam notiek lielas izmaiņas, tas nu ir fakts. Savulaik tie, kam nebija izdevības tikt pie žika, brauca ar moskābeli, bet ja nevarēja to dabūt – brauca moci ar blaķeni. mūsdienās tas būtu subkompakts – un tam ir jumts virs galvas. kapitālisms jau nesola, ka arvien būs lielāki auto un lētāki kilometri – sola tikai to, ka varēsim apmainīt naudas vienības pret prece/pakalpojumu. par velo – paskaties priority veļļukus, amerikā tiem cena ir tāda ka ģimene var turēt vismaz 2 un mīties uz veikalu, uz darbu, pulciņiem utt. (ne-megapolēs ar daudz maz humānu trafiku un attālumiem tas ir viegli),… Read more »
Lēti auto būs. Problēma drīzāk varētu būt galvās, it sevišķi Latvijā. Ja kaimiņš var atļauties dārgu auto, tas nozīmē, ka man arī jāvar. Neies jau tos “lētos” auto pirkt.
Patiesībā normāli. Ziemā abonē sēdekļu apsildi, savukārt vasarā nē!
Turklāt tā pat jau ļoti daudzi šobrīd nomā auto un tas saucas operatīvais līzings.
ja kāds gribētu abonēt sēdekļu apsildi vasarā, to dotu par simbolisku cenu atšķirībā no ziemas, vai arī uztaisītu īpašo tarifu – maksā par 6 mēnešiem, izmanto visus 12
7 eur stundā? Plus degviela, auto amortizācija!
Vai taksis nesanāks lētāk???
nu pag, a tu ierēķini advokātu atalgojumu – kad māku-braukt-pats-folksvāģi sāks braukt nost gājējus, kādam būs tā šļura jāizstrebj. un tas nav lēti.
pašbraucošam auto jau ir iebūvēts advokāts – Dāvids
Tad jau es daudz labāk nopērku biļeti un iesēžos vilcienā – nekā sēžos dīzeļgeitas samocītā tautas automobīlī.
Atliek tikai tāds sīkums kā uzlikt sliedes līdz mājām :)
Bet ja salīdzina ar 7500EUR, ko prasa Tesla par “uzlaboto autopilotu”, kura nemaz vēl nav, tad 7EUR stundā ir OK.
Ja es gribētu pašbraucošu auto, es droši vien abonētu taksometra pakalpojumus, bet man patīk braukt, tāpēc man to pašbraucošo funkciju principā nevajag. Ja es būtu tālbraucējs šoferis, tad gan priecātos par šādu funkciju, lai var skatīties filmas, kamēr auto brauc un varētu atpūsties likumā noteiktās stundas braucot, nevis stāvlaukumā. Galā nonāktu ātrāk un būtu mazāk laika jāpavada ceļā.
+1