Iekštelpu novērošanas kameru uzņēmums Guardzilla pavisam klusā veidā pārtraucis savu darbību, par to jūnija mēnesī paziņojot savā mājaslapā, un atstājot savus esošos klientus ar nestrādājošām ierīcēm.
Guardzilla jau no 2019. gada decembra ir problēmas ar klientu servisu, kurš principā nav atbildējis uz klientu jautājumiem, un kā izrādījies, tad kompānija ir pārtraukusi savu darbību. Par to netika ziņots iepriekš klientiem, kaut arī oficiālā lietone jau nestrādāja pāris mēnešus, bet vienīgā oficiālā informācija ir divi teikumi mājaslapā. Tā kā novērošanas kameras darbojušās ar mākoņservisa palīdzību, tas nozīmē, ka tās ir palikušas nelietojamas, kas klientus atstāj visai nepatīkamā situācija, jo iegādātais produkts vienkārši nestrādā un nav izmantojams citā formā.
Vēl viena interesanta nianse šajā visā ir tā, ka ja kāda cita kompānija iegādāsies Guardzilla, tad pircēja rokās nonāks esošie produkti un klientu informācija, kas noteikti neliecina par drošu praksi datu apstrādē, bet arī šeit klientiem principā rokas ir sasietas. No šī uzņēmuma noteikti vajadzētu mācīties sliktās prakses piemērus klientu apkalpošanā. Guardzilla produktus joprojām ir iespējams iegādāties Amazon interneta veikalā.
Ieņirdzu par tiem, kas paļaujas uz šiem mākoņservisiem. Ne pirmie šitie, kas pazūd, un ne pēdējie. Kārtējais apliecinājums, ka tāda veida mākoņserviss var būt tikai papildus fīča, bet visam ir jāspēj darboties arī autonomi.
Varbūt ir jāsāk lietas saukt īstajos vārdos? Nevis “mākoņserviss”, bet “kāds cits dators, par kuru tev nav pilnīgi nekādas kontroles”? Es saprotu, ka PR materiālos tā nevūs nekas, bet piemēram šinī lapā to gan varētu atļauties ;)
Kur tad ir tā problēma vārdu izvēlē? Varbūt šo garu teikumu var definēt zem viena termina vai varbūt sāpe ir pavisam kur citur? :)
Precīzi, termini ir jāveido pēc iespējas īsāki, saglabājot definīciju. Sāpe ir citur.