Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla izziņo miljons jūdžu akumulatorus robotu taksometriem

    Jaunākie raksti

    Viena jūdze ir aptuveni 1.61 kilometrs.

    Tesla akumulatoru izstrādes un izpētes partneris izziņojis jauna tipa akumulatoru, kas spēj darbināt automašīnu, lai tā bez akumulatora nomaiņas spētu nobraukt vismaz 1.6 miljonus kilometru. Tesla vadītājs Īlons Masks jau paziņojis, ka autonomo taksometru viens no priekšnosacījumiem ir to mehāniskā izturība, lai šāda servisa uzturēšana atmaksātos.

    Reklāma

    Tesla Model 3 automašīna būvēta tā, lai tā spētu nobraukt 1.6 miljonus kilometru, bet akumulatoru darbība tiek lēsta aptuveni divas līdz trīs reizes īsāka par plānoto automašīnas mūžu. Jaunie akumulatori (bez to nomaiņas) dzīvotu un darbotos visu automašīnas kalpošanas periodu.

    Jaunā akumulatora pamatā vēl arvien ir Li-Ion tehnoloģija ar jaunu katodu un uzlabotu elektrolītu. Jaunie akumulatori pat ekstremālā 40 grādu temperatūrā spēja nodrošinās 4000 ciklu darbību. Ja temperatūra tiek kontrolēta, akumulatori bez problēmām nodzīvoja 6000 uzlādes ciklus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    11.09.2019 10:47

    Kopš kura brīza 40 grādi ir ekstremāla temperatūra elektroiekārtām?

    Kursors.lv
    11.09.2019 11:11
    Reply to  KKTK

    Baterijām tā ir ļoti nevēlama temperatūra.

    Krotow
    11.09.2019 11:17

    Te gan piekritīšu. Litija baterijām mūžs temperatūrās virs +40C grādiem ļoti strauji saīsinās. Un aukstumā (zem +10C grādiem) zūd ietilpība. Tiesa ar aukstumu ir mazāk problēmu, jo baterija braucot pati sasilst.

    KKTK
    11.09.2019 21:05
    Reply to  Krotow

    Par to jau ir stāsts. Tā mēs līdz Marsam netiksim, ja elektronikā kurai līdz 90 grādiem būtu jābūt OK, pēkšņi tiek pievienota kaut kāda sūdīga bateriju tehnoloģija, pie tam tās tiek ražotas mega fabrikās miljoniem. #atkritumu #nācija

    Krotow
    12.09.2019 00:10
    Reply to  KKTK

    Nav lasīts ka Marsam domātajos aparātos lietotu litija baterijas. Par izmēģinājuma trusīšu privātajām pļāpulāpstām projektētājiem galva nesāpēs.

    digitalk
    12.09.2019 03:55
    Reply to  Krotow

    KKTK šai jautājumā viss vienā maisā sabāzts. problēmas ekstrapolācija uz kosmosa tehnoloģijām (Marsu) galīgi garām, tāpat kā pirmajā komentārā enerģijas avota (bateriju) ekspluatācijas apstākļu pielīdzināšana elektroiekārtām. nepievērs uzmanību ;)

    KKTK
    12.09.2019 10:52
    Reply to  digitalk

    Manus komentárus te jálasa ar sarkasma_opciju=on. Bet katrá sarkasmá ir arí daļa taisnības ;)

    Krotow
    11.09.2019 11:19

    Ja tās megabaterijas būs savietojamas ar esošajiem Tesla modeļiem, tās var kļūt par kārotu objektu visiem tiem Tesla īpašniekiem, kuru auto beidzies garantijas laiks. Būs interesanti skatīties Rich Rebuilds :)

    11.09.2019 15:47

    Nu lūk, var jau teikt, ka Īlons varbūt pūš miglu, bet paziņojumi/preses relīzes vismaz ir interesantas (jautras)/saistošas. .. ne tā kā VW “160 000 kilometru nobraukuma garantiju. ” vai “akumulators vietas taupīšanas nolūkos efektīvi novietots automobiļa grīdā …

    digitalk
    12.09.2019 04:14
    Reply to  Reinis Rozitis

    nelabvēļi jau visu laiku vārās un ģenerē miglu, bet viņš par spīti prognozēm no nulles uzbūvējis komerciāli strādājošu kosmosa kompāniju un autobizness arī kā nemirst, tā nemirst…

    Fuktuks
    12.09.2019 12:41
    Reply to  digitalk

    Jā, bet finansiālie rādītāji nav spīdoši! Viss turās uz investoriem, kas tic miglas solījumime un turpina pumpēt iekšā naudu, ar cerību, ka kaut kad, kad migla izklīdīs, viss būs čiki bumbās!

    12.09.2019 14:48
    Reply to  Fuktuks

    Nu tā gluži nav, ir reāli strādājoši produkti, kas ir faktiski visas solītās lietas (twītus) sevī ir ietvēruši (jāskatās kā ar nākošajiem – Roadsters 0-100 zem 3 sec, Semi – 800km, Spacex Starship utt).

    Labi, var piekasīties ražošanas procesiem (kvalitātei / termiņiem), bet ne solījumu, paziņojumu nepildīšanai/pārspīlēšanai.

    “Viss turās uz investoriem” vairāk attiecināms ir, piemēram, uz Uber – kas strādā tikai ar zaudējumiem, tikko atlaida tur 400+ darbiniekus un, kā daži izsakās, (iz)dzīvo tikai uz cerību, ka kādā brīdī varēs likvidēt visus cilvēkšoferus, līdz ar to niša pagaidām jānotur pa visu cenu ..

    Reklāma