Harley Davidson neiet viegli – jaunā paaudze īpaši neskrien pirkt lielus, smagus un zilus dūmus purkšķinošus divriteņu rumakus. Tie pēc bezglutēna vegānajām brokastiņām labāk uzvilks kādu veipa dūmu un uzsēdīsies uz ciskudriļļa. Nu vai sliktākajā gadījumā ar savu aifonu aktivizēs elektroskūteri. Es piekrītu, nav labi. Harley Davidson to arī saprot un aktīvi strādā pie elektromotociklu izstrādes.
Bet nav viegli arī ar mazliet vecākiem klientiem. Tie arī sāk pieprasīt dažnedažādas sliņķu sistēmas, ko pieraduši lietot savās automašīnās, kas nu jau pašas brauc un pat bremzē. Bet es saprotu, es arī pirktu Harley Davidson, lai uz tā labi izskatītos un lūrot uz jaunām meitenēm purkšķinātu uz populārāko centra kafejnīcu.
Nesen publicētie patentu apraksti liecina, ka Harley Davidson aktīvi izstrādā drošības sistēmas, kas ļaus motociklam pašam sabremzēties, ja priekšā pamanīs kādu riskantu situāciju vai šķērsli. Kā varat iedomāties, divu riteņu spēkratiem tas nav triviāls uzdevums, tāpēc inženieri plāno iestrādāt sensorus motocikla rokturos, sēdeklī un vadītāja aktivitātes sensoru mērinstrumentu panelī, kas braucamrīkam ļautu apjaust vadītāja sēdpozīciju un saprast vai dotajā brīdī vispār var bremzēt.
Rezultātā mēs varam iegūt vēl sarežģītāku motociklu, kas, iespējams, paglābs no situācijām ar bēdīgu noslēgumu. Starp citu, pie līdzīgām sistēmām strādā arī KTM, Ducati un Honda. Motocikli vairs nekad nebūs vienkārši!
Ja nobremzēs, kad to negaida, var pamatīgi nolikties uz acīm! :D