Jau devīto reizi startējis “Latvijas Gada motocikls” konkurss un šoreiz tajā pieteikts ļoti kupls skaits dalībnieku – 30 motocikli un motorolleri. Daži no tiem arī elektriskie braucamrīki. Konkursa mērķis ir palicis nemainīgs – apzināt un veicināt Latvijas motopasaules aktivitātes, pievērst uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam.
No 12. aprīļa līdz 2. maijam t/c “Mols” ikviens interesents var aplūkot konkursa dalībniekus un 13. jūnijā plkst. 12:00 turpat arī norisināsies svinīgā uzvarētāju apbalvošana.
„Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:
- Honda NX500 ABS 2024
- Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
- Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
- Triumph Scrambler 400 X 2024
- Motto Guzzi V100 2024
- Aprilia Tuareg 660 2024
- JAWA OHC 650 2024
- BSA Insignia Red 2024
- Moto Morini Calibro 650 2024
- Moto Morini SEIEMMEZZO STR 650
- Mash Belena 125 2024
- Royal Enfield Hymalayan 450 2024
- Royal Enfield Super Meteor 650 2024
- Royal Enfield Interceptor 650 2024
- Royal Enfield Classic 350 2024
- Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
- BMW R1300 GS 2024
- BMW F900 GS 2024
- BMW R12 RnineT
- Lambretta V 125 2024
- CF Moto 700 MT 2024
- CF Moto 800 MT 2024
- MBP C1002V 2024
- V MOTO 2024
- Indian Sport Scout Limited 2024
- Ducati Multistrada V4 Rally 2024
- MV Agusta Dragster RR SCS 2024
- KTM SMT 890 2024
- KTM Duke 990 2024
- Energica Experia
Arī šogad Kursors.lv autoriem Kristapam Skutelim un Reinim Traidās būs tas gods piedalīties šī konkursa žūrijā un novērtēt konkuram pieteiktos motociklus. Mēs plānojam gatavot arī individuālus motociklu testus visas šīs motosezonas garumā un patiesībā jau tiek plānoti pirmie testi. Droši padalies komentāros ar savām domām par šī gada konkursa dalībniekiem un pastāsti, kurus motociklus mums pavisam noteikti vajadzētu notestēt.
Pagaidām vari iepazīties ar mūsu domām par pagājušā gada konkursa dalībniekiem, kā arī Reinis bija sagatavojis arī 2023. gada Gada motocikla – Moto Morini SCR 650 apskatu. Arī šogad konkursam ir pieteikti padaudz ķīniešu veidotu un ražotu motociklu – palūkosim, kā tiem veiksies šoreiz.
Gaidīšu Triumph Scrambler 400 X apskatu.
Tas man ir pretendentu sarakstā, bet neesmu drošs ka neapniks jau pirmās sezonas vidū. Indieši slavē, bet viņi mazāki un vieglāki par vidējo latvieti.
Interesanti ka Yamaha nav pārstāvēta kamēr Royal Enfield teju visu atveduši un SEIEMMEZZO STR optimistiski cer uz atkārtotu veiksmi.
Jā, Reinis jau ir ieplānojis notestēt pieminēto Triumph modeli. Gaidi apskatu! :)
Izbrīna, ka katru gadu tiek reklamēta lapa gadamotocikls.lv, bet tur ierasti nekā jauna nav. Arī tagad jaunumi beidzas jau 2023.gadā.
Attiecībā par vairāku moču neesamību, imho, komerciāls konkurss. Kam reklāma nav vajadzīga, tas arī izvēlas nepiedalīties. Līdzīgi kā Outdoor ar katru gadu paliek tukšāks un pliekanāks.
Jā, nu tā lapa ir tāda, kāda ir. Bet solīja, ka tur drīzumā būs pievienota aktuāla informācija par šī gada konkursa dalībniekiem.
Pēc kāda principa nominēti tie 30?
Tie ir motocikli un motorolleri, kurus dīleri ir pieteikuši šim konkursam.
neveiksmīgā brīdī startējis – viens moto…. nofilmēts un noķerts lidojot uz 200km/h, kamēr cits moto… pamanījās ar 100km/h palikt uz Akmens tiltu….
Šo gan konkursa organizatori nekā nevar ietekmēt. Tik cik runāt un skaidrot, ka ar moci jābrauc atbildīgi.
Čalim bija 23 gadi, A kategorija no 24. Kaut ko samācījies un spiež tik. Tas liels, smags, augsts mocis. Asi bremži. Neskatījās nekur. Atapās. Stresā nospieda pilnā ručkā priekšējos. Pārkrita. Tie lielie tā dara ar visu ABS. Arī “žiletisti” šitos tā met. Pašam mocis virsū. Iekšēja asiņošana, lūzumi un pie Dieviem. Piekrītu, Rīgā brauc pa traku. Tā kā šogad brauc es nezinu. Nāvi meklē. Protams, jo ilgak esi un gribas. Tomēr moci braukt es teiktu filozofija vairāk nevis dot ručkā. A ko tālāk. Man pašam bij tikko līkumā akmeņi uz asfalta, ko fure uzrāvusi. Pēc idejas extrēmi bremzēt vajag pašam ik pa laikam atkārtot. Stresā tāpat hvz kā tur būs. Runāt vajag vienmēr un daudz. To Akmens tilta video principā vajag skatīties pirms katra izbrauciena, ja miera nav.
https://youtu.be/JzHWxsosuVk?si=dzvNACbac_NoYzeP Kaut kā tā. Tirgotāji jau arī vainīgi! Reklamē vajag tev jaudīgāku. Ātrāku. Lielāku. Prieks ka kursorā runā un pat augstāk priecājas tur 400 kubi mocis un tā.
tirgotāji nav vainīgi, bet ražotāji – vispār jau akmens tilta gadījumā var pat tuvinieki izvērtēt vai nav pamats ražotāju iesūdzēt tiesā – jā – rupji pārkāpa noteikumus, BET tas nebija iemesls, lai ietu bojā! Video redzams, kā faktiski jau mocis bija sabremzējies un tik tad uzmeta kūleni – viennozīmīgi ļoti liels ražotāja fiasko, jo nu īsti nav normāli, ka mocis var uztaisīt salto, ja bremzes nospiež uz max zem 50km/h…. Cits stāsts būtu, ja tā būtu noticis pie lieliem ātrumiem.
Un ir jau otrs aspekts – visticamāk ļoti neveiksmīgs kritiens un lauzta spranda un nāvi nekavējoties – ātrums sadursmes brīdī nebija tik liels un cik nu moča svars krītot mašinai buktes uztaisīja…
Ražotāja vaina vēl būtu jāpierāda.
Bet es jau rakstu – izvērtēt. Ir “vieglais” ceļš – atvērt moča lietošanas instrukciju un ja tur nebūs rakstīts latviešu valodā, ka pie maziem ātrumiem bremzējot mocis var uz līdzenas vietas apmest kūleni, tad īsti neko nevajadzēs pierādīt un ražotājs būs vainīgs. Grūtais ceļš būtu, ja tur būs rakstīts brīdinājums un tad var sākt juristi diskutēt cik tas saprotami, cik tas uztverami un cik attiecas uz konkrēto gadījumu un vai vispār tādus močus drīkst tirgot. Bet jebkurā gadījumā – ja es nopērku mašīnu un braucot ar to uz ceļu ieraugu izskrējušu dzīvnieku vai citu šķērsli un nospiežu bremzes līdz galam es sagaidu, ka mašīna neuzmetīs kūleni… Ar močiem jau tā pat vajadzēja būt…
PS es galīgi neattaisnoju to moču braukšanas stilu un vēl raušanu ratā Rīgas centrā – tik par to niansi, ka ražotāji dzenoties pēc lielākas peļņas ražo brāķi:) Te jau pat speči varēja uztaisīt apskatu par konkrēto modeli un ražotāju un domāju, ka citi ražotāji-konkurenti vēl par tādu rakstu samaksās:)
Neviens neko nemaksās.
Ja motociklam ir ABS atslēgts vai braucējs stāv kājās (svarojums nepareizs) tikai tad šādu joku var izdarīt. Ražotājs te galīgi nav vainīgs, vismaz motocikla. Drīzāk jau braucēja ražotāji, tos Forda šoferis varētu iesūdzēt. Priekš kam viņam auto sasists un vēl jāskatās uz nositušos lohu, ja auto šoferis ne pie kā nav vainīgs?
tas nav ar abs saistīts, ja vien gudrāks kas nav tur. baikus
šitā met biežāk. masas maiņa. dakša.
Es nenopirku vienu moci dēļ aklās zonas. Es pārkārtojos un neredzēju blakus auto. Nu i nafig tādu modeli. Kasjaki 101 močiem.
Es runāju par mārketingu. To ka pārdod lielāku, jaudīgāku un dārgāk. To ka džeki saklausas muļķibas un dzerot alu, ai tu knapais brauc ar kaut kādu “drazu”.
Kokā ar visu var iebraukt. Bieži drazas ir vieglākas, ekonomiskakas, nav tik asi bremži. Cilvēks būs priecīgs braucot, nevis nositoties. Akmens tikta vaina bija testosterons un jaunība. Viņam nebija moču kategorija, uz laukuma kāds onka ko vismaz būtu izstāstijis. Nu a ražotājs neko. Močus šitā met. Ir džeki, kas uz jumta uzlec un nekas nenotiek. Tikai izbīlis.
Jā tas no modeļa atkarīgs. Tomēr es pats cenšos elektroniku nepārbaudīt. Es kat ko laukumā bremzēju aizpagājušogad, tas ar dīvaini uzvedās. Kāja un roka tad. Tur tajā extremajā vajag balansu. Es esmu par elektroniku!Vecos jau tā nav.
Kas tas par sviestu?
Kādu ražotāju vel iesūdzēt?
1. Tas bija 1190 adventure. Ar visu ABS tur var stopiju uz priekšējā uztaisīt. (Ir motocikli kuriem to nevar izdarīt).
2. ABS var atslēgt un tas var nedarboties.
3. Džeki ar velosipēdiem
Ir sprandas lauzuši un bijuši gatavi uz vietas, savukārt citi ar motocikliem uz koplietošanas ceļiem pie 250+ krituši un izdzīvojuši. To neviens nekad Tev negarantēs.
4. Tikai un vienīgi paša motociklista vaina. Atvilka, paskatījās pa kreisi ieraudzīja šķērsli, sāka bremzēt, saprata, ka auzas un pārspieda. VISS. Ne tur A ne tur B, motocikls ļoti ātri ievelk ātruma un agresijas valdzinājumā, tā ir bijis vienmēr un tā arī būs. Tas, ka kādam tas ir pēdējais brauciens galīgi nav nekas neparasts, te sanāca video un cilvēkiem ir par ko parunāt, apspriest un tēlot gudros, lai gan liela daļa ne ir braukuši, ne brauks.
Līdzjūtība tuvuniekiem, esam uzmanīgi un mācāmies braukt, vēlams bez visiem abs,traction un wheelijukontrolēm.
Viss pareizi. Pats visā situācijā vainīgs.
Reizām paliek neatbildēts jautājums … uz ko viņš cerēja piekopjot šādu braukšanas stilu?
Nekā personīga, bet tā bija viņa izvēle.
Ja vēl nebija A, tad īpašnieks maksās regresu par sasisto auto. Un principā tas ir pareizi.
Vēlreiz apskaties to video. Tas raideris gribēja uztaisīt pašnāvību. Un pedējā sekundē pārdomāja. Un psiholoģiski , instinkti, ja dzīvībai draud briesmas cilvēks risina problēmu ar kustību uz priekšu. Ne pa labi, ne pa kreisi. Ne uz aizmuguri. Un noteikti izspieda sajūgu un bremzi kopā. Tikai ģēniji šādā situācijā palaistu moci vaļā un atspertos uz augšu. Nemaz neizskatot tādu variantu kā bremzēt. Bet kā noskaņot sevi uz to ka turēties un būt uz motocikla nav droši. To var smadzenēs tikai ar pieredzi izmainīt. Jā jūti ka nebūs labi. Laid vaļā lec nost. Varbutība ka paliksi dzīvs palielinās.
Ja būtu apguvis nopietnu braukšanas apmācību, ne tikai B vai A kategoriju, zinātu, ka lekt/krist no moča ir nepareizākā no darbībām. Ir citas, efektīvākas, lai izdzīvotu šādās situācijās. Diemžēl šis pasažieris arī nebija apguvis + pieredzes trūkums.
Kuram čalim? Tas, kas palika uz tilta, brauca bez A kategorijas.
Kas tur tāds?
Motocikls nav automašīna tur prasmju līmenim jābūt krietni augstākam.
Savukārt kas attiecās uz agresīvu braukšanu, tikai mieru – starp auto vadītājiem to reāli ir vismaz 100x vairāk, kamēr tas tā būs, šo negadījumu uz Akmens tilta var uzskatīt par statistikas kļūdu.
Haips gan labs, vismaz medijiem ir par ko rakstīt…
labs video par abs https://youtu.be/sDbWZiaUeDY?si=tRpqeIK3LFudE5Q4
Kristaps bildē pie reizes veic arī bruņu vestes testu?
Nē, Kristaps vēl nav ticis galā ar kovida laikos uzēsto riepu.
Nav bijusi doma paņemt klāt velo? Kā tehnikas nerdam vēl viens lauciņš, ko testēt un aprakstīt arīdzan būtu)
Mēs esam arī pa kādam velosipēdam Kursorā testējuši un mūsu autoru lokā ir arī zinoši velobraucēji. Ja būs piedāvājums no velosipēdu tirgotāju puses, būs arī testi.
nopietni?:) nespēju iedomāties, ko testēt velo – zinu, ka ir velo par padsmit tūkstošiem ar visiem ABS, elektronisko sajūgu un ātrumpārslēdzēju un citām fīčām, bet lai to novērtētu ir jābūt ģeniālam braucējam – 99% publikai nebūs atšķirības vai brauc ar 150 euro vērtu velo vai 10k vērtu velo. Bet velo ar motoru jau nav velo!
Konkursā piedalās tikai viens elektromocis?
Divi, ja nemaldos. Viens ir tas Energica un otrs kaut kāds mazāks ķīniešu ražojuma braucamrīks. Tuvāk testu dienai būs lielāka skaidrība, kas tas par aparātu.
Šķietami liekas, bez tuvākas goglēšanas … lielākā daļa ir Ķīnā ražoti. Tātad tie ir ķīniešu motocikli.
Neesmu drošs, ka lielākā, bet daļa ir. Tādi tie ķīnieši ir, spēj lēti un labi ražot citviet izdomātus produktus.
Par to “labi” gan varētu padiskutēt. Kamēr veikalā, smuki un spoži ir visi. Bet ir dzirdētas ļoti sliktas atsauksmes par motora resursu ar kautkādiem sf vai līdzīgiem burtiem. Ja mocim vajag motora kapitālo remontu pie 40k, manuprāt, tas nav normāli.
Vai tad nu mums nav ļooooti populāra Eiropas moču zīmola, kam arī ir būtiskas problēmas ar uzticamību? :) Bet, paga, to taču tagad arī ražo Ķīnā :D