Web Analytics
More
    Reklāma

    Microsoft sāks prasīt maksu par Windows 10 drošības ielāpiem

    Jaunākie raksti

    Microsoft ir nolēmis, ka Windows 10 dzīves cikls ierindas lietotājam noslēgsies 2025. gada 14. oktobrī. Šī ir ļoti, ļoti slikta ziņa, jo Windows 10 vēl arvien izmanto aptuveni pusē no Windows darbināto datoru. Spēļu entuziastu starpā Windows 10 ir 53.53% datoru.

    Avots: Steam Hardware Survey, 2023. gada novembris

    Microsoft paziņojis, ka Windows 10 lietotājiem 2025. gada nogalē būs iespēja pieteikties uz Extended Security Update maksas programmu, kas vēl kādu laiku pagarinās Windows 10 dzīvi ar drošības ielāpiem un nelieliem labojumiem.

    Reklāma

    Biznesa klientiem jau šobrīd pieejama pieteikšanās Extended Security Update, bet par mājas lietotājiem vēl nav pilnas skaidrības. Šī pagarinātā maksas programma būs pieejama mājas lietotājiem, bet nav zināms, kad varēs sākt tai pieteikties un gala beigās tas izmaksās.

    Ar saderīgiem datoriem pārejai uz Windows 11 jābūt mazsāpīgai, bet ir vesels lērums ar datoru dzelžiem, kas neatbalsta Windows 11, attiecīgi šajā scenārijā ir jāmeklē jauni dzelži, klēpjdatoru lietotāji ir neapskaužamā situācijā. Šis viss mājas lietotājiem radīs izdevumus un arī papildinās e-atkritumu kalnus.

    AvotsGizmodo
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    54 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    User
    07.12.2023 09:19

    Gan jau būs pieejami “ielāpi”, kas mājas lietotājiem ieslēgs šo funkciju bez maksas. 😏

    Pēča
    07.12.2023 09:41

    Tad jau nākamgad būs tas w12, kā baumo. Forši!

    Termofors
    09.12.2023 10:36
    Reply to  Pēča

    TVnetā jau ir reklāmraksts! Mērķēts naivajiem, jo pat Task manager tiek pasniegta kā innovatīva funkcija. Un protams – mākslīgais inntelekc. Kā nu bez tā?
    Cerams varēs nopirkt/abonēt ar dogecoin/NFT/barankcaumuriem…

    Kursors.lv
    09.12.2023 11:29
    Reply to  Termofors

    Kurš reklāmraksts?

    Ivis
    07.12.2023 09:56

    A opcija turpināt lietot veco kasti bez šiem drošības ielāpiem nav? Palielināsies riski, bet tas jau neizslēdz iespēju izmantot to widozi tālāk.

    Parasts latvietis
    07.12.2023 10:44

    Kur problěma? Kurš liedz pāriet uz linux? Linux piedāvâ visdažāďās versijas , visdažādākas jaudas dzeĺžiem…ja jums nav aktuāli montēt video , tad linux ir vnk super salīdzinot ar ,,mazo_mīksto_mantkārīgo,,,

    KKTK
    07.12.2023 11:03

    Skolas un pilnīgi visas valsts iestādes traucē pāriet uz linux…

    Trx450
    07.12.2023 11:25
    Reply to  KKTK

    Jup, valsts iestādes atrodās akmens laikmetā. Ārvalstu konsulārs atsūtīja pdf pieteikuma formu par bojātu vai nozagtu pasi. Atverot to failu… viss ir skaidrs. Bez komentāriem.
    Kaut kāda 2000 gadu sākuma formāts. Un nevienam nav ienācis prātā veikt kaut kādus uzlabojumus.

    Useris
    07.12.2023 11:52
    Reply to  Trx450

    Tāpēc ka PDF licences maksā kosmosu un licencējas uz lietotāju nevis uz dzelzi. Nemaz nerunājot par serveru softa bibliotēkām, lai tos PDF automātiski štancētu/atpazītu/apstrādātu. Tāpēc arī šēž uz šīm arhaiskajām sistēmām, daudz kur vēl FoxPRO redzēts. Vecs, bet darbojas un nav papildu izmaksas.

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 11:52

    > tad linux ir vnk super salīdzinot ar ,,mazo_mīksto_mantkārīgo,,,

    Tā var teoretizēt tikai, ja nav saskarušies ar lietotāju (vai nu jebkādu) sistēmu uzturēšanu – viens ir ‘čikāties’ ap savu personālo sistēmu/datoru, (pilnīgi) cits ar N organizācijas N darbinieka darbstaciju.

    Linux gadījumā distrubutīvi ir lielākoties ar 1 gadu relīzes ciklu, pēc tam ~viss tevis paša ziņā, ja gribi/vajag atbalstu ilgāk kaut kādai LTE versijai par to tāpat visdrizāk nāksies maksāt (RH, Suse utt). Pat LTS kerneļiem nesen dzīves ciklu samazināja no 6 uz 2 gadiem.

    W10 ir izlaists pirms 8 gadiem ..

    Slais
    07.12.2023 13:12
    Reply to  Reinis Rozitis

    MacOS tik un tā būs labāka izvēle, lētāk un vienkāršāk.

    Biteme
    07.12.2023 14:33
    Reply to  Slais

    Kāds kaut kur MacOS izmanto uz serveriem? Nu, pa īstam, nevis mājās.

    Slais
    07.12.2023 17:25
    Reply to  Biteme

    Pag kādiem serveriem? Skolās un valsts iestādēs?

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 15:53
    Reply to  Slais

    Ja organizācija var atļauties, tad kapēc ne..

    Mans komentārs vienkārši par tiem “skolas un pilnīgi visas valsts iestādes traucē” un “linux labāks” argumentiem..

    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:08
    Reply to  Reinis Rozitis

    Vispār jau linux mint vēsture sākas no 2006. Un atbalsts tiek solīts līdz pat 2027….. kur tu redzi ka es rakstu par ,,organizācijăm ? ,-varbūt lasīt iemācies , un tad raksti komentus par operetājsistēmām , un to lietošanas priekšrocībām.

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 16:39

    > Vispār jau linux mint vēsture sākas no 2006. Un atbalsts tiek solīts līdz pat 2027…

    Nejauc divas dažādas lietas – vēsture un tekošā atbalstītā versija.

    Tad varētu teikt ka W “vēsture sākas 1985.” vai vēl agrāk ja pievelk DOS.

    > kur tu redzi ka es rakstu par ,,organizācijăm ?

    Tu neraksti, es un citi komentētāji raksta..

    Parasts latvietis
    07.12.2023 18:01
    Reply to  Reinis Rozitis

    Ak dies! Ar ko es sarunājos ? ,, tekošā atbalstītā versija ,, …mint no sākta gala piedāvā atjaunināties uz jaunăko versiju … ar visu turpmāko atbalstu! KAS TUR NESAPROTAMS ?

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 18:07

    > no sākta gala piedāvā atjaunināties uz jaunăko versiju …

    Faktiski visas aktuālās (un vēsturiskās) OS piedāvā funkcionalitāti “atjaunoties uz jaunāko versiju”, bet ne par to ir komentārs.

    Ja visi vienmēr visur varētu atjaunoties, tad nebūtu ne šāda MS gājiena , ne šāda raksta Kursorā.

    Pēča
    07.12.2023 15:07

    Smuks windows līdzīgu UI distribuācijas Linuxxxss, būs tev pilns ar visādiem draņķiem, kurus nemaz zem kapota nedz redzēsi nedz jutīsi, kā tavi dati plūst prom… (Ta pat kā windows)

    Tad ir jālieto pāris esošie ‘drošie’ bet tie jau neesot smuki- tur priekšā pakaļā nemirgo viss un ir limitētas funkcijas. ;)

    Pateikt, ka jālieto linuxu ir vienkāŗši, pāriet uz drošu linuxu, kurs nav piebāzts ar sūdiem= daudz grūtāk, jo esi pieradis pie tām skaistajām fīčām, kuras padara mūsu ikdienas dzīvi vienkārsāku. (bet par to maksājam ar mūsu datiem)

    Ja gribi pariet uz macOS, tad gan tavā dzīvē gan tavā darbā/skolā uz šo sistēmu un sistemu serveriem ir jāpariet, lai viss strādatu vienkāŗsi un bez gļukiem.
    Vienkarši nopērkot makbūūku, protams privāti to spaidot ērti dīvānā, problēmu nebūs, bet izejot arā no majas, mūsu platuma grādos sastapsies ar daudz limitācijām un gļukiem, ar kuriem būs jāčakarējas(vai drīzak parasti IT cilvēks, svīst, jo kaut kāda iemesla pēc nevar uzlikt prezentāciju no dārgā pro makbūka utml) jo otrā galā parasti sistēma nav būvēta priekš maka, bet gan windows risinājumiem, kur drošības un slēgšanas protokoli ir pilnīgi citi, tāpec ka macam jau visu vajag savadāku un ”savu” nevis lietot universālo, ko visi visā pasaulē lieto.

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:15
    Reply to  Pēča

    Tad pastāsti cik % no windovsa ,,fīčām ,, tu izmanto? Kur , un kā tad tie tavi ,,dati plūst projām no linux ,,? Tavs win ir kā zirga deķis -no vieniem ielāpiem sastāv…atšķirībā no visdrošākā os , pasaulē (linux paveids -unix pat serverus darbina , savas uzticamības dēĺ)

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 16:51

    > Tavs win ir kā zirga deķis -no vieniem ielāpiem sastāv…atšķirībā no visdrošākā os , pasaulē (linux paveids -unix

    CVE, NIST, MITRE neko neizsaka?

    Parasts latvietis
    07.12.2023 17:54

    Nē-pilnīgi neko . Pat nepūlēšot prasīt googlemātei…man ir pavisam skaidra , un viennozīmīga nostāja pret ļautiņiem ,kuri bārstās ar svešvārdiem , neba ar savu zināšanu bagāžu .

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 18:01

    > viennozīmīga nostāja pret ļautiņiem ,kuri bārstās ar svešvārdiem ,

    Reizēm vajag palasīt, ko svešvārdi nozīmē.. kas zin, varbūt kaut ko jaunu un noderīgu uzzināsi, citādi visu laiku palikt pie domām, ka zeme ir plakana, protams var, bet nu…

    Slais
    07.12.2023 17:34
    Reply to  Pēča

    Pag pag kuras ir tās limitācijas un gļuki macbookam (kurš starp citu ir labākais price/performance alternatīvu portatīvajiem nav daudz), jo windows datori lielākoties nav portatīvie, tās ir skaļas kastes ar milzīgiem barošanas blokiem un dīzeļģenerātoru kurš mūžīgi jāvadā līdzi.
    Ja IT cilvēkam jāsvīst, lai uzliktu prezentāciju, tad visticamāks tas nav nekāds IT cilvēks.

    Nelabojams
    07.12.2023 16:03

    Manis lietojamā profesionālā programmatūra iet tikai uz win. Tā ka Linux nav opcija.

    Biteme
    09.12.2023 13:04
    Reply to  Nelabojams

    Tavā gadījumā Win (tāpat kā pārējais softs) ir ražošanas līdzeklis, kura izmaksas tu iekļauj sava pakalpojuma cenā. Tur nav ko apspriest.

    Runa jau par mājas lietotājiem un viņu izvēli (ne)maksāt par desupportēta Win extendēto supportu.

    World
    07.12.2023 16:13

    Kāpēc ar linuxu nevar video montēt? Davinci Resolve, Blender, Kdenlive.

    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:35
    Reply to  World

    Var protams, jautājums -cik kvalitatīvi ?

    Trx450
    07.12.2023 16:46

    BezTabu sižetam pietiks

    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:52
    Reply to  Trx450

    :) kk jau var pat pāris collu androida e_krāniņā samontēt…

    jhj
    07.12.2023 19:07

    linux kultisti, mle. Domāju , ka šamie jau sen izmiruši.

    Guntars K
    07.12.2023 14:09

    Šis ir kāds jauns bizness kā apjāt pircējus? :D Uztaisam nepilnīgu SW, lai pēc tam par labojumiem paprasītu piķi.

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 15:57
    Reply to  Guntars K

    Nē tas nekas jauns nav .. nevienam vienkārši nav vēlme uzturēt 10+ gadus vecas sistēmas (vai tas ir labi vai slikti (gala lietotājam) ir cits jautājums).

    Mobilo ražotājiem ir vienkāršāk, jo vidējai iekārtai dzīves cikls nav īpaši ilgāks par ~2 gadiem (jo baterija), pretēji visādi PC “stāv” un dzīvo (ja vien ventilators no putekļiem nenobeidzas) gadu desmitus.

    Citas industrijas (piem auto) ar to pārņem ..

    Last edited 4 months ago by Reinis Rozitis
    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:19
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nerunā par lietām ,kuras nejēdzi ! (Šo textu tikko uzrakstiju ar galaxy tab4, vismaz10 g vecu ) ja pirksti no pakaļas aug un bateriju nejēdz pats nomainīt -tad tas nenozīmē ,ka visa pasaule tāda !

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 16:45

    > ar galaxy tab4, vismaz10 g vecu ) ja pirksti no pakaļas aug

    Tu vari spaidīt tos mīnusus cik vēlies, bet no tā sapratne par to kādas ir atšķirības starp individuālu lietotāju (kas principā nekur, nekad, neko nenozimē) un lietojumiem biznesa vidē, vairāk neradīsies..

    Parasts latvietis
    07.12.2023 16:54
    Reply to  Reinis Rozitis

    Tu šeit plusiņus ienāc zvejot? Švaks pašnovērtējums ? Ok ielikšu plusiņu -labāks miedziņš būs şonaksniņu …

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 16:58

    > Tu šeit plusiņus ienāc zvejot?

    Nē, mana vēlme ir, ka tehnoloģiju blogā cilvēki komentāros varētu izlasīt kaut ko sakarīgu nevis kaut kādas fantāzijas vai ilūzijas.

    Un šajā gadījumā slavas dziesmas vienam vai otram OS un tā izstra’dātājam nav nearko pamatotas – ir tikai ideoloģiskas atšķirības (viena ir saucamais “blackbox” jebšu aizvērts kods, otra atvērts (opensource).

    Gala lietotājam par kaut kādu (garantētu) atbalstu jāmaksā abos variantos.

    Biteme
    07.12.2023 17:25
    Reply to  Reinis Rozitis

    2 gadi? Trubai iet 5ais gads un jā, sāk just ka iet uz leju baterija – jālādē nu jau katru dienu, lai nekristu līdz 20%.

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 17:31
    Reply to  Biteme

    Nu tas tāds vispārīgs periods.. Personīgi ar aizvien lietoju Mate Pro 10 kam ir ~5+
    Bet OS atjauninājumi, tad kad beidzās jau …

    Biteme
    07.12.2023 18:07
    Reply to  Reinis Rozitis

    Manai arī sen beidzās. Skatos kur eju un ko spiežu, nepaļaujos ka OS jauninājumi mani pasargās. Jo uzlauzt var jebko, droši vien. Pēc statistikas, vairums cietušo ir cietuši steigas un sajūsmas dēļ….nu labi, piedzejoju, bet gan jau ka tā tas arī ir.

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 18:13
    Reply to  Biteme

    > nepaļaujos ka OS jauninājumi mani pasargās. Jo uzlauzt var jebko, droši vien

    Tas tiesa, bet reizēm pat nevajag sajūsmu – pēdējā laikā pie tam aizvien vairāk parādās hardwares ievainojamības. Piemēram samērā svaiga – Gather Data Sampling (GDS), kur caurums ir nevis programmatūrai, bet, piemēram, procesoram:

    “Computing devices based on Intel Core processors from the 6th Skylake to (including) the 11th Tiger Lake generation are affected.”

    https://downfall.page

    Biteme
    07.12.2023 18:21
    Reply to  Reinis Rozitis

    Lasu ziņas – izurķētas Pentagona un britu armijnieku sistēmas. Un tad es ar savu caurumaino os….

    Reinis Rozitis
    07.12.2023 18:32
    Reply to  Biteme

    > Un tad es ar savu caurumaino os….

    Nu tas pa lielam ir vienīgais mierinājums “kam gan es/tu varētu būt interesants”, no otras puses – tas ar ir līdz kaut kādam brīdim..

    Jo rīki vai paņēmieni kā atrast “caurumainos os” ar uzlabojas/vienkāršojas (t.i. pat kaut kādi piektklasnieki sāk zināt kas ir Shodan https://www.shodan.io/ / Censys utt) un tad parādas ziņas ka tur kaut kādas ķīniešu ip kameras vai kafijas automāti, vai mūsu pašu mikrotiki ir “nogrāvuši” kādu valsts iestādi vai pakalpojumu, kas ar nav visai forši :)

    nedarata
    07.12.2023 16:56

    es jau kādam teicu, ka lietoju arch linux?

    Bumbulis
    07.12.2023 18:42

    Par šo tēmu varētu satraukties tikai biroja datori. Home userim pie kājas visi drošības ielāpi.

    Kursors.lv
    07.12.2023 21:52
    Reply to  Bumbulis

    Nē, tā nav. Gan biznesa, gan privātajiem lietotājiem ir svarīgi visās savās ierīcēs uzstādīt aktuālās programmatūras versijas. Tā ir tāda pat pašsaprotama dzīves patiesība kā pakaļas noslaucīšana pēc pakakāšanas.

    Biteme
    07.12.2023 22:40

    Rīvēt pakaļu ar papīru, austrumnieku ieskatā, ir nezināšanas un tumsonības sekas. Daudz ko mēs darām tikai tāpēc, ka visi tam tic.

    Kursors.lv
    07.12.2023 22:43
    Reply to  Biteme

    Tu to dari ar akmeni?

    Karlis
    07.12.2023 23:42

    Tā nu nav. Biznesā ir tā, ka javēlies jaunu versiju uzlikt savam dzelzim, tad lūdzu te ir dzelzis, uz kura varēs uzlikt šo jauno versiju.
    Pa nelielu, bet taisnīgu samaksu.

    mmbds
    07.12.2023 23:33

    Lielākā daļa parasto lietotāju kuri nevēlēsies pirkt jaunu datoru lai pārietu uz W11 nemaksās par security updeitiem un turpinās lietot Win10. Rezultātā būs ļoti daudz Win OS datoru bez svarīgiem drošības ielāpiem, un ja kāds bad-actor izmantos kādu drošības caurumu lai izveidotu piem botu tīklu, tad Microsoft tā vai šā nāksies steigšus izlaist bezmaksas drošības ielāpus uz Win 10.

    Kursors.lv
    08.12.2023 07:06
    Reply to  mmbds

    Jā, tā tas darbojas. Bet kas būtu jādara Microsoft? Jāatbalsta visas vecās OS versijas neierobežotu laiku?

    mmbds
    08.12.2023 22:09

    Protams nē, bet gājiens ar Win 11 un TPM nebija baigi labs. Pēc idejas tas mākslīgi padara miljoniem darboties spējigu datoru par e-waste, es pats šo te rakstu no 2013 gada datora kursh strādā ideāli un es nejūtu vispār nekādu vajadzību upgreidoties. Bet lai vairētu uzinstalēt visus drošības ielāpus, man šis dators ir jāizmet un jāpērk jauns.

    K K
    10.12.2023 22:49

    Es labprāt migrētu no Win10 uz 11, bet man ir i7-7700HQ, kuram it kā viss atbilst, izņemot, ka ir gen7 :/
    Nav man plānā ieguldīt jaunā datorā pašlaik un linux uz šīs mašīnas vēl neder lietojumprogrammu dēļ.

    Iztēlojos, ja pēkšņi visas 90to automašīnas izslēgtu no tehniskās apskates, jo nav tik drošas, nez vai cilvēki tik mierīgi to pieņemtu…

    bobis
    14.12.2023 09:29

    Drosiba mana window 10 bloke spelu ieladi, bet programas, kas pasas ieladejas un man nav bijusas vajdzigas, gan neaiztiek, nakas pasam puleties un izdomat, ka izdzest programu, ko nevar izdzest.

    Reklāma