Web Analytics
More
    Reklāma

    Pēc neveiksmīgā elektroauto pirkuma atkāpjas Hertz nomas vadītājs

    Jaunākie raksti

    Mēs jau iepriekš esam gana daudz rakstījuši par Hertz un Sixt autonomu mēģinājiem elektrificēt savas flotes. Abi uzņēmumi bija plānojuši iegādāties lielu elektroauto daudzumu, tomēr realitāte izrādījās daudz skaudrāka – šīs mašīnas piedzīvo strauju vērtības kritumu un remontos nākas izdot lielas naudas summas. Gan Hertz, gan Sixt sāk atteikties no saviem lielajiem elektrifikācijas plāniem, iztirgo elektromašīnas un iegādājas “parastās” mašīnas.

    Tagad no Hertz vadīšanas pienākumiem ir atkāpies līdzšinējais izpilddirektors Stīvens Šērs (Stephen Scherr), kas uzņēmumā strādāja no 2022. gada sākuma. Lai arī Stīvens nebija tas, kurš vienpersonīgi izlēma elektrificēt šo autonomas uzņēmumu, tomēr pēdējos dažos gados tiešā mērā bija atbildīgs par šo procesu.

    Viņa darbības gaitā Hertz noma bija tikusi pie aptuveni 60 000 elektromašīnām no GM, Tesla un Polestar. Šobrīd pārdošanā ir nonākusi jau trešdaļa šo mašīnu un Hertz cietis 245 miljonu ASV dolāru lielus zaudējumus. Tas ir arī lielākais ceturkšņa zaudējums kopš pandēmijas gadiem.

    Stīvena vietā pie Hertz vadības stūres stāsies GM robotaksometru divīzijas Cruise direktors Džils Vests (Gil West). Nevarētu gan teikt, ka Džilam labi gāja iepriekšējā darba vietā, jo viņš ir viens no deviņiem vadības cilvēkiem, kas tika atlaisti, kad Cruise autonomais auto izraisīja avāriju ar citu auto un pēc tam uzbrauca gājējam.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ivis
    18.03.2024 12:17

    “remontos nākas izdot lielas naudas summas” par šo būtu interesanti dzirdēt sīkāk, kādēļ tā?

    REALAIS
    18.03.2024 15:24
    Reply to  Ivis

    Kā viens variants.
    Tāpēc, ka jebkādu bojājumu ap baterijām neviens neromentē. Uzreiz maina visas baterijas, kas izmaksā kosmosu. Pat, ja sākumā var uzlikt to uz apdrošināšanas pleciem, tad pie nākošā apdrošināšanas līguma atjaunošanas cena būs augšā šādām mašīnām. Daudz kur pat noraksta uzreiz mašīnu pie nedaudz nopietnākas avārijas, jo lētāk būtu iegādāties jaunu mašīnu. Bet kādam ir jsedz tās izmaksas.
    Servisu arī nav tik daudz, ja mašīna ir dīkstāvē vai jāmēro tāls ceļš līdz remontam, mašīna nepelna naudu, tātad zaudē naudu.

    Biteme
    18.03.2024 16:14
    Reply to  REALAIS

    Pēc gadiem 10 parasta lieta būs garāžas, kurās veči ar testeri un lodāmuru spēs atrast un nomainīt bojātos elementus.

    Atceries – savulaik problēma bija inžektora diagnostika, bija Oļegs Artilērijas ielā uz kurieni brauca ‘pa lēto’, bija Rolis uz kurieni brauca pēc Oļega – jau dārgāk, daži teica, ka karburators ir droša lieta un līdz zināmam laikam tā arī bija.

    Kad EV vairs nebūs melna kaste (patiesībā, nav jau arī tagad – kam ir taisnas rokas un virs tām galva) un zinošu cilvēku darbs būs pieejamāks, arī apdrošinātāji kļūs pielaidīgāki.

    Krotow
    18.03.2024 16:48
    Reply to  Biteme

    Būs problēmas ar firmwari, ar ko ražotājs nedalīsies pat ja “Right To Repair” aizies globālā mērogā. Taču jā, arī ceru, ka notiks tas ko saki un vieglāk varēs mainīt gan beigtos vadības blokus gan nokautās baterijas.

    Reinis Rozitis
    18.03.2024 17:21
    Reply to  Biteme

    > .. arī apdrošinātāji kļūs pielaidīgāki.

    Maz ticams, jo tad kad tu labo pie kāda (vai pats) ar “taisnām rokām”, tad garantija parasti ir “līdz ~5m no boksa” un risku uzņemies tu pats – ir (N reizes) lētāk, bet tas arī viss (meistars atkarībā no saviem darba / ētiskajiem uzskatiem var, protams, ķibeli labot arī pēcāk/tālāk) ..

    .. bet ne individuālajiem, ne maziem kantoriem nav ne resursu, ne kapacitātes (saisaiste apdrošinātājiem) nodrošināt, līdz ar to paliek tikai dīleri, (kam ir kanāls ar fabriku, kas grib lai pie viņu izstrādājuma skaras klāt tikai sertificēti personāži baltos cimdos ar OEM detaļām).

    Priekš kam apdrošinātajiem uzņemties kaut ko vēl uz sevi..

    > karburators ir droša lieta

    Aizvien ir, bet “droša” ir ne-vienmēr ir tas pats, kas “ērta”..
    (kam vēl var no pudeles iešļākt vai baloniņa pa taisno iepūst :)

    Gundars
    18.03.2024 19:53
    Reply to  Biteme

    Nez kāpēc par tiem garāžu veču taisītiem frankenšteini virsbūvēm pircēji nav baigā starā. Tad elektrības blokus gan varēs katrs vecis ar lodāmuru piečiņīt? Protams, ka savs pircēju procents būs arī tādiem kolhozu remontiem, vienmēr. Bet vai tas ir tas uz ko mēs gribam iet? Un vai izskatās, ka paliek arvien vairāk inženierspējīgu cilvēku, kuri spēs tiešām gudri un kvalitatīvi saremontēt da jebko, nerunājot par bateriju bloku? Kur paklausies tā zinošu darbinieku trūkst. Sanāk, ka tagad sēž vesela armija elektrolietās gudru cilvēku, kuri gaida kad ar kārtu palielināsies EV auto skaits, kuri būs jāremontē. Tici tam?

    Sergejs
    19.03.2024 13:39
    Reply to  Gundars

    Rekur kāreiz par šo “remonts pa lēto” tēmu, tik laikam vispār nekas nebija darīts, izņemot ka nauda paņemta😁
    https://www.youtube.com/watch?v=hmwv075aLcQ

    REALAIS
    18.03.2024 21:11
    Reply to  Biteme

    Tu tur sapņo nedaudz. EV mašīnas ir problēmas remontēt arī tāpēc, ka ir ļoti liels risks, ka kaut kas var aiziet uz īso ar baterijām tās labojot atsevišķi un tās aizdegās. Paskatās, kādi ir ierobežojumi normālās valstīs, ja serviss grib labot EV mašīnu padziļināti. Servisi izvēlas neko nedarīt. Jo tavs kaimiņu Oļegs nesīs atbildību, ja nodegs viss?
    Vai Oļegs nodrošinās drošības apstākļus, ja pēkšņi notiek spontāns uzliesmojums?
    Paskaties video kā deg Litija baterijas…

    Ivis
    19.03.2024 08:44
    Reply to  REALAIS

    Paskaties kā deg benzīns. Vai tāpēc Oļegs nemetina sarūsējušas bākas. Ar laiku viss aizies undergroundā arī EV lietās :)

    Reklāma