Autonomas uzņēmums Sixt jau decembrī paziņoja, ka pamazām atteiksies no Tesla piedāvāšanas savos nomas punktos visā pasaulē. Tagad uzņēmums apstiprinājis, ka panākta vienošanās ar Stellantis koncernu par kopumā 250 tūkstošu automašīnu iegādi no dažādiem šī koncerna zīmoliem. Nesen savu nomas Tesla automašīnu pārdošanu sāka Sixt konkurents Hertz.
Darījuma vērtība ir vairāki miljardi eiro un plānots, ka Sixt saņems gan elektroauto, gan plug-in hibrīdus, gan arī parastās benzīna un dīzeļa mašīnas. Piegādēm jāsākas jau šajā ceturksnī, bet kopējais līguma izpildes termiņš ir 3 gadi.
Publiskajā paziņojumā norādīts, ka Sixt iepirks mašīnas no visiem Stellantis zīmoliem – Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall un arī Maserati. Tāpat plānots iepirkt visa veida un izmēra mašīnas – gan kompaktos pilsētas auto, gan arī lielus krosoverus, lai apmierinātu dažādu klientu vajadzības.
Neskatoties uz to, ka Sixt šobrīd nepiedāvās Tesla mašīnas savos nomas punktos, uzņēmuma mērķis ir elektrificēt līdz pat 90% no sava autoparka, to paveicot līdz 2030. gadam. Tas nozīmē, ka lielākā daļa mašīnu būs vai nu pilnībā elektriskas, vai vismaz hibrīdi.
Servisam un apkopēm izrādās ir liela nozīme!
Un arī otrreizējais tirgus. Apdedzinājās ar Tesla
Iepirka pa dārgo, bet tagad jāiztirgo pa lēto. Apkopes jau ir pa lēto, uzturēšanas izmaksas EV ir mazākas. Bet ar Teslām avārijas ir dārga padarīšana. Un tāda būs ar visām elektro mašīnām. Kā piemērs, atliek saskrāpēt bateriju pārsegus un mašīnu var norakstīt.
Diez vai tur tos bateriju parsegus var tik viegli SASKRAPET. Un 5 min dziljaks skrapejums liktu tam eksplodet?
Apskaties kas notiek ar mašīnām, kam ir bojāts bateriju drošības pārsegs. Labs piemērs ir Hyundai mašīnas iekš Kanādas. Ir pat pāris video iekš Youtube.
Džekam ir noskrāpēts panelis apakšā. Serviss nemaz netaisa vaļā, pasaka, ka jāmaina visa baterija. Viss baterijas maiņas process ir dārgāks nekā jauna mašīna, 60k CAD $. Mašīnu norakstīja. Un tur jau ir vairāki šādi gadījumi.
Un tur nav runa par bateriju bojājumiem. Pliki sasists pats panelis apakšā, ar nelielām rievām.
Latvijā kaut kas līdzīgs arī ir dzirdēts par Hyundai IONIQ 5. Vizuāli ne pārāk traki apskrāpēta auto apakša un servisā saka mainīt visu akumulatoru… kas maksā dārgāk par pašu mašīnu. Tas nekam neder!
No raksta nevar saprast, kāpēc tad Sixt un Herz atsakās no Tesla?
Problēmas ar mašīnām?
Nevar vienoties par biznesu?
Dārgi, ilgi remonti + Tesla samazināja auto cenas, šitiem kantoriem grūtāk pārdot tās grabažas.
Nu jā… elektroauto jūsmiņu bari rūk… pārdošana vairs neiet uz “urrā”.. pamatīgi iegrieza arī pusvadītāju krīze/deficīts (tas bija visai autoindustrijai)… tad uznāca inflācija… un cilvēki vairs nepērk auto tik daudz… skaidrs kā diena, ka elektroauto cenas ir uzpūstas… daudzās valstīs darbojas atbalsta programmas, kas mākslīgi notur cenas augšā… jo nav jābūt “einšteinam”, lai saprastu, ka auto pārdevēji attiecīgi par konkrētās valsts atbalsta daļu ir pacēluši cenas uz auto. Tā tas notiek visur… kaut vai ar granulu cenām un atbalstiem Latvijā = visi granulu ražotāju smuki pacēla cenas precīzi par valsts atbalsta summu.
Un elektroauto ir, maigi sakot, ļoti specifisks auto… ir jūsmiņi, kas grib ar štepseli rokā visu laiku staigāt… un ir reāli cilvēki, kas grib uzpildīt auto 1-3x mēnesī un vnk braukt.
Cilvēks, kas dzīvo daudzstāvenē būs vnk vergs tai savai mašīnai… Kristaps mums visiem smuki pastāsta par visām elektroauto nedienām un priekiem.
Gaidīsim Kristapa 1000 km braucienu ar savu auto. ;)
No šīs Sixt darbības varam secināt, ka Stellantis pārstāvētajiem auto zīmoliem, cenas tuvākajos gados nekritīsies… jo noslēdzot līgumu, Sixt droši vien šoreiz būs saņēmis solījumu no Stellantis, ka šiem auto nebūs globāls cenu kritums, lai pēc tam aftermarketā varētu pārdot bez “neplānotiem” zaudējumiem ;)
Kur? Kur viņi tās Teslas pārdod!?