Pirms pāris gadiem autonomas uzņēmums Hertz panāca vērienīgu vienošanos ar Tesla par Model 3 iegādi autonomas vajadzībām visā pasaulē. Darījums tika noslēgts ar diezgan lielu pompu, bet rezultāti nav bijuši nemaz tik spoži, to atzīstot Hertz vadībai. Tagad autonoma sākusi iztirgot daļu no saviem Model 3 un daži no tiem pieejami par tiešām ļoti draudzīgām cenām.
Autonomām ir ierasta prakse pārdot vecākus auto, to vietā iegādājoties jaunākas mašīnas. Arī šo zināmā mērā varam pieskaitīt šim scenārijam, tiesa, Hertz vadība atzinusi, ka Tesla mašīnas strauji zaudē savu vērtību, bet to remonti ir ļoti dārgi.
Atgriežoties pie temata, proti, Hertz tirgotajiem Model 3, tad šīs mašīnas tiešām nopērkamas par patīkamām cenām – mašīnas ar aptuveni 100 000 kilometru nobraukumu Hertz tirgo par 17-18 tūkstošiem dolāru. Protams, ir arī dārgāki auto un mašīnas ar lielāku nobraukumu. Pieskaitām klāt dažādus atbalsta pasākumus lietotu elektroauto iegādei un auto klientam sanāk vēl lētāks. Pieejamo mašīnu skaits nav liels – ap 350 auto.
Visu Electrek atsauces rakstu izlasīju, nekur neko par “vai cik slikti mums ar Tesla nomu iet” gan neatradu.
Ieliksi linku uz rakstu, kur ir lasāms, ka “rezultāti nav bijuši nemaz tik spoži, to atzīstot Hertz vadībai”?
“Electric vehicles have been hurting Hertz’s financials, executives have said, because, despite costing less to maintain, they have higher damage-repair costs and, also, higher depreciation.
“[C]ollision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle,” Hertz CEO Stephen Scherr said in a recent analyst call.”
https://edition.cnn.com/2024/01/11/business/hertz-tesla-selling/index.html
Paldies, ka ieliki :)
Neiet viņiem ASV tirgū. Eiropā esot daudz labāka situācija. Problēma esot, ka viņi tieši esot domājuši, ka ASV būs lielais pieprasījums, bet bija viss uz otru pusi.
…100 tūkstoši kilometru nobraukums…cik šajā nomas kantorī vidēji nobrauc auto, pirms tas tiek pārdots? Dārgi remonti? Garantijas laikā? Ja ir bojājums, tad ir apdrošināšana. Vai nav apdrošināti?
Sixt līdzīgā gadījumā sūdzējās, ka Tesla sanāca pirkt pa dārgo un tagad šie auto ir ļoti kritušies cenās. Plus, remonti ir dārgi un ļoti ilgi.
Jā, cenu kritiens bija sāpīgs daudziem pircējiem: es, muļķis tāds, nopirku dārgi, tagad citi pērk lētāk :)
Es nedomāju, ka šoreiz tas ir stāsts par muļķis/nemuļķis. Drīzāk vienkārši bezkaislīgs aprēķins un tajā elektroauto konkrētajam īres biznesam nav izdevīgi.
Tas bija poētiskais salīdzinājums. Beigu beigās arī lielais bizness balstās uz emocijām. Ja visu varētu iepriekš bezkaislīgi aprēķināt, visās jomās būtu tikai peļņa, nekādu zaudējumu.
Kā Teslai ar odometra kruķīšanas iespējām? Parasti līzingā pirktiem nomas auto ir nobraukuma limiti, tādēļ Latvijas nomas kantori parasti pirms skates attin odometrus, lai nepārkāptu līzinga līguma noteikumus un nomas auto līzinga perioda beigās būtu pārdodami jaunajiem, laimīgajiem pircējiem! :)
Un Sixt gadījumā tur ir baigais excel apakšā ar kopējām ekspluatācijas izmaksām.
Tā īsti nezinu. Kad pacēlās jautājums, vai izšļukšu bez PVN kā lietotam auto, viens no kritērijiem, nobraukums, neizpildījās. Super duper speciālists, kurš māk ielīst dziļi, ziņoja ka var uzlikt uz steķiem un “pabraukt” pa nakti. Izrādījās ka tas nemaz nav vajadzīgs, jo izpildījās 6 mēneši no pirmās reģistrācijas.
Padomāju vēl par šo attīšanas lietu. Nekas tur nesanāks. Teslas dati stāv serverī. Šī ir nemitīgā sasaistē.
Jā tur ir vēl ko pārdomāt ko var attīt atpakaļ pirms nonāk pie nelaimīgi laimīgā īpašnieka. Iespējams ka pietiks vienkārši gudri runāt, ka 250k tas nekas daudz nav priekš Teslas. Skat un baterija ari ir 87 proči kapicitāte. Tik pat kā jauns. Viss kvalitatīvs , un tādā garā turpināt. Vēl varētu uzaicināt iekšā savā villā. Pie lielā galda apsēsties un pārrunāt kads nu kuram bizness. Ko tur nākotnē vajadzētu raskruķīt .Tā jau pircējs grib, un ar miglu uz acīm nopērk. Un visiem tik stāsta ka redz, pirmais saimnieks esot labs.
Lielāku mēslu par Tesla model 3 manas acis nav skatījušas.Salons un interjers ir pilnīgs “čau”…salona apdares kvalitāte zem grīdlīstes līmeņa!Starp citu,zem krāsas arī rūsas burbuļi lien ārā.
Tad jau labāk ar jaunu Dacia brauc par to naudu.
Diemžēl pretrūsas apstrāde mūsdienās tik pat kā nenāk no rūpnīcas. Var jau, protams, pirkt i3 un aizmirst šīs problēmas, taču kur garantija ka pēc gadiem 15 tas auto vienkārši nesāks delaminēties.
Saki ka aluminija virsbūve sākusi rūsēt? Interesanti gan…
…Hertz vadība atzinusi, ka Tesla mašīnas strauji zaudē savu vērtību, bet to remonti ir ļoti dārgi….
tak tie Hertz neko nesajēdz. lai pajautā LV un ne tikai jūsmiņiem. Elektroauto (un Teslai it īpaši) tur nav kam lūst, un vērtība stāv cieta kā akmens bezgalīgus garus gadus!