Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto ražotājam Fisker nopietnas finanšu problēmas, Nissan varētu būt glābējs

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs, pareizāk sakot startaps, Fisker saskāries ar nopietnām finansiālajām problēmām, bet uzņēmums uzsācis pārrunas ar japāņu autoražotāju Nissan, kas varētu nākt talkā un glābt Fisker. Ja abas puses nonāks pie kopsaucēja, tas varētu rezultēties arī sadarbībā, izstrādājot jaunas mašīnas.

    Tas nav nekāds jaunums, ka jauni elektroauto ražotāji nereti saskaras ar finansiālajām grūtībām, nespējot palielināt ražošanas apjomus un pārdot pietiekami daudz mašīnu. Pērn kompānijas zaudējumi sasniedza aptuveni 400 miljonus dolāru un uzņēmuma pārstāvji publiski izteikuši šaubas par spēju turpināt darbu, ja tas neatradīs veidu, kā piesaistīt lielas investīcijas.

    Reuters rīcībā esošā informācija liecina, ka Fisker vadība runā ar Nissan, kas tad varētu būt investori šajā projektā, glābjot Fisker, bet pašiem iegūstot piekļuvi Fisker radītajam elektriskajam pikapam “Alaska”. Sarunām pietuvināti avoti ziņo, ka Nissan uzņemsies šī elektriskā modeļa ražošanu vienā no savām rūpnīcām ASV, turklāt Nissan varēšot izmantot šo platformu, lai veidotu savu modeli. Japāņi arī investēšot 400 miljonus dolāru.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Sergejs
    06.03.2024 12:47

    Henriks ir labs dizainers, radija diezgan labu auto (precīzāk 4, Fisker One tiek ražots bet PEAR, Alaska un Ronin ir izstrādes beigu stadijā). Arī auto ražošana tika palaista daudz maz labi, pateicoties tam ka to dara Magna savā Austrijas rūpnīcā. Bet tālāk sekojā pārsteigums – laikam neviens nebija īsti padomājis kā auto nokļūs līdz pircējam, labākais ko dabuja pievelkot aiz ausīm tas ir 123 piegādāti auto dienā 300 plānoto vietā. Rezultātā no ~10k saražotiem pāri par pusi uz 4 kvartāla beigām stāvēja noliktavā un neapmierināti klienti tos auto sēdēja un gaidija. Līdz ar šo gada sākumā no “direct sales” modeļa sāka pāriet uz tradicionālo dīleru modeli, bet te pagaidām kādi 8 no 250+ ieinteresētiem dīleri ir parakstijuši līgumu, saprast var ka kurš gribēs uzkarināt sev uz kakla automobīli kura ražotājs var pēc pusgada-gada izzust. Secinājums: dizaineram ir jānodarbojās ar dizainu un produkta radīšanu, ražotājiem ar ražošanu, loģistikas specialistiem ar piegādi un tehniskajā atbalstā arī jābūt kvalificētiem specialistiem (par šo arī cilvēki ir sūdzējušies ka tiek aizfutbolēti uz indijas callcentru kur neko šiem īsti pateikt nevar). Katrā posmā jābut profesionāļiem kas kvalitatīvi dara savu darbu. Gribētos lai šis tomēr paliek kā ražotājs, tomēr automobīļi kā tādi ir ar interesantām fišķām un… Read more »

    Last edited 1 month ago by Sergejs
    Reklāma