Pērnā gada maijā “DJI” izziņoja bezpilota lidaparātu – “Mini 3 Pro“, kura kompaktais izmērs netraucē sniegt iespējas, ko ierasti nodrošina vienīgi lielie droni. Vairāk nekā gadu vēlāk “DJI” nācis klajā ar šī modeļa pēcteci “Mini 4 Pro”, pierādot, ka, lai iegūtu lieliskas kvalitātes foto un video, vairs nav jāiegādājas droni no pašiem augstākajiem plauktiem.
Ņemot vērā uzlabojumus, “Mini 4 Pro” ir labāks un drošāks nekā “Mini 3 Pro”. Jaunais drons aprīkots daudzvirzienu šķēršļu sensoriem (četriem augšpusē un diviem apakšā), kas ļauj labāk izvairīties no aklajām zonām. Papildus tam drons saņēmis funkciju, kas nodrošina automātisku bremzēšanu un šķēršļu apiešanu. “Mini 4 Pro” arī iebūvētas lielākas dzesēšanas atveres, tam ir mazāks un vieglāk uzliekams kameras un gimbal aizsargs. Tāpat pie papildus aizsargiem tikuši propelleri, ko uzliek, kad drons netiek lietots.

“Mini 4 Pro” maksimālais ātrums sporta režīmā sasniedz mazliet virs 56 km/h un teju 42 km/h parastajā režīmā. Drons spēj lidot arī vējainā laikā, vēja ātrumam nepārsniedzot 11 m/s. Pateicoties stabilizācijas tehnoloģijai, uzņemtā materiāla kvalitāti tas neietekmē. Baterijas ietilpība ir nedaudz lielāka kā “Mini 3 Pro”, taču lidošanas ilgumu tas īpaši nemaina – 34 minūtes. Realitātē gan ieteicams nelidināt ilgāk par 25 minūtēm.
Satura veidotājiem varētu patikt jaunā “DJI” rediģēšanas lietotne “Lightcut”, kas ļauj ātri ģenerēt videoklipus sociālajiem medijiem. Lietotājs var vienkārši radīt aizraujošus videoklipus, apvienojot “ActiveTrack”, “MasterShots” un “QuickShots” kadrus. Tāpat jaunais drons aprīkots ar “ActiveTrack 360” funkciju, kas ļauj vēl labāk pielāgot kameras kustības un izsekot objektam.
Protams, liela daļa parametru “Mini 3 Pro” un “Mini 4 Pro” ir identiski vai līdzīgi. Piemēram, jaunais drons joprojām ir vieglāks par 250 gramiem, kas ļauj to daudzos reģionos lidināt bez reģistrēšanas. Kamera lielākoties ir tāda pati, ar minimāliem uzlabojumiem.
“DJI Mini 4 Pro” standarta komplekta cena ir 799 eiro, savukārt “Fly More Combo” ar papildu aksesuāriem izmaksās 1129 eiro.
Kurš dredainais droīds to iebūvēs viedtālrunī, savādāk kopš 2017.gada tajos nekā jauna nav.
Šo jau var iebāzt kabatā. Rudens/ziemas jakā kopā ar pulti un baterijām. Interesanti kurā brīdī šādi aprīkotus dronus atzīs par spiegu agregātiem ar zināmām sankcijām īpašniekiem un atļauju lietot tikai uzpleču nēsātājiem? Neko nesolu, vnk iedomājos tendences ;)
Varbūt kāds zin, kā šim ir ar to “sekošanas/ActiveTrack” funkciju?
Sen jau plānoju paķert kaut ko no mini sērijas, bet visu laiku atlieku, un ik pa laikam pamanu, ka atkal jauns modelis iznācis.
Kā šis seko līdzi automašīnai, mocim, vai slēpotājam/snovotājam?
Un vīram/sievai, kuri zogas pa kreisi :D
Nē, tas gan neinteresē. 😁
Sekot noteikti šis jau prot par cik ir 360grādu šķēršlu sensori. Tikai daudz dažādi apskati redzēti, ka līdz ko par ātru kusties vai kaut ko, tad viņš mēdz pazaudēt sekošanu. Visādi citādi šie paliek aizvien labāki un labāki sekošanās ziņā. Apskatos izskatijās, ka mini4 arī tīri labi strādā.
Mini 3pro jau seko objektam,ko norādi
“Piemēram, jaunais drons joprojām ir vieglāks par 250 gramiem, kas ļauj to daudzos reģionos lidināt bez reģistrēšanas.”
Kāpec Kurosrs izplata atklātu dzinformāciju, ka nav vajadzīga reģistrēšana šim dronam?
Vismaz EU visur ir vajadzīga.
Lūgums izlasīt to, kas rakstīts rakstā. Tad varbūt izpaliks šādi absolūti nevajadzīgi agresīvi komentāri.
Rakstā joprojām ir dezinformācija par to, ka nav nepeiciešama reģistrācija šim dronam.
Esi drošs, ka absolūti visos pasaules nostūros šādam dronam ir nepieciešama reģistrācija?
Droni vienalga kādā svarā ir jāreģistē, vienīgā atšķirība tā, ka sub 250g droniem nav nepieciešamas tiesības kārtot, lai lidotu. Reģistrēt un marķēt vajag arī mazos dronus.
Kur?
Pielabošu sevi. Precīzāk drons ir jāmarķē ar savu ekspluatanta numuru, kuru var iegūt e.caa.lv lidināt bez šī marķējuma cik zinu nevar. https://uas.caa.lv/ šeit arī var iegūt vairāk info ko var un ko nevar darīt, bet lai arī 249g drons “palien” zem striktajiem noteikumiem ar ekspluatēšanu, drons tāpat ir jāmarķē, lai ar to lidinātos apkārt. Citās valstīs šķiet arī ir jāreģistrē drons un nepietiek tikai ar marķēšanu.
Lūk te mēs nonākam pie tā, ka nav vispārīgas informācijas kaut vai par ES valstu regulējumiem. Zinam tikai par Latvijas noteikumiem.
Jā, par Latviju tā kā viss skaidrs. Tomēr vai visā pasaulē nu jau ir šie striktie nosacījumi <250g droniem?
..un vēl aizvien bez eiropas klasifikatora sertifikata :(
labā ziņa, ka vismaz LV neviens viņus nekontrolē un ja vien nelidini virs RIX, tad ir pilnīgi vienalga klasifikators.
Mums jau tā pietrūkst policisti lielā vairumā. Ne jau viņi tagad pirks iekārtas un no krūmiem medīs DJI dronu īpašniekus
Kādēļ cilvēkiem gribas darīt pa savam uzliekot visam “mīksto”, nevis kā pienākas?
Tiešam tik grūti? Arī ja nekontrolē?
Atbildi pats sev – cik nopietna problēma ir klasifikatora ieraksta neesamība? Ko tas maina de facto? Vai tiešām cilvēkiem būtu jāizmet miskastē savus dronus, jo ražotājs nav pareizo marķèjumu uzlicis, lai gan tehniski viss ir labi?
Runa ir par naudu līdz pāris tūkstošiem euro.
Nedaudz jau saprātu arī ir jāpielieto. Pieņemu, ka tu nekad neesi ar auto pārvietojies ar +1kmh virs atļautā?
Acīmredzot šis postētājs pat nebrauc ar auto. Kur nu vēl nodarbojas ar kādu no RC hobijiem, kuriem Latvija piemērotu vietu nekustamo īpašumu “attīstītāju” darbības dēļ kļūst arvien mazāk. Lido un lidos. Ir tāda lieta kā veselais saprāts, kuru jālieto lidojot, izvēloties vietu kur lidot UN ARĪ novērtējot vai konkrētais pilots vienkarsi lido vai ir p***is, kurš lūr pāri svešai sētai. Tad visiem ir labi un nevienam nekur nav jāsūdzas. Babuļi un bērnu vecāki ar pilotiem var arī sarunāt un nav uzreiz jāskrien meklēt policija.
Rc vadītājs ir geimeris nevis pilots!🧐
Kad dabūsi iekšā dronu ar bumbu apakšā, padiskutēsim par so tēmu.
Ko konkrēti tur diskutēt? Ieleic to bumbu drona “geimeri” lidmašīnā un viņš apdirsīsies ātri vien.
Tas ka, kāds ar āmuru var tevi nogalināt iebelžot pa galvu nenozīmē, ka ir profesionālis, vai attiecīgā amata pārstāvis.
Vel pasaki, ka braucot ar auto uzskati sev par pilotu sacīkšu braucēju.
Es protu pārinstalēt windowsu, laikam būšu IT inženieris…
Mm, tomēr atpakaļ pie normālām antenām? Paldies!