Web Analytics
More
    Reklāma

    Toyota demonstrē ar ūdeņradi darbināma Hilux prototipu

    Jaunākie raksti

    Japāņu autoražotājs Toyota demonstrējis pirmo prototipu ar ūdeņradi darbināmam Hilux pikapam. Auto izstrādāts sadarbībā ar vairākiem partnieriem, piesaistot finansējumu arī no Lielbritānijas valdības. Toyota plāni paredz, ka līdz šī gada beigām tiks uzbūvēti 10 šādi ūdeņraža Hilux.

    Tajā daļēji pārņemta Toyota Mirai izmantotā ūdeņraža degvielas šūnu sistēma, un ražotāja aplēses liecina, ka auto spēs veikt apmēram 480-490 kilometrus starp uzpildēm. Ūdeņraža gadījumā labi ir tas, ka šie skaitļi īpaši nemainās laikapstākļu ietekmē. Ražotāja publicētie attēli liecina, ka ūdeņraža tvertnes atrodas mašīnai pa vidu, apmēram zem kabīnes. Ūdeņraža degvielas šūnu daļas meklējamas auto priekšā, kur parasti atrodas iekšdedzes dzinējs.

    Kā jau iepriekš minēts, Toyota plāno uzbūvēt 10 prototipus, kas tiks pakļauti intensīvai testu programmai, ražotājam pētot vai šāds ūdeņraža Hilux atbilst tam, ko klienti no Hilux sagaida. Toyota testēs drošības aspektus, mašīnas sniegumu, praktiskumu, lai labāk izprastu ar ūdeņradi darbināma pikapa riskus un arī potenciālās iespējas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tutris
    07.09.2023 13:17

    Šobrīd Ja 1 kg ūdeņraža maksā 21€, ar ko var nobraukt 100km, tad nekādas perspektīvas.

    Ja 1kg maksātu mazāk par 5€, tad būtu nopietns konkurents gan fosilajām degvielām, gan elektroauto.

    Pagaidām zinātnes demonstrejums.

    Skābene
    07.09.2023 13:58
    Reply to  Tutris

    Kamēr ūdeņradi rūpnieciskos apmēros iegūst no dabas gāzes, braukt ar H2 ir tik pat stulbi, kā kurināt gāzi, lai TEC ražotu elektrību EV uzlādes stacijām.

    Tutris
    08.09.2023 09:45
    Reply to  Skābene

    cienītais vai zinat kāds ir gāzes tec elektribas ražošanas koeficents?
    ap 30-35 proči, pārējais ir siltums un siltuma zudumi.
    Attiecīgi pie šīm dārgajām gāzes cenām, 1kw maksā ap 70-100 centiem bez PVN.
    Tec darbība tiek subsidēta.
    Ta ka pirms ieminēties par efektivitāti būtu prātīgi painteresēties ko runājat, nevis atkārtot Elona Maskas mantras.
    Driz vins teiks ka zeme ir plakana, arī atkartosiet akli to pašu?

    Skābene
    08.09.2023 14:45
    Reply to  Tutris

    Cienītais, man ar Maska kungu galīgi nav pa ceļam. Vēlējos tikai apvaicāties, vai esat informēts, ka TEC parasti darbojas koģenerācijas režīmā, kas TEC efektivitāti ievērojami paaugstina! Jā, sadedzinot gāzi lielākais enerģijas daudzums tiek pārvērsts siltumā, bet šis siltums neizkūp vienkārši gaisā, šis siltums nonāk, piemēram, Rīgas iedzīvotāju karstā ūdens caurulēs un apkures sistēmā. Tā kā runas par subsīdijām ir stipri pārspīlētas jo siltumenerģija tāpat kā elektroenerģija ir patērētājam nepieciešams produkts.

    Tutris
    08.09.2023 17:20
    Reply to  Skābene

    Ja gāze ir bāzes jauda, tad siltuma ir vairāk nekā to paņem pretī siltumtīkls, līdz ar to arī tās lielās kūpošās trubas vajadzīgas, lai palaist siltumu gaisā.
    Ta kā tomer tu nezini ko runā, bet tikai atkārto Īlēna mantras:)

    Egils
    08.09.2023 12:51

    Beidzot normāla jaunā tehnoloģija. Šo es apsvērtu kā iekšdedzes dzinēja aizstājēju

    Sergejs
    08.09.2023 16:51
    Reply to  Egils

    Nu gluži jauna nav, Toyota Mirai jau labu laiku braukā. Un Nikola tā kā sāka puslīdz masveidā smagos ar Fuelcell tehnoloģiju skrūvēt kopā, redzēs kā klāsies 9cerams labāk nekā ar Nikola Tre BEV kurus praktiski visus atsauca deļ baterijas aizdegšanās).
    Bet nu jā, šo tehnoloģiju vēl slīpēt un slīpēt

    Tutris
    08.09.2023 18:27

    Autosportā eletrību ir uzvarējis H2, ko ofroad sacikstes iet prom no baterijam uz degvielas šūnām
    https://fuelcellsworks.com/news/extreme-e-plans-switch-to-hydrogen-as-extreme-h-from-2025/

    Reklāma