Web Analytics
More
    Reklāma

    E-komercijas pētījums Baltijas valstīs: kas motivē, ko pērk un ar kādām problēmām saskaras iepērkoties?

    Jaunākie raksti

    Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius e-komercijas pētījumā, kas šogad veikts visās Baltijas valstīs, noskaidrots, ka iepirkties visu trīs valstu iedzīvotājus motivē labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Ja latvieši un igauņi nereti pašmāju vietnēs iegādājas apdrošināšanu, lietuvieši izvēlas pasūtīt maltītes, bet kā biežākās problēmas visu valstu pētījumu respondenti min problēmas ar piegādi vai nepatiesu un nepietiekamu informāciju par produktu, kas noved pie vilšanās par saņemto preci.

    Jaunākajā Gemius e-komercijas pētījumā, aptaujājot interneta lietotājus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, noskaidrots, ka visu trīs valstu iedzīvotājus iepirkties tiešsaistē motivē labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Kamēr pētījuma dalībniekus Latvijā un Igaunijā motivē arī tas, ka interneta veikali vienmēr ir atvērti, lietuvieši izvēlas iepirkties internetā, jo tā iegādāto var saņemt ar piegādi uz mājām. Starp trim visbiežāk motivējošajiem faktoriem aptaujātie Latvijā norādījuši, ka internetā ir vieglāk salīdzināt preces un pakalpojumus, tikmēr lietuviešus iepirkties pamudina atlaides un īpašas akcijas, bet pētījuma dalībniekus Igaunijā – iespēja iegādāties preces, kas nav pieejamas viņu dzīves vietā.

    Reklāma

    Aplūkojot pašmāju e-komercijas platformās biežāk iegādātās preces un pakalpojumus, divas preču grupas stabili ierindojas pirmajā trijniekā visās Baltijas valstīs – apģērbs, apavi, aksesuāri, kā arī biļetes uz izklaides un kultūras pasākumiem. Ja latvieši un igauņi nereti Latvijas un Igaunijas tirdzniecības vietnēs iegādājušies apdrošināšanu, lietuvieši biežāk tiešsaistē pasūta maltītes ar piegādi. Tikmēr ārvalstīs biežāk iegādāto preču pirmais trijnieks visās Baltijas valstīs ir stabils – aptaujātie visbiežāk norāda, ka iegādājušies apģērbu un aksesuārus, izmantojuši rezervēšanas sistēmu pakalpojumus, kā arī iegādājušies aviobiļetes vai citu transportlīdzekļu biļetes.

    Aicināti norādīt, kurās ārzemju vietnēs visbiežāk iepērkas, pētījuma dalībnieki Igaunijā un Lietuvā pirmajā pozīcijā ierindojuši vietni amazon.com, kamēr latvieši visbiežāk iepirkušies aliexpress.com, šīm divām vietnēm attiecīgi Baltijas valstu topā apmainoties pozīcijām otrajā vietā. Trešajā un ceturtajā pozīcijā visu trīs valstu pētījuma respondenti ierindo ebay.com un asos.com, taču kamēr Latvijā un Lietuvā pirmo piecinieku noslēdz veikals AboutYou, igauņi biežāk izvēlējušies iepirkties BestSecret.

    Starp problēmām, ar ko visbiežāk saskārušies, iepērkoties tiešsaistē, aptaujātie interneta lietotāji Lietuvā visbiežāk min ar preču piegādi saistītās problēmas – piegāde bijusi pārāk ilga vai dārga. Bez piegādes problēmām visu trīs valstu respondenti min arī to, ka saņemtā prece vai pakalpojums nav atbildis gaidītājam. Tāpat, lūgti nosaukt sarežģījumus iepērkoties, neskaitot piegādes problēmas, pētījuma dalībnieki Latvijā un Igaunijā norādījuši, ka saskārušies ar informācijas trūkumu par produktu vai pakalpojumu, igauņi starp biežākajām problēmām min arī nepatiesu informāciju par preci, bet pircēji Latvijā nereti saskārušies ar to, ka preču grozs nav sasniedzis pasūtījuma minimālo summu.

    Jāpiemin, ka pirkumu apmaksai gan latvieši, gan lietuvieši un igauņi visbiežāk izvēlas ievadīt kartes datus, veikt rēķina apmaksu, vai veikt apmaksu, izmantojot tiešsaistes norēķinu un naudas pārskatījumu sistēmas.

    Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas, Igaunijas un Lietuvas populārākajos portālos. Pētījums Latvijā veikts, aptaujājot 2038 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem, Lietuvā – 2556 respondentus, vecumā no 15 līdz 74 gadiem, bet Igaunijā pētījumā piedalījušies 1433 interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma