Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla uzsākusi sarunas ar Indijas valdību par jaunu rūpnīcu

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji tikušies ar Indijas valdības amatpersonām, lai apspriestu iespējamo Tesla rūpnīcu šajā valstī. Par to informē ziņu aģentūra Reuters. Tesla vēlas būvēt rūpnīcu vienā no pasaules apdzīvotākajām valstīm, lai tajā ražotu mašīnas gan Indijas vajadzībām, gan arī eksportam uz citām valstīm.

    Iepriekš Tesla un Indijas valdībai īpaši labi nesekmējās abpusēji izdevīga risinājuma atrašanā – Tesla vēlas piedāvāt savas mašīnas Indijas tirgū, taču ražotājs vēlas tās sūtīt no Indijas. Valsts valdība ar to nav mierā – viņi vēlas rūpnīcu pie sevis, pretējā gadījumā jāmaksā liels importa nodoklis, kas var sasniegt 100% no mašīnas vērtības. Indijas transporta ministrs tiešā tekstā pauda savas valsts viedokli – ražot mašīnas Ķīnā un tās tirgot Indijā nav labs piedāvājums. Tesla vēlējās, lai valsts samazina importa nodokli, taču Indija šajā jautājumā negrasījās piekāpties.

    Lai arī abām pusēm bijušas problēmas ar kopīgas valodas atrašanu, sarunas ir atsākušās un pietuvināti avoti informē, ka Tesla piedāvājusi būvēt savu rūpnīcu. Netiek precizēts, kur tā varētu atrasties, kā arī iespējamās investīcijas. Tāpat Tesla un Indijas pārstāvji nav runājuši par izmaiņām vai atvieglojumiem nodokļu jautājumos.

    Vairāki Tesla un arī Indijas valdībai pietuvināti avoti Reuters informē, ka notikušas tikšanās starp valsts premjerministra biroja pārstāvjiem un augstu stāvošiem Tesla cilvēkiem, kā arī bijušas tikšanās ar vairākām ministrijām. Indija šobrīd ir lielākais tirgus, kuru Tesla vēl būtu jāapgūst un autoražotājs pilnīgi noteikti vēlas piedāvāt savas mašīnas šīs valsts iedzīvotājiem. Šobrīd Tesla palielina ražošanas apjomus rūpnīcās Berlīnē un Teksasā, kā arī turpina attīstīt pirms dažiem mēnešiem izziņoto jaunās rūpnīcas projektu Meksikā, kas Tesla ir ļoti svarīgs – tur tiks ražots jaunās paaudzes Tesla budžeta klases elektroauto.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lauris
    22.05.2023 12:21

    Būs ka ar iPhone,ko ražo Indijā,50% brāķis. Tesla jau tā ar kvalitāti nav spīdoši.

    Kursors.lv
    22.05.2023 12:48
    Reply to  Lauris

    Gan jau kapitālisti ar laiku iemācīs indiešus strādāt. Nav jau baigo variantu, jo ar Ķīnu sadarbība lēnā garā beigsies.

    xs1
    22.05.2023 13:09

    Nu te man Kristap domas dalās ar Tevi . Šobrīd Tesla ir Ķīnā, būs Meksikā un būs ( būs ) Indijā un tās ir/būs ( Indija, Ķīna ir jau un Meksika vēlas iestāties ) Brics aliances valstis. Tik pat labi mēs varam teikt, ka problēmas var sākties Asv un Eiropas tirgos.

    Kursors.lv
    22.05.2023 13:48
    Reply to  xs1

    Es uz šo raugos nevis no viena maza individuāla biznesa skatupunkta, bet globālās ģeopolitiskās situācijas. Ķīna ir ASV ienaidnieks nr. 1 un jau pēc tech kompāniju darbībām varam redzēt, ka tās vācas prom no Ķīnas. Tam sekos arī citu jomu uzņēmumi, tostarp, Tesla. Tas ir tikai laika jautājums.

    xs1
    22.05.2023 14:24

    Jā, bet neskatoties uz to Tesla būvēs jaunu Megapack rūpnīcu Šanhajā.

    Kursors.lv
    22.05.2023 14:43
    Reply to  xs1

    Šodien būvēs un rīt varbūt nebūvēs. Lielā tendence ir tikai tāda, ka ASV un Ķīnas attiecības turpinās saasināties. Līdz kaut kādam kritiskajam brīdim, protams, komersanti gribēs nopelnīt pēc iespējas vairāk naudas.

    Skābene
    22.05.2023 14:47

    Atšķirībā no krieviem, ķīnieši var un prot ražot, un pa šo laiku ir uzkrājuši zināšanas, kas ļauj konkurēt ar rietumu ražojumiem. Pat ja rietumu kompānijas aizies, Ķīna turpinās piedāvāt konkurētspējīgus produktus. Turkl;at, Ķīnas tirgus joprojām būs interesants rietumu kompānijām!

    Last edited 11 months ago by Skābene
    Kursors.lv
    22.05.2023 15:18
    Reply to  Skābene

    Jā, tā ir un paliks problēma. Ķīna ir tik liels un garšīgs tirgus, ka būs grūti no turienes aizvākties. Ķīnieši šobrīd spēj labi uzražot daudzas lietas, tomēr vēl nav tikuši līdz cutting edge tehnoloģijām. Ne velti ASV tagad aktīvi cenšas ierobežot Ķīnas iespējas tikt pie cutting edge čipu veidošanai nepieciešamajām tehnoloģijām.

    Vigo
    22.05.2023 23:55

    Skābene, kīnieši vienigais, ko ir uzkrājuši, ir atkritumu kalnus. Vinu zināšanas ir kopētas vai nospertas un jebkurā industrijā, jo īpaši militarajā, Kīnas tehnologijas ir atpalikušas, ja salidzina ar ASV. Tas vien, ka visadas bananu republikas labak perk pat vatnjiku GRADUs, nekā kiniešu kopijas, jau vien ko liecina.

    Kronis
    23.05.2023 00:00

    Lai varētu ražot uz vietas un par konkurētspējīgu cenu (bez lieka atbalsta), ir jāsačakarē valūtas kurss. Tādējādi globāli neviens vairs nevarēs pateikt, ka to pašu varu n-tās reizes lētāk ar visu nosūtīšanu pāri trejdeviņām jūrām. Bet haoss tirgos būtu iespaidīgs.

    Krotow
    22.05.2023 14:57

    Indijas gadījumā valdības prasībai celt rūpnīcu Indijā lielākais iemesls ir pirkt jebko kas ražots Ķīnā. Kā būs ar saražotā kvalitāti, tad jau redzēs. Nebrīnīšos ja pirmajiem auto izkrītoši logi būs mazākā problēma. Auto vnk apstāsies ceļa vidū un paliks signāla vietā atskaņojot “Hare, Krišna”. Indijas krustojumi FSD būs reāls pārbaudījums :)

    Dainis
    22.05.2023 21:10

    Vai tad pa lielam “made in china” neskaitās sūds, lai gan tur tiek saražota lielākā daļa no visas elektronikas? Ķīna ir pārāk izaugusi un palikusi pārāk dārga, tagad Indija vnk ir nākamā ķīna, tālāk sekos Āfrika.

    Krotow
    22.05.2023 21:23
    Reply to  Dainis

    Ķīna ir biezoknis, kur kvalitāte būs atbilstoša samaksai un saražotā kontrolei uz vietas. Par atbilstošu cenu un ar savu kontrolieri Ķīnas rūpnīcā kuram ir tiešie sakari ar piegādātājiem uz vietas, parasti uztaisa labi. Vaifonus un kaudzi citas dārgās patērētāju elektronikas liek kopā Ķīnā bez problēmām. Tikko atļausi vietējiem ražošanu optimizēt, sāksies visādi brīnumi. Ir arī varianti, kur pateiksi lai to pašu uztaisa lētāk, un tev uztaisīs. Taču pēc tam būs laimes spēle saprast kas tur laukā iznācis.

    Reklāma