Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā Apvienība) nosoda Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic rīcību par 2022. gada izlaiduma Audi e-tron elektroauto iegādi līzingā uzņēmuma vajadzībām un pieprasīs skaidrojumus airBaltic padomei.
“Es neesmu pret elektrauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet man nav saprotams, kāpēc ir jāiegādājas dārgi luksusa elektroauto, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības. Ikreiz kā uzņēmums saskāries ar krīzi, valsts ir ieguldījusi milzu summas, lai tikai aviokompāniju varētu turpināt veiksmīgi darboties. Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, domājot, kā samaksāt kārtējo komunālo maksājumu rēķinu, vai kur ņemt naudu, lai nosegtu milzīgās procentlikmes par kredītiem, lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi, kas katra izmaksā teju 100 tūkstošus eiro, ir nepieņemami,” norāda ministrs.
Ministrs uzsver, ka airBaltic savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.
Medijos jau izskanējis, ka airBaltic pagājušajā gada sākumā noslēdzis līgumu par 12 elektroauto iegādi. Uzņēmums to pamato ar ilgtspējas mērķiem, panākot nulles CO2 emisijas daudzumu līdz 2050. gadam. Protams, ka tā arī absolūta atrakstīšanās – lai samazinātu uzņēmuma CO2 emisijas, nav nepieciešams iegādāties luksusklases elektrisko SUV, kura vērtība tuvojas, iespējams arī pārsniedz, 100 tūkstošus eiro gabalā. Ja mērķis būtu samazināt CO2 emisijas nopērkot elektroauto, tad to var izdarīt krietni lētāk. Jāpiebilst, ka valsts no nodokļu maksātāju naudas pēdējos gados ieguldījusi simtiem miljonu eiro uzņēmuma pamatkapitālā. Tas tika darīts, lai lidsabiedrība varētu turpināt darbību Covid-19 pandēmijas ietekmē, palīdzētu mazināt krīzes sekas.
Nu atkal prasas cietumsodi
Ar pamatojumu pirkumam viss ir skaidrs, – 21.gadsimtā taču neies ar kājām tekalēt pa C termināļa garajiem gaiteņiem, ja var turpu šurpu nēsāties EV. Baterija nedz salst, nedz pārkarst., jo visu cauru gadu darbosies istabas temperatūrā.
Te prasās pie sienas likt.
Aij, nu un ko šis klaiskais riņķa dancis maina. Priekšnieks dusmīgi pajautās, šie garlaicīgi atbildēs, priekšnieks pakratīs ar pirkstu un visi aizmirsīs. E-tron rullēs tālāk, vēlāk nāks dārgā gala…. kaut kas cits.
Kāds var nosaukt kādu piemēru, kur šādi gadījumi rezultējas ar ko nopietnu, tā, lai citiem ir no kā mācīties?
Nekādi nesaprotu, no kurienes ir ņemti gandrīz 100k! Papēto cenu lapu, tāda summa nesanāk! Protams ja netiek ņemtas top versijas ar max komplektāciju!
Auto tiek pārdoti ar atlaidēm un operatīvajā līzingā! Nu nekādi nesanāk nosauktā summa!
Mums pašiem uz testiem ir bijis Q4 e-tron par 87 tūkstošiem. Salasīt simtiņu vai tuvu tam nav nekādu problēmu. Retais pirks e-tronu un nepieliks klāt opcijas. Tur tas 100 arī sanāks. Labi, iepirkuma atlaides utt, bet beigu beigās tas cipars tāpat būs krietni tuvāk 100k nekā tiem pašiem 50-60k. Būtu naivi domāt, ka tur ir ņemtas bāzītes ar mazajiem akumulatoriem un neko vairāk
Ladetajs ari katrai savs esot
Paldies par šo tehnoloģiju ziņu, dodiet vēl
Ņem par labu!
No vienas puses dārgi, bet no otras puses lielākā daļa jauno, dārgo EV ir reģistrēti uz firmu. Kāpēc lai AirBaltic vadība brauktu ar kaut kādu Leaf vai ID3, ja var braukt ar E-tron! :)
Ikviens kursora lasītājs slavētu E-tron, ja saņemtu to kā darba auto! :)
Fail
Tapec AirBaltic vadiba brauktu ar lētaku EV, jo: 1) tas ir valsts uznemums, ne privata firma.; 2) tā ir nodoklu maksataju nauda pus miljrada apjomā, kas airBaltic vadībai vispar lauj neatrasties bezdarbniekos; 3) ar kadu EV brauc tu, ja ID3 sauc par “kaut kadu”??
Labdien biedri komunist! Ar ko tad valsts uzņēmums atšķiras no privātā, ja neskaita to, ka kapitāla daļas pieder valstij? Vai valsts uzņēmums Latvenergo tev elektrības cenu kāpuma laikā kaut ko nodrošina lētāk un labāk, kā, piemēram, Igauņu Enefit? Vai Latvijas meži lētāk tirgoja malku un granulas? Man Igauņi nemainīja fiksēto cenu, kamēr Latvenergo visiem kaimiņiem fiksēto cenu nofiksēja virs biržas cenas. Tā kā aizmirti par to valsts būšanu, tie ir tādi paši komersanti, kā privātie. Ar kādiem auto un kādās cenās brauc LMT, LATVENERGO, Latvijas Valsts meži un citu uzņēmumu vadība? Pasaki vēl ka ar Dacia! :) Tas pats premjers… Read more »
Izlasi velreiz rakstu
Izlasīju un secināju, ka viss raksts ir Nacionālās apvienības PR kampaņa, ministrs pelna reitinga punktus. Lai Vitenbergs pastāsta ar ko pats brauc un cik par to maksā.
Satiksmes ministrs iespejams brauc ar no iepriekseja ministra mantotu lietotu auto. Tadu atbildi velejies dzirdet?
Saskaņā ar IUB datiem Satiksmes ministrija 2022.gada augustā noslēgusi līgumu par dienesta auto nomu 133788,36 EUR apmērā.
Ņemot vērā, ka Satiksmes ministrija atbild par sabiedriskā transporta jomu, Ministrs par šo naudu varētu vairākus gadu desmitus pārvietoties sabiedriskajā transportā un reklamēt atteikšanos no personīgā transporta. Pat taksometram šāds budžets būtu pietiekams ar atliektiem galiem un nevajadzētu šoferim algu maksāt.
skatos, mājas darbs ir izpildīts.
pašos pamatos viss ir pareizi. [tas ko tu saki]
a no otras puses, a kapēc nē?
„Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, […], lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi […] ir nepieņemami,“ norāda ministrs.
Toties ir pieņemami lasīt par ministru algu pieaugumu.
Tas ir teatrāls divkosīgums ar demokrātisku piesitienu par vienlīdzību.
Papildus, privātajam uzņēmumam ir jāmaksā auto nodoklis, bet valsts uzņēmumi nemaksā, kaut gan par šādu viena auto cenu, privātājā uzņēmumā 4 tirdzniecības pārstāvjiem sanāktu katram pa auto.
12 autiņi par 1,2 mio, bet citur poliči vēl sēž telpās ar pagājušā gadsimta remontu.
Interesantas prioritātes.
Pat no audi gala tas trekni. var jau elektro pa 26 pakas nopirkt. Viņi izvēlējās 120 gabalā. Nav jau pašu nauda.