Web Analytics
More
    Reklāma

    Satiksmes ministrs pieprasīs skaidrojumu par airBaltic iegādātajiem Audi e-tron

    Jaunākie raksti

    Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā Apvienība) nosoda Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic rīcību par 2022. gada izlaiduma Audi e-tron elektroauto iegādi līzingā uzņēmuma vajadzībām un pieprasīs skaidrojumus airBaltic padomei.

    “Es neesmu pret elektrauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet man nav saprotams, kāpēc ir jāiegādājas dārgi luksusa elektroauto, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības. Ikreiz kā uzņēmums saskāries ar krīzi, valsts ir ieguldījusi milzu summas, lai tikai aviokompāniju varētu turpināt veiksmīgi darboties. Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, domājot, kā samaksāt kārtējo komunālo maksājumu rēķinu, vai kur ņemt naudu, lai nosegtu milzīgās procentlikmes par kredītiem, lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi, kas katra izmaksā teju 100 tūkstošus eiro, ir nepieņemami,” norāda ministrs.

    Ministrs uzsver, ka airBaltic savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

    Medijos jau izskanējis, ka airBaltic pagājušajā gada sākumā noslēdzis līgumu par 12 elektroauto iegādi. Uzņēmums to pamato ar ilgtspējas mērķiem, panākot nulles CO2 emisijas daudzumu līdz 2050. gadam. Protams, ka tā arī absolūta atrakstīšanās – lai samazinātu uzņēmuma CO2 emisijas, nav nepieciešams iegādāties luksusklases elektrisko SUV, kura vērtība tuvojas, iespējams arī pārsniedz, 100 tūkstošus eiro gabalā. Ja mērķis būtu samazināt CO2 emisijas nopērkot elektroauto, tad to var izdarīt krietni lētāk. Jāpiebilst, ka valsts no nodokļu maksātāju naudas pēdējos gados ieguldījusi simtiem miljonu eiro uzņēmuma pamatkapitālā. Tas tika darīts, lai lidsabiedrība varētu turpināt darbību Covid-19 pandēmijas ietekmē, palīdzētu mazināt krīzes sekas.

    1000km brauciens ar Audi e-tron elektroauto (video)

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    eee
    28.03.2023 22:02

    Nu atkal prasas cietumsodi

    Zemene
    28.03.2023 23:18

    Ar pamatojumu pirkumam viss ir skaidrs, – 21.gadsimtā taču neies ar kājām tekalēt pa C termināļa garajiem gaiteņiem, ja var turpu šurpu nēsāties EV. Baterija nedz salst, nedz pārkarst., jo visu cauru gadu darbosies istabas temperatūrā.

    Vigo
    28.03.2023 23:33

    Te prasās pie sienas likt.

    Čiekurs
    28.03.2023 23:58

    Aij, nu un ko šis klaiskais riņķa dancis maina. Priekšnieks dusmīgi pajautās, šie garlaicīgi atbildēs, priekšnieks pakratīs ar pirkstu un visi aizmirsīs. E-tron rullēs tālāk, vēlāk nāks dārgā gala…. kaut kas cits.

    Kāds var nosaukt kādu piemēru, kur šādi gadījumi rezultējas ar ko nopietnu, tā, lai citiem ir no kā mācīties?

    Kaspars
    29.03.2023 01:20

    Nekādi nesaprotu, no kurienes ir ņemti gandrīz 100k! Papēto cenu lapu, tāda summa nesanāk! Protams ja netiek ņemtas top versijas ar max komplektāciju!
    Auto tiek pārdoti ar atlaidēm un operatīvajā līzingā! Nu nekādi nesanāk nosauktā summa!

    eee
    29.03.2023 09:38
    Reply to  Kaspars

    Ladetajs ari katrai savs esot

    kkā tā
    29.03.2023 08:27

    Paldies par šo tehnoloģiju ziņu, dodiet vēl

    Kursors.lv
    29.03.2023 09:24
    Reply to  kkā tā

    Ņem par labu!

    Skābene
    29.03.2023 09:03

    No vienas puses dārgi, bet no otras puses lielākā daļa jauno, dārgo EV ir reģistrēti uz firmu. Kāpēc lai AirBaltic vadība brauktu ar kaut kādu Leaf vai ID3, ja var braukt ar E-tron! :)
    Ikviens kursora lasītājs slavētu E-tron, ja saņemtu to kā darba auto! :)

    eee
    29.03.2023 09:31
    Reply to  Skābene

    Fail

    Vigo
    29.03.2023 10:35
    Reply to  Skābene

    Tapec AirBaltic vadiba brauktu ar lētaku EV, jo: 1) tas ir valsts uznemums, ne privata firma.; 2) tā ir nodoklu maksataju nauda pus miljrada apjomā, kas airBaltic vadībai vispar lauj neatrasties bezdarbniekos; 3) ar kadu EV brauc tu, ja ID3 sauc par “kaut kadu”??

    Skābene
    29.03.2023 11:00
    Reply to  Vigo

    Labdien biedri komunist! Ar ko tad valsts uzņēmums atšķiras no privātā, ja neskaita to, ka kapitāla daļas pieder valstij? Vai valsts uzņēmums Latvenergo tev elektrības cenu kāpuma laikā kaut ko nodrošina lētāk un labāk, kā, piemēram, Igauņu Enefit? Vai Latvijas meži lētāk tirgoja malku un granulas? Man Igauņi nemainīja fiksēto cenu, kamēr Latvenergo visiem kaimiņiem fiksēto cenu nofiksēja virs biržas cenas. Tā kā aizmirti par to valsts būšanu, tie ir tādi paši komersanti, kā privātie.
    Ar kādiem auto un kādās cenās brauc LMT, LATVENERGO, Latvijas Valsts meži un citu uzņēmumu vadība? Pasaki vēl ka ar Dacia! :) Tas pats premjers jau nebrauc ar škodu, kaut gan no Ministru kabineta uz Seimu var ar riteni aizbraukt.
    Ja tā ņem E-trons ir smuks, ietiplīgs un ja jau tas ir darba auto, tad ar to var arī piekabi aizvilkt, ja vajag. Ja nopirktu Škodas par 75k, vai tad būtu daudz labāks pirkums? :) Uzņēmumu vada valde, valde pieņem saimnieciskos lēmumus, nevis politiķi!

    Rrr
    29.03.2023 11:12
    Reply to  Skābene

    Izlasi velreiz rakstu

    Skābene
    29.03.2023 11:25
    Reply to  Rrr

    Izlasīju un secināju, ka viss raksts ir Nacionālās apvienības PR kampaņa, ministrs pelna reitinga punktus. Lai Vitenbergs pastāsta ar ko pats brauc un cik par to maksā.

    Last edited 1 year ago by Skābene
    Rrr
    29.03.2023 12:11
    Reply to  Skābene

    Satiksmes ministrs iespejams brauc ar no iepriekseja ministra mantotu lietotu auto. Tadu atbildi velejies dzirdet?

    Skābene
    29.03.2023 12:33
    Reply to  Rrr

    Saskaņā ar IUB datiem Satiksmes ministrija 2022.gada augustā noslēgusi līgumu par dienesta auto nomu 133788,36 EUR apmērā.
    Ņemot vērā, ka Satiksmes ministrija atbild par sabiedriskā transporta jomu, Ministrs par šo naudu varētu vairākus gadu desmitus pārvietoties sabiedriskajā transportā un reklamēt atteikšanos no personīgā transporta. Pat taksometram šāds budžets būtu pietiekams ar atliektiem galiem un nevajadzētu šoferim algu maksāt.

    karlis
    30.03.2023 10:06
    Reply to  Skābene

    skatos, mājas darbs ir izpildīts.
    pašos pamatos viss ir pareizi. [tas ko tu saki]

    a no otras puses, a kapēc nē?

    Rus
    29.03.2023 10:20

    „Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, […], lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi […] ir nepieņemami,“ norāda ministrs.
    Toties ir pieņemami lasīt par ministru algu pieaugumu.

    Robčiks
    29.03.2023 20:56
    Reply to  Rus

    Tas ir teatrāls divkosīgums ar demokrātisku piesitienu par vienlīdzību.
    Papildus, privātajam uzņēmumam ir jāmaksā auto nodoklis, bet valsts uzņēmumi nemaksā, kaut gan par šādu viena auto cenu, privātājā uzņēmumā 4 tirdzniecības pārstāvjiem sanāktu katram pa auto.
    12 autiņi par 1,2 mio, bet citur poliči vēl sēž telpās ar pagājušā gadsimta remontu.
    Interesantas prioritātes.

    Janis
    30.03.2023 11:29

    Pat no audi gala tas trekni. var jau elektro pa 26 pakas nopirkt. Viņi izvēlējās 120 gabalā. Nav jau pašu nauda.

    Reklāma