Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunie Audi Q7 un Q8 plug-in hibrīda modeļi elektriski veiks līdz pat 90 km

    Jaunākie raksti

    Audi ir laidis klajā modernizētus elektrificētos Q7 un Q8 plug-in hibrīda modeļus. Tiem ir uzlabota akumulatoru tehnoloģija ar palielinātu ietilpību, kas ļauj tikai elektriski nobraukt līdz pat 90 kilometriem. Auto ir aprīkoti ar jaudīgu 3.0 V6 Otto dzinēju un efektīvu elektromotoru. Pirmo reizi abiem plug-in hibrīdiem ir pieejama visu riteņu stūrēšana, kā arī elektromehāniska aktīvā šķērstabilizācijas sistēma (eAWS), kas garantē vēl dinamiskāku braukšanas pieredzi. Izceļot abu modeļu spēcīgo raksturu, ir pārstrādāts arī to ārējais dizains.

    Ietilpīgāks akumulators, lielāka jauda un nobraukuma rezerve

    Abos plug-in hibrīdos tiek izmantoti trīs litru sešu cilindru Otto dzinēji ar 250 kW (340 ZS) jaudu, kompakts elektromotors (PSM) ar maksimālo 130 kW jaudu un 460 Nm griezes momentu. Papildu tam ir arī jaudīgāks litija akumulators, kas atrodas zem bagāžas nodalījuma grīdas un kura maksimālā ietilpība ir 25,9 kWh bruto (22 kWh neto) pie 370 voltiem. Palielinātā akumulatora ietilpība nodrošina iespēju pilsētā nobraukt līdz pat 90 kilometriem tikai ar elektroenerģiju atbilstoši WLTP EAER City standartam.

    ReklāmaAdvertisement

    Pateicoties pārveidotai elektromotora konstrukcijai, abu 55 TFSI e quattro modeļu sistēmas maksimālā jauda ir 290 kW (394 ZS) un maksimālais sistēmas griezes moments ir 600 Nm. Jaudīgāks šajā modeļu klāstā ir 60 TFSI e quattro ar sistēmas jaudu līdz 360 kW (490 ZS) un griezes momentu līdz 700 Nm. Šādā konfigurācijā Q7 un Q8 no 0 līdz 100 km/h paātrinās piecās sekundēs. Visiem variantiem maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 240 km/h, bet maksimālais ātrums pilnīgi elektriskā režīmā ir 135 km/h. Akumulatoru iespējams uzlādēt ar jaudu līdz 7,4 kW un, uzlādējot ar maksimālo jaudu, 100% uzlādes stāvokli tas sasniedz aptuveni trīs stundās un 45 minūtēs.

    Maksimāla efektivitāte: vadības stratēģija

    Pateicoties modeļu modernizācijai, klienti ar savu daļēji elektrisko Q7 vai Q8 var braukt pilnībā elektriskā vai hibrīda režīmā. Pilnībā elektriskais režīms ir precīzi noregulēts tā, lai pat pilnībā nospiežot akseleratora pedāli, tiek izmantota tikai ar akumulatoru darbināma piedziņa.

    Modernizētajos Q7 TFSI e un Q8 TFSI e modeļos ir iekļauts jauns pašuzlādes režīms, kurā braukšanas laikā akumulators uzlādējas inteliģenti un uzlādes režīmā darbojas tikai tad, ja braukšanas ātrums pārsniedz aptuveni 65 km/h. Tādējādi tiek maksimāli palielināta efektivitāte un nodrošināta kvalitatīva elektroauto vadīšanas pieredze pilsētā un lēnas kustības satiksmē. Turklāt uzlādes režīmā auto dzinējs vairs netiek pastāvīgi izmantots akumulatora uzlādei – tā vietā tiek izmantota tikai rekuperācija. Uzlādes režīms noslēdzas, kad akumulators ir uzlādēts līdz 75%. Tas ļauj paildzināt akumulatora darbību un palielināt efektivitāti.

    Darbojoties kā ģenerators, elektromotors veic visas vieglās līdz vidēji smagās bremzēšanas darbības ar spēku līdz 0,3 g, kas atbilst vairāk nekā 90% no visiem ātruma samazināšanas gadījumiem ikdienas braukšanas apstākļos. Hidrauliskās riteņu bremzes ir jāizmanto tikai spēcīgas bremzēšanas gadījumā. Bremzēšanas laikā rekuperācijas jauda sasniedz līdz pat 80 kW.

    Optimizēts aprīkojuma klāsts visām vajadzībām

    Papildu aprīkojumā ir pieejami inovatīvi HD Matrix LED priekšējie lukturi ar Audi lāzera gaismu kā papildu tālās gaismas kūli, kas ievērojami palielina gaismas stara diapazonu. Jaunums augstākās klases priekšējiem lukturiem ir digitālie dienas gaitas gaismas paraksti. Tie piešķir daļēji elektriskajiem Q7 un Q8 raksturīgu un neatkārtojamu izskatu, ļaujot lietotājam izvēlēties vienu no četriem personalizētajiem gaismas parakstiem. Pirmo reizi šo automobiļu aprīkojumā var izvēlēties arī digitalizētos OLED aizmugurējos lukturus ar digitāliem gaismas parakstiem. Turklāt digitālajiem OLED aizmugurējiem lukturiem ir tuvuma noteikšanas funkcija, kas brīdina tos, kas pietuvojas tuvāk par diviem metriem, iededzot papildu OLED segmentus.

    Visu riteņu stūrēšana un šķērstabilizācijas sistēma sniedz uzticamību jebkurā situācijā

    Tikai Audi brauc kā Audi: tā četru riņķu zīmols raksturo nepārprotamo Audi DNS, un tas ir attiecināms arī uz zīmola plug-in hibrīda modeļiem. Q8 vadāmību raksturo piecas iezīmes: līdzsvarota, stabila, kontrolēta, precīza un bezrūpīga. Balstiekārtai, stūres mehānismam un piedziņai, kā arī bremžu un vadības sistēmai ir nozīmīga loma, lai radītu vienmēr uzticamu, drošu, dinamisku un vienlaikus komfortablu braukšanas pieredzi.

    Klientiem, kuri iegādājas Q7 60 TFSI e vai Q8 60 TFSI e, standarta aprīkojumā ir pieejama pneimatiskā balstiekārta. Turklāt pirmo reizi plug-in hibrīdiem tiek piedāvāta iespēja iekļaut visu riteņu stūrēšanu, kas nodrošina lielāku drošību un komfortu.

    Elektromehāniski aktīvā šķērstabilizācijas sistēma (eAWS) sniedz vēl lielāku dinamiku, un arī tā pirmo reizi kā papildaprīkojums pieejama plug-in hibrīdiem. Šajā sistēmā abas asis ir aprīkotas ar kompaktu elektromotoru, kas savienots ar transmisiju. Šī sistēma sadala stabilizatoru divās daļās un, braucot taisni, ļauj tam darboties lielā mērā neatkarīgi vienam no otra, samazinot virsbūves kustības uz nelīdzeniem ceļiem. Savukārt, braucot sportiski, elektromotors liek abām pusēm griezties pretējos virzienos, tāpēc tās kopā darbojas kā vienots veselums. Tas nozīmē, ka automašīna līkumā sasveras ievērojami mazāk, nodrošinot precīzāku stūres reakciju. eAWS darbina 48 voltu superkondensators. Kompaktā, vieglā enerģijas uzkrāšanas vienība, kas var absorbēt un ļoti īsā laikā nodrošināt lielu strāvu, apgādā abus elektromotorus ar maksimālo 1,5 kilovatu jaudu katram.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Chimney
    23.04.2024 22:10

    Otto dzinējs ir nekas cits, kā benzīna dzinējs (no vācu valodas: ottomotor).

    Biteme
    24.04.2024 08:35
    Reply to  Chimney

    Es arī pievērsu uzmanību, kāpēc tādas nianses pieminēšana, bet izrādās ka Audi jau ir bijuši Millera dzinēji (sk. turbo) un būšot vēl. Vai tas svarīgi preses relīzē? Drīzāk specenē. Katrā ziņā, pērkot auto uzmanību tam pievērst nav lielas jēgas – svarīgāk ir vietas daudzums un cik maksās apdrošināšana.

    nedarata
    24.04.2024 08:28

    Drīz lai varētu iegādāties auto, vajadzēs iziet elektriķa kursus.
    Tiešām lietotājam jāzin cik volti ir superkondensatoram? Vai ka ir PSM Professional Scrum Master motors? Otto dzinējs my ass.
    Kas ir šo auto mērķauditorija?

    Biteme
    24.04.2024 08:39
    Reply to  nedarata

    Tiem, kuri raksta “akumulatoru tehnoloģija ar palielinātu ietilpību” – nevis akumulatora ietilpība, bet tehnoloģijas, my ass. Cilvēkiem, kuri akumulatoru sauc par akumulatora tehnoloģiju, jo nezin, ka tehnoloģija ir zināšanu, prasmju un darbrīku kopums, kas ļauj ražot kādu preci.

    Reklāma