Web Analytics
More
    Reklāma

    1000km brauciens ar Audi e-tron elektroauto (video)

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Šogad esam aizsākuši, manuprāt, ļoti noderīgu testu sēriju – ar elektroauto mēģinām vienā rāvienā nobraukt 1000km. Tas ir pietiekami tāls ceļa gabals, lai varētu izprast katras testētās mašīnas labās un sliktās īpašības un saprast kā auto brauc, kā uzlādējas un cik ātri izlādējas. Šo rakstu sērijā jau esam iepazinušies ar VW e-up!, Hyundai Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric, Mini Cooper SE un Nissan Leaf e+. Mūsu plāns ir šovasar šādi notestēt un aprakstīt visus Latvijā oficiāli nopērkamos elektrauto, tāpēc nāc Kursora lasītāju pulkā un pieseko mūsu jaunumiem.

    Patiesībā iepriekšējā nedēļas nogalē bija ieplānots BMW i3 elektroauto tests, tomēr dīleris demo mašīnu pārdeva un man nācās piemeklēt citu testējamo auto. Sarunāju uz testu Audi e-tron, ko pirms laiciņa notestēja arī mūsu Māris.

    Reklāma

    Lai arī e-tron zīmols ir dzīvs jau mazliet vairāk nekā 10 gadus un ar to jau ir izziņoti vairāki konceptauto un izlaists arī Audi A3 Sportback e-tron hibrīds. Tomēr Audi e-tron ir pirmais Audi elektroauto un tas mērķē uz savu turīgo klientu daļu. Audi e-tron ir dārgs, jaudīgs un skaists vidējā izmēra krosovers, kas veidots uz Audi Q5 pagarinātās versijas bāzes. Tiešie konkurenti šim auto ir Jaguar I-Pace un Tesla Model X.

    Audi e-tron ir pieejams divās versijās un man bija iespēja notestēt jaudīgāko no tām:

    • Audi e-tron (50 quattro) – 71 kWh (reāli pieejams 64 kWh), (230 kW, 308 Zs, 540 Nm), 22.4-26.6 kWh/100km vidējais patēriņš, nobraukums līdz 336km un cena no 72 000 EUR.
    • Audi e-tron (55 quattro) – 95 kWh (reāli pieejams 86 kWh), (300 kW, 402 Zs, 664 Nm), 22.4-26.4 kWh/100km vidējais patēriņš, nobraukums līdz 436km un cena no 83 440 EUR.

    Pavisam nesen tika izlaista vēl arī Audi e-tron Sportback versija, kas tehniski būtiski neatšķiras, bet ir ieguvusi sportiskāku virsbūvi. Domāju, ka vasarā jāpaspēj 1000km braucienu izbraukt arī ar šo auto, lai pārbaudītu vai virsbūves forma pozitīvi ietekmēs auto enerģijas patēriņu.

    Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Audi e-tron

    • Audi e-tron ir fantastiski komfortabls auto! Papildus piepirktie skaņu izolējošie stikli auto padara absolūti klusu un mums salonā neiekļūst nogurdinošie ceļa trokšņi. Auto vienmēr ir pieejama iespaidīga jauda, lai jebkurā brīdī mēs nedomājot varētu veikt jebkādu manevru. Pneimatiskā balstiekārta nogludina ceļa nelīdzenumus un principā, braucot ar šādu auto, mēs jūtamies atrauti no visas apkārtējās pasaules. Var just, ka Audi ir mēģinājis komfortu prioretizēt dažādos šī auto aspektos sākot no gaitas īpašībām, drošības un komforta sistēmām un arī virsbūves niansēm. Šis ir viens no komfortablākajiem auto ar ko man vispār ir bijusi iespēja izbraukt.
    • Man ļoti patīk tas, ka Audi nav centies savu pirmo elektroauto veidot kā nākotnes kosmosa kuģi ar nesaprotamu dizainu un vadību. Tieši pretēji – Audi e-tron būs saprotams visiem, kam ir bijusi pieredze ar dārgā gala Audi automobiļiem. Tas piedāvā līdzīgu dizainu, tādu pašu komforta līmeni un visas pierastās komforta un drošības sistēmas. Tev nebūs jāpārmācās lietot šo auto un varēsi to ekspluatēt kā ierasts, bet tikai klāt nāks elektriskās piedziņas patīkamie bonusi.
    • Lai arī šis Audi e-tron pilnībā uzlādēts ne tuvu neuzrādīja solīto maksimālo 436km brauciena atlikumu (1000km testu sāku ar 97% un 310km nobraukuma atlikumu), visā brauciena gaitā auto būtiski nemeloja ar brauciena atlikuma aprēķinu un principā, cik rādīja, tik arī nobrauca. Pie noteikuma, ja brauciens ir vienmērīgs un kaut cik paredzams.
    • 1000km brauciena gaitā auto es lādēju 6 reizes, kopā tam veltīju 4 stundas un 20 minūtes. Šajā laikā auto ielādēju 190.4 kWh enerģijas. Kopā ātrajās uzlādēs man tas izmaksāja 39 eiro, jo E-mobi tīklā tarifs ir 0.15 EUR par katru uzlādes minūti. Mājās man šāds elektrības apjoms izmaksātu 20.94 eiro.
    • Braucot ar 100 km/h ātrumu praktiski visu maršrutu, vidējais patēriņš brauciena beigās bija 24.5 kWh/100km. Tas iekļaujas rūpnīcas noteiktajā 22.4 – 26.6 kWh/100km patēriņa diapazonā un brauciena gaitā bija diezgan jūtams vējš, kas neļāva šim auto būt efektīvākam.
    • No vienas puses gribas klaigāt, ka šāds 24.5 kWh/100km vidējais patēriņš ir ļoti augsts un citi (mazāki) elektroauto patērē krietni mazāk enerģijas, tomēr ābolus nevajadzētu salīdzināt ar bumbieriem un Audi e-tron līdzvērtīgie auto Tesla Model X vai Jaguar I-Pace patērē aptuveni tikpat enerģijas. Visnotaļ augsto patēriņu ar uzviju kompensē Audi e-tron ļoti augstais komforta līmenis un lielā jauda.
    • Tagad esmu labi sapratis, ka 1000km maksimāli īsā laikā spēs mērot tas auto, kas būs aprīkots ar lielu akumulatoru, spēs uzlādēties ļoti ātri (ar lielu jaudu) un brauks ļoti efektīvi. Šajā gadījumā cīņā pret pašreizējo topa līderi Hyundai Kona mums pietrūka lielāka nobraukuma un lielākas efektivitātes.
    • Ja runājam par uzlādi, tad Audi e-tron tehniski ir labi aprīkots, jo tas spēj nodrošināt arī 150kW uzlādi. Latvijā gan tas vēl nav pārāk aktuāli, jo mūsu plašākais E-mobi ātrās uzlādes staciju tīkls nodrošina tikai 50kW uzlādes jaudu. Un te bija interesanti, jo atsevišķos momentos (agrā rītā vai naktī) es redzēju, ka e-tron spēj uzlādēties ar 49-50kW jaudu (līdz pat 100% uzlādes līmenim), bet uzlādes reizēs, kas bija pa dienu, uzlādes jauda noslīdēja krietni zemāk – līdz 39-40kW. Tā arī nesapratu, kas pie vainas. Varbūt uzlādes stacijas pa dienu, kad ir lielāks enerģijas patēriņš, nemaz nespēj nodrošināt visu 50kW jaudu? Bet, ja tā pavisam vienkārši, tad ar šo auto stundas laikā pie E-mobi stacijas varam ielādēt enerģiju 160-200km braucienam. Tas viss tiek attēlots auto mērinstrumentu panelī un ir saprotams/paredzams.
    • Lai arī man pašam šis auto neliekas pārlieku agresīvs un uzmanību piesaistošs, cilvēki uz to atskatās. Ko es laižu garām? Kas tevi piesaista šī auto dizainā?

    Priekšā vēl daudzi 1000km elektroauto testi

    Paldies, ka izlasīji šo rakstu un noskatījies video – ceru, ka saturs bija noderīgs. Lūdzu, komentāros uzraksti savas domas par šo auto un manu informācijas pasniegšanas formu. Jā, video joprojām ir ļoti garš, bet atkārtošos – es cenšos no šiem braucieniem izvilkt maksimāli daudz iespaidu un informāciju un padalīties ar jums. Vasaras beigās mēs visi būsim krietni informētāki par Latvijā pieejamajiem elektroauto un to ekspluatācijas niansēm. Es uzklausu arī ieteikumus, un, piemēram, sākot ar Audi e-tron testu mazliet pielāgoju maršrutu, lai iekļautu tajā mazu grants ceļa posmu.

    9. jūnijā piedalīšos Elektrum rīkotajā vebinārā “Cik Latvija ir gatava elektrotransportam?” un īsumā pastāstīšu par savu 1000km testos gūto pieredzi. Pievienojies šim vebināram, ja ir laiks.

    Tagad vienu nedēļas nogali veltīšu atpūtai, lai pēc tam atgrieztos ar vēl jauniem elektroauto testiem. Jūnijā noteikti izbraukšu ar Nissan e-NV200 un Renault Zoe. Iespējams, ka jau pavisam drīz sanāks notestēt arī kādu elektroauto, ko jūs daudzi pieprasāt savos komentāros ;)

    Būšu pateicīgs, ja par Kursors.lv un mūsu 1000km elektroauto testiem pastāstīsi arī saviem draugiem un paziņām. Abonē arī mūsu YouTube kanālu. Mēs šajos testos ieguldām daudz darba, enerģijas, tāpēc būtu tikai pareizi, ja ar šo saturu iepazītos pilnīgi visi cilvēki, kas plāno vai jau brauc ar elektroauto. Esmu pavisam drošs, šī lieta ies tikai plašumā un mēs visi kopā šobrīd esam jaunā elektroauto kontinenta atklājēji!

    P.S. Paldies, DJI Latvija par sarūpēto Mavic Mini dronu! Centīšos to pienācīgi apgūt, lai video varētu papildināt ar glītiem automašīnu piefilmējumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    38 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Toms
    02.06.2020 13:01

    Nākošā būs Tesla?

    02.06.2020 13:08

    Forši! Tā tik turēt!

    KKTK
    02.06.2020 16:37

    Kas tad nu? rAudi dīleri neļāva mocīt bateriju un braukt vienā rāvienā uz Ventspili? Ar visām mašīnām riskējāt, ar šito pēkšņi nē?

    KKTK
    03.06.2020 08:33

    Nu es tik redzu to, ka pamainījusies braukšanas stratēģija. Sākumā ar lielu azartu mocījāt tukšu bateriju un jokojāt, ka būs jāstumj. Nu bet visi skaitļi tev ir – tu gudrāks.

    Valters Vingolds
    05.06.2020 15:03
    Reply to  KKTK

    Pie Dobeles vienalga dabūja diezgan patukšu :) Bet vispār man patīk tas kā tests, ko auto dara kad rezerve tuvojas nullei. Interesantas idejas dažādiem ražotājiem.

    SS...
    02.06.2020 17:57
    Reply to  KKTK

    Jā, plikadīdas, kas grib, bet nevar atļauties tādas klases auto, nicinoši sāk apsaukāt zīmolus !

    KKTK
    03.06.2020 08:30
    Reply to  SS...

    Nē, zīmols tiek apsaukāts pēc vairāku autoservisu mehāniķu atsauksmēm, nevis kaut kā pēc MOGO kredīta spējām.

    Valters Kokars
    02.06.2020 18:22

    Kristap, superlabs cikls, paldies par izturību! No savas puses gribētu, lai salīdzinājuma tabulā parādītos vēl viena aile ar elektrības izmaksām par pilnu uzlādi vai nu pirms vai pēc brauciena. Savādāk kopējās izmaksas uz 1000km nesanāk īsti pareizas:))))
    Lai veicas turpmāk!

    Agris
    03.06.2020 08:03

    Interesanti būtu arī šos visus pāris stundas pabraukt pa pilsētu – vai tiešām spēj daļu enerģijas bremzējot atgūt un palielinās range.
    Šeit nemanīju arī fūres, kurām sēdētu astē, tomēr ģimene arī līdzi skatos, 4 joslu klimats ieslēgts, un vai pauzes, kad filmē ar dronu arī ieskaitītas brauciena koplaikā vai nē?
    Par gaumi nestrīdas, bet mūzikas izvēle drausmiga

    Atis Dimants
    03.06.2020 08:25
    Reply to  Agris

    Reģenerācijai ir savs lietderības koeficients, un tas noteikti ir mazāks par 1. Līdz ar to cerēt, ka 2tonnīgai govij patēriņš pilsētā būs zemāks, ir naivi.

    p.s. Agri, ieliec linku uz saviem korektajiem elektroauto testiem ar pareizās / gaumīgās mūzikas noformējumu!

    Agris
    03.06.2020 08:42
    Reply to  Atis Dimants

    Manuprāt, pareiza ir neitrāla mūzika, bet nu te jau Kristapam ir savs viedoklis par visu un tas vienīgais pareizais un visi pārējie lohi un nevienam citam nav tiesības uz viedokli nemaz šajā vortālā 😄
    Bet nu nedaudz ieslēdzot loģiku – patēriņam jābūt zemākam braucot ar reģenerāciju, nekā braucot kruīzā bez reģenerācijas, bet nu Atim ar loģiku tā pašvaki, ja jau domā, ka es arī veicu kādus korektus elektroauto testus un tagad tos te ievietošu..
    Vnk nav normāli, ka skaties mierīgu video apskatu un pēkšņi vairākās vietās kaut kāda hui.. sāk skanēt
    Bet nu ok, saprotu ka šis vortāls priekš manis sāk iet tā pie auto stiprināmā poda virzienā..

    KKTK
    03.06.2020 08:40
    Reply to  Agris

    Es esmu ļoti skeptisks par to “reģenerācijā atgūto”. Uzlādēšana vienmēr ir un būs neefektīvāka. Palielināt “range” var tikai lēnu braucot (lai nav jācīnās ar vēju) un gandrīz nekad neapstājoties. Jebkura apstāšanās ir zudumi pret braukšanu. Domāju, ka ja braukātu pa Skanstes ielu turp atpakaļ tad “range” būtu vislabākais. Bet, ja mīcītos pa klasiskajām lukoforielām, tad nekas tur labs nebūtu.

    Skābene
    03.06.2020 09:56
    Reply to  KKTK

    Paņem un izbrauc ar elektroauto, sākumā smadzenēm ir grūti sagremot to, ko rāda instrumentu panelis! :) Bet tas tikai tāpēc, ka smadzenes domā kā benzīngalva!

    Aigars Mahinovs
    03.06.2020 15:22
    Reply to  Agris

    Ar elektro auto ir ļoti vienkārši – jo zemāks ātrums, jo efektīvāka braukšana. Pa pilsētu ir vismazākais patēriņš. Protams, to ver sagandēd, ja pie katra “zaļā” iespiež pedāli grīdā un pie katra sarkanā apstājas nospiežot bremzi līdz grīdai. Bet ja gāzes un bremzes pedāli lieto akurāti, tad auto to izmanto un maksimāli daudz enerģijas izvelk atpakaļ.
     
    Starp pilsētām tas nav tik efektīvi, jo ātrums nemainās īpaši bieži pa šosseju braucot kruīzā. Tur patiešām ir ievērojami efektīvāk brīvi ripot nevis reģenerēt, ja ir tāda iespēja. Daudzi auto eco-pro režīmā tieši to arī dara – atlaižot gāzes pedāli ripo brīvi, bet reģenerē tikai kad tu mazliet piespied bremzes pedāli.
     
    “Driftēt” aiz fūras tādos testos, manuprāt, ir čītings. Starpība ir ļoti, ļoti liela – braucot kruīzā uz ACC vistuvākās distances aiz fūras uz 90km/h var nobraukt ar elektroauto gandrīz divas reizes tālāk nekā uz 100km/h bez fūras priekšā. Gaisa pretestība ir liela daļa no enerģijas patēriņa šādā režīmā un braucot aiz fūras tas praktiski pazūd.
     
    Vismaz tāda ir mana pieredz ar PHEV un EV pa Eiropu braukājot.

    Dāvids Speriskas
    03.06.2020 09:51

    Vai esi domājis pēc elektro auto testiem, veikt papildus testus hibrīda mašīnām? Piemēram Toyota yaris, kas sanāktu lētāk, nobraukt to pašu attālumu utt…..?

    Zigs
    03.06.2020 14:50

    Nu lai salidzinātu elektro ar hibrīdu,objektīvitātei vajadzētu izvēlēties tā paša ražotaja hibrīdu ka elektro.
    Lai varētu salidzinat plusus un mīnusus,kā arī izmaksas braucot un apkopēs!

    Valters Vingolds
    05.06.2020 15:01
    Reply to  Zigs

    Nē, hibrīdi būs vēstures aizmirsts sīks posms. Fosilajai degvielai, iekšdedzes dzinējiem nav nākotne.

    Aigars Mahinovs
    03.06.2020 15:25

    Nepiekritīšu :D
     
    Man (pats par sevi saprotams) patīk BMW PHEV risinājums, kur hibrīda elektrodzinējs tiek ievietots starp benzīna dzinēju un ātrumkārbu un aizvieto gan starteri gan ātrumkārbas torque convertor. Tā tas pat padara auto mazliet vienkāršāku.
     
    Pa pilsētu ikdienā baudi visas EV priekšrocības, ārpus pilsētas brauc kā parasti ar benzīnu, bet tikai mazliet ekonomiskāk.

    Dzintars
    08.08.2020 23:38

    Man Lexus RX 400 h. Kas ir jāapkalpo elektriskajā daļā?

    nav laika
    03.06.2020 16:11

    Forši, varbūt var arī taycan dabūt pie veiksmīgas sagadīšanās.

    get high
    03.06.2020 16:31

    1:24 es veltītu tik tad, ja skatītos uz šo modeli, bet tā, ja gadās slimot, var pasēdēt ar tējas krūzi un pavērot 2.5-tonnīga ziloņa apčamdīšanu….un tam vēl durvīs ieskrūvē pirdējsvilpes, kas projicē e-tron uz zemes….praktiskāk būtu iemaukt savu mesāgi, lai atverot durvis varētu izlasīt savu neatkārtojamo penteri, nevis līdz sāpēm zināmo modeļa nosaukumu.
     
    vienīgi – būtu daudz skatāmāk, ja balss un mūzikas līmeņi būtu samēroti, lai nav ka baigi jāgriež skaņa lai balsi dzirdētu un kad sākas mūzika, tad kaimiņš kliedz pāri sētai, ka nevar gulēt.

    Ivars Indāns
    04.06.2020 11:21

    …ar šo auto stundas laikā pie E-mobi stacijas varam ielādēt enerģiju 160-200km braucienam:
    iznāk: stundu lādē, 2 stundas brauc?

    euro6
    04.06.2020 22:12
    Reply to  Ivars Indāns

    Nav jau nekāda steiga)) Kā saka – steidzies lēnām!

    Aldis Esmits
    04.06.2020 21:50

    Un katrs no sērijas apskatiem arvien vairāk nostiprina pārliecību, ka elektroauto joprojām ir nišas rotaļlieta. Privātmāju iedzīvotāja otrais vai trešais braucamais (pēc ikdienas iekšdedzes vai labākajā gadījumā – hibrīdauto).

    Kāds
    04.06.2020 22:39

    Ja būtu ar etronu braucis tādā pašā ātrumā kā ar pārējiem EV (~90km/k), tad būtu nedaudz zemāks tas patēriņš, bet nekas diži labāks tur nebūtu. Smags tas auto un neefektīgs. Te var salīdzināt https://youtu.be/Wu48rQ2vJms?t=272
    Šim apgalvojumam nepiekritīšu “Audi e-tron līdzvērtīgie auto Tesla Model X vai Jaguar I-Pace patērē aptuveni tikpat enerģijas“. Kā redzams tai saitē, tad par Jaguāru tā varētu būt, tas ir daudz vieglāks, bet patēriņš liels. Runājot par Teslu, tad jāsaka, ka audi ēd par 27% vairāk. Tā ir liela atšķirība, lai teiktu ka aptuveni tik pat. Tiem auto ir gandrīz vienādas masas. Vācieši māk skaisti salonu iztapsēt, Teslai šajā ziņā vēl augt un augt, bet viss kas zem bleķiem apakšā parāda ka etron ar saviem +27% var pienest ūdeni Teslai.
    Ceru, ka drīz tiks iztestēts peugeot e-208. Manuprāt varētu izrādīties labākais no visiem lv dabūjamiem EV (cena+baterijas lielums+uzlādes ātrums+izskats iekšā/ārā).

    KKTK
    05.06.2020 12:03

    Jo lielāks ātrums, jo neefektīvāk stumt to gaisu (www.mpgforspeed.com bez atsaucēm, bet citas līdzīgi rāda). Zudumi dēļ 100km/h būtu jūtami.

    Reklāma