“OpenAI” mākslīgā intelekta (AI) čatbotam “ChatGPT” komunikācijas ziņā līdz šim bijuši daži būtiski trūkumi. Pirmkārt, robota zināšanu bāze aptvēra laika posmu līdz 2021. gada septembrim. Otrkārt, “ChatGPT” joprojām mēdz sniegt neprecīzas atbildes un sajaukt faktus. Pie otrā trūkuma “OpenAI” vēl strādā, bet tam ir izdevies atrisināt pirmo. Uzņēmums ir izlaidis spraudņus, kas ļauj “ChatGPT” piekļūt trešo pušu avotiem un datu bāzēm, tostarp tīmeklim.
Piemēram, tīmekļa pārlūkošanas spraudnis ļauj “ChatGPT” iegūt datus no visa interneta un tādējādi atbildēt uz plašāku jautājumu loku, kas aptver laika posmu arī pēc 2021. gada septembra. Spraudnis iegūst saturu no tīmekļa, izmantojot “Bing” meklēšanas API. Tāpat “ChatGPT” savās atbildēs iekļaus tās vietnes, kur atradis atbildi uz jautājumu. Ar jauno spraudni čatbots arī lietotāja vietā varēs veikt dažādas darbības tīmeklī, piemēram, rezervēt lidojumu, ieteikt naktsmītni un pats to rezervēt utml.
Vienlaikus joprojām pastāv bažas par atbilžu patiesumu, “ChatGPT” izmantojot informāciju no interneta. Piemēram, robots atbildes sniegšanā var paļauties uz mazāk uzticamiem avotiem, kas ne tik vien izplata maldīgu informāciju, bet arī dažādas sazvērestības teorijas un aizskarošu saturu. Līdz ar to sagaidāms, ka “ChatGPT” vismaz sākotnēji sniegs aktuālāku, bet dažkārt ne to uzticamāko informāciju.
Tā kā jaunais tīmekļa spraudnis vēl ir agrīnā izstrādes stadijā, sākotnēji tā iespējas varēs izmantot neliels uzņēmumu un “ChatGPT Plus” abonementa lietotāju loks. Vēlāk “OpenAI” cer būtiski paplašināt spraudņa pieejamību.
Vēl tikai nodosim AI pārziņā stratēģiskās raķetes, un tad jau Kameronam būs bijusi taisnība visā.