Elektroauto bateriju ilgmūžība allaž bijis diskutabls temats, savukārt elektroauto kritiķiem vai noliedzējiem tas ir bijis arguments kritizēt šīs mašīnas, proti, apgalvot, ka bateriju mūžs ir īss, tās nevar pārstrādāt un tā tālāk. Taisnības labad jāsaka, ka par ilgmūžību ir pagrūti runāt, ja komerciāli nopērkami vieglie pasažieru elektroauto ir nopērkami aptuveni 12 gadus, bet viens no pirmajiem elektroauto ražotājiem Nissan norāda, ka bateriju izturība un ilgmūžība ir pat labāka nekā cerēts.
Šādu atziņu intervijā Forbes paudis Nissan Lielbritānijas struktūrvienības mārketinga direktors Niks Tomass. “Lielākā daļa elektroauto bateriju, kuras esam saražojuši, joprojām atrodas mašīnās, bet mēs šīs mašīnas tirgojam jau 12 gadus,” stāsta Tomass. “Mums noliktavās nav milzīgi krājumi ar baterijām, kas izņemtas no mašīnām. Tas ir pilnīgs pretstats tam, ko cilvēki domāja, kad sākām tirgot šīs mašīnas. Kad mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas, bateriju izņem no auto, bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības, kas šo bateriju ļauj izmantot citiem mērķiem.”
Nissan gadījumā runa ir par Leaf baterijām. Tās baterijas, kas izņemtas no mašīnām, pārsvarā bijušas no avārijās sasistiem auto vai mašīnām, kurām tikusi veikta baterijas maiņa garantijas ietvaros. Nissan šobrīd būvē jauno elektroauto rūpnīcu Sanderlendā, bet tur šīs vecās baterijas tiks izmantotas, lai uzkrātu saules bateriju un vēja turbīnu radīto enerģiju.
Nu tad lai Nissan saņemās un dod ilgāku garantiju savām EV baterijām.
Kā iet kopā “mašīnas tirgojam jau 12 gadus” un “Kad mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas, bateriju izņem no auto, bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības” ?
Cilvēki domāja, (kad sākām tirgot šīs mašīnas), ka mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas.Bateriju izņem no auto (aptuveni 12 gadus veca), bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības.
Paskatījos pats uz tie procentiem tagad – pie sliktākā scenārija zudumi 3.3% gadā. Tātad pēc 20 gadiem – baterijas atlikums tieši 34% :D
nav teikts, ka līkne ir lineāra. jo mazāka ietilpība, jo biežāka lādēšana, jo vairāk nosēdina ietilpību.
Vai tie 3,3% gadā ir no sākotnējās ietilpības vai no aktuālās? Gala rezultāts atšķirsies.
Nu jau ir apkopots pietiekami daudz datu no pirmajiem Leaf, iMiev, eGolf utml. lai secinātu, ka to laiku akumulatoru ķīmija vidēji zaudē ap 1-1,5% no sākotnējās ietilpības katrus 10K Km, taču ne lineāri. Arī pieņēmums, ka arvien zemākas kapacitātes akumulatoru biežāk jālādē un regulāri jāpapildina arī pa ceļam ātrajās uzlādēs, kā ietekmē kapacitāte krīt vēl straujāk tomēr neapstiprinās. Kapacitāte turpina krist diezgan lineāri, jo uzlādes cikli tomēr jāskaita no pilnas sākotnējās kapacitātes. Ja mūža beigās ap 250K km nobraukucis auto ir pilns ar 60-70% no sākotnējās kapacitātes, tad tas nav pilns uzlādes cikls, bet tikai 0,6. Ņemot vērā lielo skaitu… Read more »
Gada sākumā laikam caur Electrek redzēju līdzīgu salīdzinājumu. Kopumā ar bateriju ietilpības zudumu laika gaitā viss izskatās ne tik slikti. Ja parastais ietilpības zudums ir 35% uz 250K km tad (pie)pilsētas braucēji vispār var nesatraukties. Viņiem virsbūve ātrāk sarūsēs kā baterija nobeigsies. Es ar saviem ~150K km 8 gados varu būt pavisam mierīgs. Galvenais tikt pie baterijas, kas ļauj ziemā nobraukt 400 km no 1 uzlādes arī ja 20% no ietilpības jau pazuduši. Te galvenais neuzrauties uz kādu specifisku jauno modeli, kam baterija tomēr sagurst daudz ātrāk. Kā tas bija ar pirmajiem Leaf un ID.3.