Web Analytics
More
    Reklāma

    Nissan: Elektroauto baterijas iztur ilgāk nekā cerēts

    Jaunākie raksti

    Elektroauto bateriju ilgmūžība allaž bijis diskutabls temats, savukārt elektroauto kritiķiem vai noliedzējiem tas ir bijis arguments kritizēt šīs mašīnas, proti, apgalvot, ka bateriju mūžs ir īss, tās nevar pārstrādāt un tā tālāk. Taisnības labad jāsaka, ka par ilgmūžību ir pagrūti runāt, ja komerciāli nopērkami vieglie pasažieru elektroauto ir nopērkami aptuveni 12 gadus, bet viens no pirmajiem elektroauto ražotājiem Nissan norāda, ka bateriju izturība un ilgmūžība ir pat labāka nekā cerēts.

    Šādu atziņu intervijā Forbes paudis Nissan Lielbritānijas struktūrvienības mārketinga direktors Niks Tomass. “Lielākā daļa elektroauto bateriju, kuras esam saražojuši, joprojām atrodas mašīnās, bet mēs šīs mašīnas tirgojam jau 12 gadus,” stāsta Tomass. “Mums noliktavās nav milzīgi krājumi ar baterijām, kas izņemtas no mašīnām. Tas ir pilnīgs pretstats tam, ko cilvēki domāja, kad sākām tirgot šīs mašīnas. Kad mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas, bateriju izņem no auto, bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības, kas šo bateriju ļauj izmantot citiem mērķiem.”

    Nissan gadījumā runa ir par Leaf baterijām. Tās baterijas, kas izņemtas no mašīnām, pārsvarā bijušas no avārijās sasistiem auto vai mašīnām, kurām tikusi veikta baterijas maiņa garantijas ietvaros. Nissan šobrīd būvē jauno elektroauto rūpnīcu Sanderlendā, bet tur šīs vecās baterijas tiks izmantotas, lai uzkrātu saules bateriju un vēja turbīnu radīto enerģiju.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    09.09.2022 11:33

    Nu tad lai Nissan saņemās un dod ilgāku garantiju savām EV baterijām.

    Basics
    09.09.2022 12:21

    Kā iet kopā “mašīnas tirgojam jau 12 gadus” un “Kad mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas, bateriju izņem no auto, bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības” ?

    KKTK
    09.09.2022 17:36
    Reply to  Basics

    Cilvēki domāja, (kad sākām tirgot šīs mašīnas), ka mašīnas dzīvescikls pēc 15-20 gadiem beidzas.Bateriju izņem no auto (aptuveni 12 gadus veca), bet tai joprojām ir 60-70% sākotnējās ietilpības.

    KKTK
    09.09.2022 17:39
    Reply to  KKTK

    Paskatījos pats uz tie procentiem tagad – pie sliktākā scenārija zudumi 3.3% gadā. Tātad pēc 20 gadiem – baterijas atlikums tieši 34% :D

    Last edited 1 year ago by KKTK
    digitalk
    09.09.2022 20:10
    Reply to  KKTK

    nav teikts, ka līkne ir lineāra. jo mazāka ietilpība, jo biežāka lādēšana, jo vairāk nosēdina ietilpību.

    Elektriķis
    10.09.2022 08:42
    Reply to  KKTK

    Vai tie 3,3% gadā ir no sākotnējās ietilpības vai no aktuālās? Gala rezultāts atšķirsies.

    Bats
    10.09.2022 11:19
    Reply to  KKTK

    Nu jau ir apkopots pietiekami daudz datu no pirmajiem Leaf, iMiev, eGolf utml. lai secinātu, ka to laiku akumulatoru ķīmija vidēji zaudē ap 1-1,5% no sākotnējās ietilpības katrus 10K Km, taču ne lineāri. Arī pieņēmums, ka arvien zemākas kapacitātes akumulatoru biežāk jālādē un regulāri jāpapildina arī pa ceļam ātrajās uzlādēs, kā ietekmē kapacitāte krīt vēl straujāk tomēr neapstiprinās. Kapacitāte turpina krist diezgan lineāri, jo uzlādes cikli tomēr jāskaita no pilnas sākotnējās kapacitātes. Ja mūža beigās ap 250K km nobraukucis auto ir pilns ar 60-70% no sākotnējās kapacitātes, tad tas nav pilns uzlādes cikls, bet tikai 0,6. Ņemot vērā lielo skaitu ar pieejamiem mazlietotiem akumulatoriem tiem pašiem Leaf’iem un to cik labi turās kopā pārējā elektrosistēma, arī nonākt pie tiem 60% nav pasaules gals, ieswapo svaigāku aķi no nosista auto un brauc vēl tik pat ilgi līdz izrūsēs bundža.

    Krotow
    10.09.2022 15:01
    Reply to  Bats

    Gada sākumā laikam caur Electrek redzēju līdzīgu salīdzinājumu. Kopumā ar bateriju ietilpības zudumu laika gaitā viss izskatās ne tik slikti. Ja parastais ietilpības zudums ir 35% uz 250K km tad (pie)pilsētas braucēji vispār var nesatraukties. Viņiem virsbūve ātrāk sarūsēs kā baterija nobeigsies. Es ar saviem ~150K km 8 gados varu būt pavisam mierīgs. Galvenais tikt pie baterijas, kas ļauj ziemā nobraukt 400 km no 1 uzlādes arī ja 20% no ietilpības jau pazuduši. Te galvenais neuzrauties uz kādu specifisku jauno modeli, kam baterija tomēr sagurst daudz ātrāk. Kā tas bija ar pirmajiem Leaf un ID.3.

    Reklāma