Web Analytics
More
    Reklāma

    Francūži izstrādājuši elektroauto paredzētu piekabi – akumulatoru

    Jaunākie raksti

    Francijas jaunuzņēmums EP Tender, kurš pie apvāršņiem ir jau no 2012. gada un līdz šim saņēmis gandrīz 1 miljonu EUR lielas investīcijas, vēlas piedāvāt pie automašīnas piestiprināmu pārvadājamo elektroauto akumulatoru. Gluži kā aiz auto velkot parastu piekabi.

    Kompānija uzskata, ka šī ir izdevīga alternatīva, lai palielinātu ar elektroauto nobraucamo attālumu, ļaujot iznomāt šādu pārvadājamo akumulatoru, kas daļēji samazinātu to cenu. Ziņojām, ka Tesla 2020. gada Model S piedāvā ar vairāk nekā 600 km nobraukumu vienas uzlādes laikā, kas vajadzību pēc šādas ierīces strauji samazina. Taču aktīvā lasītāju diskusija ieskicēja šī brīža problēmu Latvijas kontekstā ar uzlādes staciju nepietiekamību, un šāds akumulators spētu iederēties kopējā sistēmā. Jautājums gan ir par reālo darbību un cilvēku vēlmi izmantot šādu risinājumu. Arī Kristaps izmēģinot elektrisko Nissan Leaf dalījās savā pieredzē ar lādēšanu ikdienas apstākļos.

    Elektriskā baterija šobrīd pieejama ar 34,5 kWh ietilpību, taču EP Tender līdz 2024. gadam cer izveidot 60 kWh ietilpības akumulatoru. Šādas idejas ir nākušas jau iepriekš, taču realitātē ir problēmas gan ar dažādiem bateriju standartiem, gan ar to, ka elektroauto nemaz neļauj uzlādi braucot, kā arī ar drošu risinājumu baterijai, kura visu laiku kratīsies pa ceļam. Attiecīgā produkta svars ir 265 kg. Vienas ierīces cena ir nedaudz virs 10 000 EUR.

    EP Tender šobrīd ir uzsākusi sarunas ar autoražotāju Renault, lai izveidotu sadarbību, kurā elektroauto Zoe būs jau aprīkots ar šādu akumulatoru, tādējādi pārdodot risinājumu reizē ar automašīnu.

    Varbūt šāda sistēmā ļaus paglābties no šādām situācijām ceļa malā, kad ir pazudusi visa baterijas elektrība…

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    31 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    AC/DC
    21.02.2020 10:26

    Pilnīgi bezjēdzīgs verķis. Galvenokārt tāpēc, ka neviens EV neļauj veikt uzlādi braucot. Tāpat velkot to štruntu, palielinās patēriņš.

    Krotow
    21.02.2020 10:44

    Trolebusus taču neviens nav aizliedzis. Kur ir problēma auto pārslēgties no iebūvētās baterijas uz piekabi, ja pieslēguma ligzda atrodas turpat kur piekabes ligzda? Šāds risinājums gan jau arī atradīs savu nišu. Un vēlāk, elektroauto skaitam pieaugot, kļūs par vienu no autozagļu iecienītākajiem objektiem.

    21.02.2020 10:45

    Tad tas ir papildus akumulators vai ģenerators (kas ražo elektrību), piemēram, ar iekšdedzes dzinēja palīdzību?

    Janis Liepins
    21.02.2020 12:44

    Man liekas lieisks risinājums, ja var lietot braucot. Tu nopērc lētu EV ar 200 km range un piemājas uzlādi, braukā pa pilsētu, bet kad savajagās uz Liepāju, iebrauc CircleK un iznomā šitādu

    baigais teslis
    21.02.2020 13:17

    Nu re, ātri nomaināmie akumulatori, par kuriem nesen runājām. Pieradīs vilkt līdzi piekabi un tālā brauciena pirmo daļu brauks ar to, taupot iebūvētās baterijas lādiņu pilsētai, kad piekabe būs jau atstāta uzlādes stacijā.

    Imants Baugis
    23.02.2020 11:21
    Reply to  baigais teslis

    Stipri atgādina 2. Pasaules kara un pēckara perioda vieglo automobiļu gāzģeneratoru piekabes. Ja rūpniecība nevar piedāvāt piemērotu automobiļa akumulatoru, tad šī nav slikta ideja. Tiesa, driftēt nesanāks, uz ceļa pekstiņus taisīt nevarēs un arī atļauto ātrumu laikam labāk nepārsniegt, bet, lai prātīgi nokļūtu no punkta A punktā B – kāpēc nē? :-)

    spriidiic
    21.02.2020 13:28

    Jāpiebilst , ka tā būs SEVIŠĶI bīstamu kravu kategorijā , turpat kur degvielas , sprāgstvielas un citu ķīmiski agresīvas kravas . Speciāla atļauja pārvadāt un drošības tehnikas kursi braucējam .

    baigais teslis
    21.02.2020 14:57
    Reply to  spriidiic

    Hm, kaut kā nav dzirdēts, ka tagadējo auto degvielas tvertnes un baterijas kvalificētos kā bīstamas kravas. Saprotu, ka piekabes gadījumā baterija ir vieglāk traumējama, bet ja eauto nokrašo vairāk par vieglu bums, gan jau tāpat baterija dabū pa mizu. Ko raksta par standarta baterijas pasargātību negadījuma laikā?

    pile
    22.02.2020 19:09
    Reply to  spriidiic

    To var mēģināt CSDD pozicionēt kā tehnoloģisko agregātu, jo piekabe ir kravas vešanai, ar šo nevedīs kravu.
    Un tā nav ADR krava, jo nesavāc 1000 ADR punktus, kad vajag speciālu vadītāja apliecību, un aprīkotu auto.

    Toto Li
    23.02.2020 11:47
    Reply to  pile

    Piekabe, 80km stundā,
    tehnoloģiskais agregāts, 60km stundā.
    Mazākais sods pārkāpumam ar piekabi, 80 EUR.
    Noteikumus neviens nav atcēlis…

    spriidiic
    24.02.2020 14:54
    Reply to  pile

    Pamēģināju tikt skaidrībā , cik ADR punktus šāds aparāts savāc . Tajā tabulu un lēmumu jūrā , puslīdz , kaut ko var saprast . Tad sākas izņēmumi , tajos vajag jurista un drošības tehnikas profesionāļa palīdzibu . Tu saki , ka nesanāk 1000 punktu , vai pateiksi cik sanāk ? Paldies !

    spriidiic
    24.02.2020 09:10

    Tie nav bīstamo kategorijā divu iemeslu dēļ . Pirmais (galvenais) – šobrīd pilnā sparā plosās eauto psihoze , tās dēļ šī tēma ir tabu . Otrais – lai gan , iekšējā īssavienojuma gadījumā , tādi braucamie dara to pašu , ko brīnumsvecīte , tomēr deg uz vietas . Akumulatori neplūst pa grāvjiem (nosacīti) , kad sprāgst vai deg , atšķirībā no avarējuša benzīnvedēja kravas . Drošības ziņā tie ir kaut kur pa vidu , starp parastu un benzīnvedēju auto . Akumulētās enerģijas daudzums , akumulatoru ķīmiskais sastāvs , izvietojums piekabē , ja šīs nav bīstamas kravas pazīmes , tad pie vainas ir pirmais iemesls . Vai Jūsu konsultants var atbildēt kāpēc specializētais parasto akumulatoru transportēšanas auto ir bīstamo kategorijā ?

    Janis Murnieks
    21.02.2020 13:51

    Neslikts risinājums gadījumiem , kad tālāk jābrauc
    BET
    ir nozare kur šādu risinājumu sauktu par “kostiļi” jeb kruķi .
    brutāls ielāps tehnoloģijas mazspējai …

    Janis Liepins
    21.02.2020 15:47
    Reply to  Janis Murnieks

    Manuālā kārba ir tieši tāds pats ielāps. Nodzīvoja stipri ilgi. Masveidīga automātu ieviešana tak sākās tikai relatīvi nesen.

    Janis Murnieks
    21.02.2020 16:43
    Reply to  Janis Liepins

    Hmm . tagad nāksies pasmadzeņot lai saprastu kur tieši tas ielāpisms izpaužas manuāla un automata ziņā :D
    Braukts ir gan ar manuāli gan automātu . katram ir savi plusi un mīnusi . izcelt kādu no abiem variantiem nevarēšu .

    Janis Liepins
    22.02.2020 15:52
    Reply to  Janis Murnieks

    Kārba kā tāda ir tāpēc, ka dzinējs nevar izgriezt vairāk par 8kRPM un vienlaicīgi pietiekamu griezes momentu skalas sākumā. Manuālā kārba ir manuāls ielāps šīs nespējas pārbarēšananai, kur daži useri ceļ mākslas kārtā. Automāts ir salāgojošs mehānisms, kas šo atrisina

    baigais teslis
    22.02.2020 19:39
    Reply to  Janis Murnieks

    No progresa viedokļa katra jaunā štelle ir kruķi, uz kuriem balstīties pirms izdomā ko labāku, un tā arvien uz priekšu)

    vUps
    21.02.2020 13:58

    PowerBanks? Bezvadu uzlāde ar būs, lai ir iespēja ar Samsungiem uzlādēt.? 😅
    Nav vieglāk uzražot unversāli ar bateriju bagāzniekā? Izņemamu/ieliekamu.

    Kartupelis3
    21.02.2020 14:07
    Reply to  vUps

    Blakus sēdēt bačai man liekas negribēsies… man likās savukārt uz jumta vai vismaz uz āķa, kā tas ir ar velo – tur tiešām cilvēkiem mazāka aizture viskaut ko krāmēt/karināt salīdzinājumā kā vilkt piekabes… tik jāizdomā kā uzcelt..

    baigais teslis
    21.02.2020 14:54
    Reply to  Kartupelis3

    Uz jumta – smaguma centrs tūtā, uz piekabes āķa – mazākais pieskāriens no nopakaļbraucošā un dārgā baterija dabū trūkties. Nu nez. Vislabākais jau riteņu bāzē, zem grīdas…

    21.02.2020 14:35

    Vajadzība pēc šādiem risinājumiem bija pirms 10 gadiem, bet mūsdienās tam pielietojums varētu būt tikai izbraucieniem. Drīzāk jāskatās uz risinājumiem, kas paredzēti lieliem notikumiem nekurienē, piemēram, mūzikas festivāliem. Konteineris ar lielu enerģijas kapacitāti varētu būt aktuāls ne tikai elektroauto uzlādei, bet arī, lai nodrošinātu festivālu ar nepieciešamo elektrība, aizstājot esošos ģeneratorus.

    Skābene
    21.02.2020 16:35
    Reply to  uzladets.lv

    Baidos, ka mūzikas festivāla vajadzībām ar šitādu 10k vērtu kasti būs par maz, bet lielāka izmēra kaste jau būs nesamērīgi dārga pret ierastā ģeneratora izmaksām.

    baigais teslis
    21.02.2020 17:05
    Reply to  Skābene

    Un, kas nav mazsvarīgi, iespējams pat pilnīgi nevajadzīga. Ģenerators lauka vai meža vidū pāris dienas gada laikā – diez vai tas ko mainīs kopējā lietu kārtībā. Nav jau Rīgas kilometriem garie (kopsummā) sastrēgumi, 5.5 dienas nedēļā.

    Janis Murnieks
    21.02.2020 18:03
    Reply to  baigais teslis

    Manuprāt Rīgā NAV sastrēgumu . “tikai” nejēdzīga satiksmes organizācija .

    baigais teslis
    21.02.2020 19:05
    Reply to  Janis Murnieks

    Nevajag jaukt sekas un iemeslu) Par sastrēgumu sauc satiksmi ar ātrumu, kas daudzkārt mazāks par atļauto, un noteikts ceļa posmu liels skaits auto no vadītāju gribas neatkarīgu apstākļu dēļ veic būtiski ilgākā laikā, kā tam būtu nepieciešams braucot ar atļauto ātrumu. Tas tā aptuveni, bet ja kāds uzskata, ka Rīgā nav sastrēgumu – jūs dzīvojat kādā citā Rīgā.

    Tas, ka pasaulē ir daudz garāki un grūtāk izbraucami sastrēgumi, nenozīmē ka arī Rīgā to nav.

    Janis Murnieks
    21.02.2020 22:10
    Reply to  baigais teslis

    Heh , es par sastrēgumu uzskatu sitāciju , kad esi iesprūdis pusstundu – stundu un netiec ne uz priekšu ne atpakaļ . Rīgā šādā situācijā pēdējo pāris gadu laikā esmu nokļuvis aptuveni 2 reizes .

    Savukārt ikdienas sīkstrēgumi galvenokārt ir tieši nejēdzīgās satiksmes organizācijas dēļ . ( zemitānu tilts , piemēram vai apgriežšanās vieta uz Mūkusalas ielas pie jaunā luksofora utt )
    Sava daļa bremzītes , protams , ir arī uz aizmigušo un augstprātīgo rēķina . +
    pirmā sniega un pirmā septembra sektas dalībnieki :D

    22.02.2020 00:49

    Ideja nav laba. Auto paliek nepraktisks, un produktu pārāk viegli nozagt.

    baigais teslis
    22.02.2020 11:50
    Reply to  Roberts

    Vispār jau auto tiek apzagti arī tagad. Īsā laika sprīdī izrauj acis no pieres, t.i. dārgos LED lukturus. Vai tāpēc cilvēki atteicās no auto un sāka braukt ar velo? Kurus, starp citu, arī zog. Un tas netraucē arvien lielākam cilvēku skaitam ikdienā izvēlēties velo kā personisko transportu no mājām uz darbu. Ak jā, apzog arī mājas. Zagļi ielavās arī darbavietās. Visu ir pārāk viegli nozagt, ak vai.

    20.05.2020 15:10
    Reklāma