Hyundai IONIQ sākotnējais klāsts Eiropā tika prezentēts 2016. gadā. Hyundai IONIQ ir pasaulē pirmais automobilis, kuru jau no pašiem izstrādes pirmsākumiem bija paredzēts aprīkot ar trīs dažādiem elektrificētiem piedziņas veidiem: hibrīda, no elektrotīkla uzlādējama hibrīda un pilnībā elektrisku versiju. IONIQ ir kļuvis par neatņemamu Hyundai nākotnes mobilitātes sastāvdaļu. Kopš tā laišanas klajā ir pārdoti vairāk nekā 60 000 IONIQ eksemplāri. Tagad IONIQ klāsts ir papildināts ar uzlabotiem tehniskajiem risinājumiem un jaunu izskatu.

Hyundai nostiprina savas pozīcijas kā ekoloģiskas mobilitātes pionieris, kamēr daudzi citi autoražotāji tikai prezentē vai plāno prezentēt savus pirmos ekoloģisko automobiļu modeļus. Hyundai ekoloģisko automobiļu klāstā pašlaik tiek piedāvāts pilnībā elektriskais un visā pasaulē populārais Hyundai Kona Electric un ar ūdeņradi darbināmais Hyundai Nexo ar revolucionāru degvielas šūnu elektropiedziņas agregātu. 2019. gada rudenī Kona Electric papildinās arī hibrīda modelis.

Inovatīvi mobilitātes risinājumi ar trīs elektrificētas piedziņas alternatīvām
Jaunais IONIQ klāsts ir aprīkots ar mūsdienīgām SmartSense™ drošības un vadītāja palīdzības sistēmām, kā arī visjaunākajiem sasniegumiem informācijas un izklaides jomā. Turklāt modeļu sērijai ir arī atjaunināts virsbūves un salona dizains.

– Pēc Hyundai Motor ražošanas direktora Tomasa A. Šmida teiktā jauno Hyundai IONIQ modeļu pamatā ir pirmās paaudzes panākumi. – IONIQ ir pionieris, kas piedāvā klientiem visu nepieciešamo un tam papildus arī tehnoloģiskos risinājumus, kas atvieglo ikdienas dzīvi.

Pateicoties pilnībā jaunajam 38,3 kW akumulatoram, pilnībā elektriskā IONIQ vadītāju rīcībā ir par 36% lielāka akumulatora ietilpība un 311 km nobraukuma rezerve (iekšēji noteikts mērķis saskaņā ar WLTP noteikumiem). Elektromotors attīsta 136 ZS jaudu un 295 Nm griezes momentu. Jaunais IONIQ ir aprīkots ar 7,2 kW lādētāju (iepriekšējam modelim bija 6,6 kW) un atbalsta Type 2 maiņstrāvas uzlādi. 100 kW uzlādes stacijā akumulatoru var uzlādēt līdz 80% līmenim tikai 54 minūtēs.

Tāpat kā iepriekšējā versijā pilnīgi jaunā IONIQ Hybrid un uzlādējamā IONIQ Plug-In-Hybrid piedziņu nodrošina ekonomiska iekšdedzes dzinēja un elektromotora kombinācija, kas nodrošina 103,6 kW jaudu un līdz 265 Nm griezes momentu. 1,6 litru GDI dzinējs attīsta 105 ZS maksimālo jaudu un 147 Nm griezes momentu. IONIQ Hybrid pastāvīgā magnēta elektromotors attīsta 43,5 ZS (32 kW) jaudu un 170 Nm maksimālo griezes momentu. IONIQ Hybrid litija-jonu-polimēra akumulatora ietilpība ir 1,56 kWh, un tas atrodas zem aizmugures sēdekļiem. No elektrotīkla uzlādējamās IONIQ versijas elektromotors attīsta 60,5 ZS (44,5 kW) jaudu un 170 Nm griezes momentu no 8,9 kWh akumulatora. Elektromotors ļauj IONIQ Hybrid pārvietoties tikai ar elektroenerģiju ar ātrumu līdz 120 km/h. IONIQ Plug-In nobraukuma rezerve pilnībā elektriskā režīmā ir vismaz 52 km (WLTP mērķis)

Jauna līmeņa savienojamība

Navigācijas sistēmai ir jauns 10,25 collas liels ekrāns, kas ir sadalīts trīs pielāgojamās daļās. Jaunā Multi-Bluetooth funkcija savieno divus tālruņus vienlaicīgi, ļaujot no viena atskaņot mūziku, bet ar otru veikt zvanus brīvroku režīmā. Apple CarPlay™ un Android Auto™ funkcijas, protams, ir iekļautas jaunā IONIQ klāsta standarta aprīkojumā.

Hyundai piedāvā arī eCall funkciju, kas automātiski izsauc avārijas dienestus, ja ir nostrādājuši drošības spilveni vai nospiesta izsaukuma poga virs atpakaļskata spoguļa. Vietējam glābšanas dienestam tiek nosūtīta svarīgākā informācija (par automobili, negadījuma laiku, braukšanas virzienu, informācija no drošības spilvenu un trieciena sensoriem).

Papildus tam jaunajam IONIQ būs pieejami LIVE pakalpojumi. Šī funkcija ar piecu gadu abonementu piedāvā visaktuālāko informāciju par laika apstākļiem, satiksmi, fotoradariem, stāvvietām, tuvumā esošajiem Hyundai pārstāvjiem un uzlādes stacijām, kā arī interešu punktiem.

Saskaņā ar jaunāko informāciju Hyundai jaunais Blue Link pakalpojums Latvijā būs pieejams 2021. gadā.

Jauns gan no iekšpuses, gan no ārpuses

IONIQ saimes modeļiem tiks atjaunināts arī salons. Papildus standarta melnajai sēdekļu apdarei klientiem ir iespēja izvēlēties kādu no četrām ādas sēdekļu krāsām: melnu, divtoņu pelēku, Umber Red (tikai Hybrid un Plug-In versijām) un Electric Shadow (tikai Electric versijai). Savukārt priekšējo paneli grezno tumši hromēti akcenti.

Jaunās skārienvadības pogas ir eleganti sportiskas. Tās ļauj intuitīvi kontrolēt apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu. IONIQ Electric versijas standarta aprīkojumā ietilpst augstas izšķirtspējas 7 collu LCD konsoles displejs (izvēles aprīkojums Hybrid un Plug-In Hybrid versijām), ko papildina dažādiem braukšanas režīmiem pieskaņots dekoratīvais apgaismojums.  Style aprīkojuma līmenī pasažiera puses priekšējā paneļa apakšdaļai un viduskonsolei ir zils dekoratīvais apgaismojums.

Jaunā IONIQ Hybrid un Plug-In versijām tagad ir jauns priekšējais radiatora režģis. Arī jaunā IONIQ Electric priekšpusē ir jauns noslēgts režģis ar oriģinālu rakstu. Visiem modeļiem ir jauna dizaina priekšējais buferis. LED dienas gaitas lukturiem, kā arī tagad pieejamajiem LED priekšējiem un aizmugures lukturiem ir pilnīgi jauns dizains, kas ļauj IONIQ izcelties tumsā, sniedzot ne tikai estētiskas, bet arī drošības priekšrocības.
IONIQ Plug-In un Electric modeļiem ir pieejami jauna dizaina 16 collu diski, bet IONIQ Hybrid pircēji var izvēlēties jaunus 15 collu diskus Comfort vai 17 collu diskus Style aprīkojuma līmenim.

Jaunajam IONIQ ir pieejamas deviņas dažādas virsbūves krāsas, tostarp četras jaunas: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand un Typhoon Silver. IONIQ īpašnieki ir bijuši radoši savās estētiskajās vēlmēs, un Hyundai kopš 2016. gada ir uzklausījis šīs vēlmes. Vēl jaunā IONIQ īpašnieki var izvēlēties Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue un Fiery Red krāsu.

Vislabākā drošība segmentā

Komfortablai un drošai braukšanai pilnīgi jaunie IONIQ modeļi ir aprīkoti ar plašu Hyundai SmartSense tehnoloģiju klāstu. Šīs modernās vadītāja palīgsistēmas nepārtraukti uzrauga apkārt automobilim notiekošo.

Jaunā IONIQ drošības komplektācijā ietilpst frontālas sadursmes brīdinājuma un novēršanas palīgsistēma ar gājēju konstatēšanu, kas ir papildināta ar velosipēdistu konstatēšanas un vadītāja modrības brīdinājuma funkcijām. Standarta aprīkojumā ietilpst arī joslas ieturēšanas palīgsistēma un tālo gaismu palīgsistēma.

Izvēles aprīkojumā ir pieejama arī joslas sekošanas palīgsistēma, kas notur automobili joslas vidū, priekšējais stāvvietas radars un brīdinājums par sadursmi aklajā zonā, kas darbojas arī kā brīdinājums par sadursmi no sāniem aizmugurē. Navigācijas sistēmai standarta aprīkojumā ir ātruma ierobežojumu atpazīšanas funkcijas, kas ar priekšējās kameras un navigācijas sistēmas informācijas palīdzību atpazīst ātruma ierobežojuma zīmes un attēlo ātruma ierobežojumus un apdzīšanas aizliegumus reālā laika režīmā.

IONIQ Electric, Hybrid un Plug-In Style versijas standarta aprīkojumā ietilpst adaptīvā kruīza kontrole ar Stop&Go, kas ietur iestatīto braukšanas ātrumu un distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Ja priekšā esošā satiksme apstājas, sistēma automātiski bremzē automobili līdz pilnīgai tā apturēšanai. Automobilis atsāk kustību automātiski vai, ja apstāšanās ir vismaz trīs sekundes ilga, vienu reizi nospiežot kruīza kontroles slēdzi vai akseleratora pedāli, un paātrinās līdz iestatītajam ātrumam.

Vēl labāka degvielas ekonomija

Jaunie IONIQ Plug-In un Hybrid ir aprīkoti ar ekoloģiskas braukšanas palīgsistēmu (Eco DAS), kas palīdz uzlabot degvielas ekonomiju. Integrētais ripošanas palīgs analizē informāciju par ceļu no navigācijas sistēmas un informē vadītāju, kad būs jāsamazina ātrums, piemēram, mainot virzienu, krustojumā vai nobrauktuvē.  Šī funkcija arī ļauj mazāk izmantot bremzes.  Sistēma darbojas ātrumā no 40 līdz 160 km/h Eco braukšanas režīmā.

Papildus tam Eco DAS ietilpst prediktīvā enerģijas pārvaldības sistēma, kas pārvalda akumulatora uzlādi un izlādēšanos, braucot augšupceļā un lejupceļā, lai maksimāli efektīvi izmantotu tā enerģiju.  Ja ir paredzams, ka, braucot augšupceļā, akumulatora enerģijas nepietiks, IONIQ Plug-In un Hybrid papildus darbina iekšdedzes dzinēju, lai uzlādētu akumulatoru. Kad, braucot lejupceļā, ir sasniegts pietiekams uzlādes līmenis, sistēma samazina degvielas patēriņu. Akumulatorā vienlaicīgi tiek uzkrāta enerģija no reģeneratīvās bremzēšanas sistēmas, uzturot pietiekamu uzlādes līmeni.

Uzlabotas braukšanas funkcijas

Jaunā IONIQ īpašnieki var izbaudīt arī īpaši aizraujošu braukšanu un uzlabotu braukšanas dinamiku, pateicoties zemam smaguma centram, ko nodrošina zemu novietotie akumulatori. Jaunā IONIQ Hybrid un Plug-In versijām Eco režīmā ir pielāgojama reģeneratīvā bremzēšana, kas ļauj vadītājam izvēlēties dažādus sistēmas darbības intensitātes līmeņus ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām. Sporta režīmā lāpstiņas ļauj pārslēgt pārnesumus manuāli.

Lai izmantotu visas reģeneratīvās bremzēšanas tehnoloģijas sniegtās priekšrocības, līdzīgi kā inovatīvais Kona Electric modelis arī jaunais IONIQ Electric piedāvā iespēju braukt ar vienu pedāli. Vadītājs var apturēt automobili, vienkārši turot kreiso pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņu. Jaunajam IONIQ Electric ir arī Eco+ režīms, kas papildina standarta Eco, komforta un sporta braukšanas režīmus un samazina enerģijas patēriņu. Tas ļauj paildzināt automobiļa atlikušās enerģijas izmantošanu neparedzētās ārkārtas situācijās.
2020. gada sākumā.

Jaunais IONIQ Hybrid un uzlādējamais Plug-In Hybrid Latvijā būs pieejams 2019. gada rudenī, savukārt IONIQ elektriskā versija gaidāma 2020. gada sākumā. Hybrid modeļa cena ir no 24 990 €, Plug-In no 32 990 € un pilnībā elektriskā Electric no 38 990 €.

3
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
LANJanis Zarins Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
LAN
Guest
LAN

Viss ir labi, vienīgi cena pārsteidzoši augsta, ņemot vērā ka Kona maksā gandrīz tikpat ar 64 kwh

Janis Zarins
Member
Janis Zarins

Tūlīt būs arī Konas apgreids, kas arī paliks dārgāgka…tā kā viss būs kā bija… :)

LAN
Guest
LAN

Izrādās, ka jaunais lādējās gandrīz 2 reizes lēnāk nekā vecais:
https://youtu.be/GsWq_YrbDhs