Web Analytics
More
    Reklāma

    Intervija ar digitālo stila grāmatu veidošanas rīka Corebook.io vēstnieku Jāni Vērzemnieku

    Jaunākie raksti

    Jau pagājušajā gadā padzirdēju, ka Latvijā notiek darbs pie zīmolu digitālo stila grāmatu veidošanas rīka Corebook.io izstrādes. Šis serviss ir noderīgs dizaineriem, mārketinga speciālistiem un ikvienam, kam ir svarīgi veidot un ievērot kāda zīmola stila vadlīnijas. Piedāvāju jūsu uzmanībai interviju ar Corebook.io partneri un vēstnieku Jāni Vērzemnieku. Pēc tam dodies uz viņu blogu un izpēti, kādi Corebook.io komandai ir plāni 2019. gadam.

    Reklāma

    Kāda ir Tava pieredze jomā pirms Corebook?

    Mans profesionālais liktenis iezīmējas ar 2010. gadu, kad dibināju grafiskā dizaina un mūzikas mārketinga studiju JVeart. Tas bija laiks, kad Britnija Spīrsa vēl bija seksīga un zīmoli par svēto un visu varošo mārketinga instrumentu vērtēja Myspace. Es taisīju logotipus un Myspace izkārtojumu web dizainus priekš draugu grupām un tas arī aizsāka padziļinātu interesi par zīmolvedību un konsekvenci identitātes stilā, jo mūziķi ir vislabākie eksperti no kuriem to mācīties.

    Vēlāk nonācu darbā klasiskās reklāmas aģentūrās, kur strādāju par radošo direktoru un tagad esmu pilnībā nodevies šai biznesa avantūrai.

    Kā radās ideja radīt Corebook? Kādu problēmu šis risinājums risina?

    Impulss radās no mūsu pašu novērojuma, ka maketētājiem, radošajiem direktoriem, mārketinga menedžeriem nav laika un kaislības meklēt failus pa epastiem ar nosaukumu “brandbook_final_superfinal_v99.pdf” un statiskajā .pdf dokumentā bez izvēlnes skrollēt pāri garajām filozofiskajām vadlīnijām par zīmolu, lai atrastu sev vajadzīgo materiālu. Mēs nenoticējām, ka varētu globāli atrisināt visus zīmolvedības un mārketinga eksistenciālās problēmas, bet mēs noticējām, ka ir iespējams piemērotāks stila grāmatu formāts, lai mainītu attieksmi pret rūpīgi nostrādātajām identitātēm, kuras realitātē neviens īsti nelieto tās plašumā un neciena priekšrakstītās vadlīnijas. Sapratām, ka šādam jaunam formātam kategoriski ir jābūt digitālam, kur kreisajā pusē ir sadaļas, kur visi redzamie faili beidzot ir lejuplādējami visos vajadzīgajos formātos, kur vizuālā identitāte no skaņu identitātes neglabājas atsevišķos failos — tepat ir krāsu kodi, tepat mūzikas partitūras, tepat fonti un voice-over piemēri. Vārdusakot, pirms tiek uzsākts jebkāds darbs, neatkarīgi vai esat grafiskais dizainers, radošais direktors vai skaņu dizainers, jums no klienta sākumā būtu jāsaņem links ar brandbook un tur jūs arī lejuplādējat visus nepieciešamos failus un atrodat saistītās vadlīnijās.

    Cik ilgi/ātri tapa šis produkts un ar kādām grūtībām saskārāties? Kā tās risinājāt?

    Ideja par Corebook radās jau eksistējošas digitālās aģentūras Digibrand telpās un prātos, mēs uzreiz varējām pārlekt pāri startup kultūras romantizējumam, ka neko nevar uzbūvēt pirms kāds nav investējis 1. milj. Dizainers Krists Dārziņš uzzīmēja UI, Maksims Kušnarevs saplānoja UX, programmēšanas džedajs Aigars Āboltiņš to visu uzprogrammēja un pāris mēnešu laikā prototips bija gatavs, lai to iztestētu uz pirmajiem klientiem un apzinātos, ka vajadzība pēc kaut kā tāda ir pat vēl liekāka nekā sākotnēji varēja paredzēt. Vēlāk uz pilnu laika fokusu pievienojos es un tagad turpinam iet pa attīstības līkni, kas, protams, arī ir visgrūtākais, jo katrs nākamais lēciens pieprasa vēl lielāku atdevi, izaicinājumus un idejas. Bet mums ir spēcīga komanda, kur katrs no mums jau ir norūdīts no darba aģentūrās.

    Vai Corebook jau ir klienti? Kāpēc viņiem patīk risinājums un kā jūs Corebook pārdodat?

    Šajā pavasarī mūsu sistēmu gatavojas testēt viena prestiža audio zīmolvedības aģentūra Ņujorkā, tāpat vairākas grafiskā dizaina studijas Eiropā, kā arī Corebook jau lieto vairāki zīmoli Latvijā — un atsauksmes ir ļoti labas, jo klienti apstiprina, ka viņu partneri beidzot tiešām sākuši lietot viņu stila grāmatas. Tātad tiešām ir atgriezies respekts vai arī tāds ir parādījies pret zīmola failiem un stila vadlīnijām, kas arī ir mūsu virsmērķis.

    Šobrīd vēl oficiāli esam pirms–palaišanas stadijā, kur veidojam pamata starta klientu bāzi un sadarbojamies ar viņiem individuāli. Iepazīstoties ar dizaineriem un zīmolu vadītājiem dažādās konferencēs, kuras apmeklējam vai kurās paši uzstājamies, kā arī mūsu mājas lapā katru dienu iekrīt jauni kontakti, kuri vēlas sadarboties kā pirmie lietotāji un ar pirmo lietotāju raksturīgajām privilēģijām, kad ir personisks kontakts un individuāla izstrādes pieeja katram klienta stila grāmatas projektam.

    Kā šī joma attīstīsies nākotnē?

    Būtiski ir trīs aspekti:

    1. Viss būs digitāls un interaktīvs. Par to nemaz nav vairāk jārunā, tam vajadzētu būt jau skaidram.
    2. Patērētāji savā tuvajā realitātē strauji pieņem mākslīgo intelektu, virtuālos asistentus,—tādēļ paralēli mēs arī būvējam Corebook AI, jo līdz ar jaunu brandbook formātu, nāk arī jaunas problemātikas kā tādu veidot. Tādēļ Corebook ir nevis tikai par jaunu veidu kā mēs stila grāmatas lietojam, bet arī kā būvējam—nākotnē Corebook būs kā virtuālais asistents, kurš jūsu vietā uzbūvēs stila grāmatu, kamēr jūs ar viņu sarunājaties kā projektu vadītāju, stāstot cik sadaļas vajag, parādot logo utml. — šī čata laikā viņš paralēli jau būs uzbūvējis pilnībā funkiconējošu brandbook, kuru pēc vajadzības un gribēšanas varēs arī papildināt manuāli. Vai arī atkal vienkārši pastāstīt Corebook, ko vajag pamainīt, ko pievienot, ko nodzēst.
    3. Tehnoloģiski mēs ļoti strauji tuvojamies tā saucamajai brīvroku nākotnei, kad mēs rakstiskas meklēšanas vietā google.com lietosim savu balsi, meklējot informāciju pie Siri, pie Alexas vai Google Home. Un tas arī būs laiks, kad skaņa, mūzika un balss mārketingā kļūs tikpat kritiski svarīga kā agrāk tie bija grafiskie logotipi, krāsu paletes, iepakojumi, video. Pēc IAB (ASV interaktīvās reklāmas biroja) datiem, 2018. gada sākumā jau vien audio reklāma palielinājās par 31%. Līdz ar to, paralēli grafiskajām identitātēm mēs aizvien vairāk redzēsim arī skaņu identitātes, ko jau skaļi šī gada sākumā ir pieteikuši Mastercard un Philips. Corebook kontekstā mēs par to domājam jau tagad un jau sadarbojamies ar šādiem multi-maņu zīmoliem, jo tādu audio/vizuālu centralizētu brandbook risinājumu tirgū šobrīd nepiedāvā neviens cits konkurents.
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma