Mobilo sakaru operators BITE ir kļuvis par Eiropas Aviācijas tīkls (EAT) virszemes tīkla partneri Baltijas valstīs – izmantojot BITES un citu partneru tīkla infrastruktūru, EAT nodrošinās Starptautiskās aviācijas grupas – “British Airways”, “Iberia”, “Aer Lingus” un “Vueling” – aviosabiedrību pasažieriem lidojumos virs Eiropas, tostarp Baltijas valstīm, ātrgaitas bezvadu internetu, pastāstīja BITES vadītājs Kaspars Buls.
Vienošanās paredz, ka šī revolucionārā pakalpojuma nodrošināšanai Latvijā un Lietuvā tiks izmantota BITES tīkla infrastruktūra, bet Igaunijā – tās partnera, telekomunikāciju uzņēmuma “Elisa Eeesti”, tīkla infrastruktūra.
EAT projektu īsteno vadošais globālo mobilo satelīta komunikāciju pakalpojumu sniedzējs “Inmarsat” un telekomunikāciju sabiedrība “Deutsche Telekom”, ar kuru BITE ir parakstījusi ilgtermiņa sadarbības līgumu par datu pārraides pakalpojumu sniegšanu Baltijas valstīs. Šim mērķim tiks izmantots integrēts satelīta un virszemes tīkls, ko veido aptuveni 300 LTE bāzes stacijas Eiropā, tostarp Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Tādējādi BITES datu pārraides tīklam kā EAT tīkla sastāvdaļai būs būtiska loma interneta nodrošināšanā pasažieriem, kuri lido pāri Baltijas valstīm.
“Tik sarežģītā projektā kā EAT ir svarīgi sadarboties ar īpaši uzticamiem partneriem. Ar savlaicīgu izpildi un elastīgu pieeju mūsu īpašajiem pieprasījumiem BITE pierāda, ka ir šāds partneris. Mēs ceram uz mūsu turpmāko sadarbību un idejas realizēšanu par pasaulē ātrākā interneta pieslēguma nodrošināšanu gaisa telpā,” norāda “Deutche Telekom” Lidojumu pakalpojumu un savienojamības nodaļas viceprezidents Deivids Fokss (David Fox).
Jāpiebilst, ka EAT tīklu Baltijā veido 10 virszemes LTE bāzes stacijas, kas ir līdzīgas tām, ko mobilo sakaru operatori izmanto interneta savienojuma nodrošināšanai saviem klientiem ikdienā, – četras Latvijā, trīs Lietuvā un trīs Igaunijā. Latvijā šīs bāzes stacijas atrodas Bauskas, Valmieras, Liepājas un Balvu rajonos.
Lai gan interneta savienojuma nodrošināšanai lidmašīnās tiks izmantota BITES tīkla infrastruktūra, papildu noslodze mobilo sakaru operatora tīklā neveidosies, jo EAN tīkla pārklājuma nodrošināšanai tiek izmantota atsevišķas bāzes stacijas, kas darbojas neatkarīgi no BITES bāzes stacijām. Tādējādi BITES klientiem minētajos novados arī turpmāk būs pieejami kvalitatīvi, mūsdienīgi mobilie sakari.
“Šis projekts lieliski iederas mūsu redzējumā par inteliģentiem risinājumiem, kas atvieglos klientu ikdienu un uzlabos viņu mobilo sakaru lietošanas pieredzi. Galu galā – ja mums internets ir pieejams faktiski jebkurā vietā, kāpēc lai tas nebūtu pieejams arī lidojumā?! EAT izvēlējās mūs par savu partneri, jo BITEI ir labi attīstīts augstas kvalitātes tīkls. Turklāt mēs spējam piedāvāt risinājumu no viena avota ‒ torņu nomu EAT tīkla aprīkojumam un tūlītējas datu pārraides kanālus uz torņiem vairākās valstīs. Esam pabeiguši visus sagatavošanas darbus interneta savienojuma nodrošināšanai lidmašīnās, tāpēc tagad ar nepacietību gaidām, kad beigsies sistēmu testēšana, lai varētu redzēt, kā šo pakalpojumu izmantos lietotāji,” skaidro Buls.
Lai varētu izmantot bezvadu internetu lidojumu laikā, lietotājiem būs jāsavieno ierīces ar gaisa, nevis virszemes LTE tīklu, izmantojot šim nolūkam lidmašīnā izvietoto rūteri.
Interneta savienojuma nodrošināšana lidmašīnās caur EAT tīklu notiek automātiski – to fonā nemanāmi veic salona aprīkojums, sniedzot pasažieriem iespēju viegli pārslēgties starp integrētās sistēmas, kas ir pirmā šāda veida sistēma pasaulē, satelīta un virszemes moduļiem. Lai varētu izbaudīt stabila un kvalitatīva bezvadu interneta priekšrocības lidmašīnā, lietotājiem ir tikai jāpieslēdzas tās Wi-Fi tīklam, tieši tāpat kā tas notiktu viesnīcā vai kafejnīcā.
“Iespēja izmantot bezvadu interneta pakalpojumus lidojuma laikā patiešām ir revolucionārs un atbalstāms pasākums, kas nodrošinās pasažieriem iespēju nezaudēt saiti ar uz Zemes notiekošo. Tāpēc novēlam veiksmīgu vajadzīgas idejas realizāciju!” tā Civilās aviācijas aģentūras Aeronavigācijas daļas vadītājs Māris Černonoks.
EAT pārstāvji uzsver, ka pieprasījums pēc interneta pakalpojumiem lidmašīnā ir liels. Nesenās Eiropas mēroga īso un vidējo lidojumu pasažieru aptaujas rezultāti liecina, ka 80% respondentu lidojuma laikā labprāt izmantotu bezvadu internetu. Septiņi no desmit pasažieriem norādīja, ka Wi-Fi pieejamība lidmašīnā ietekmē viņu aviosabiedrības izvēli, bet 83% sagaida, ka nākamo 5 līdz 10 gadu laikā bezvadu internets būs pieejams visās lidmašīnās.
Vairums respondentu izmantotu bezvadu internetu telefonā (90%) vai planšetē (80%), bet teju katrs otrais ‒ portatīvajā datorā (46%). Eiropas iedzīvotāju populārāko tiešsaistes darbību vidū ir tīmekļa pārlūkošana, e-pasta un sociālo tīklu izmantošana, ceļojuma informācijas aplūkošana un video.
Un kad sāks prasīt iespēju uzlādēt telefonu lidojuma laikā? Pēc tam varēsim gaidīt pirmo katastrofu dēļ nodegušiem vadiem (google Swissair Flight 111).
Jau tagad to var darīt, ja ir puslīdz svaiga multimediju sistēma. Šogad pats Thai aviolīniju ļotenē smuki lādējās telefons no USB porta kas laikam bija domāts bilžu apskatei vai kam tamlīdzīgam…
Gandrīz visos ļotakos, kur ir skārienjūtīgie monitori ir USB porti! Vacajos ļotakos ir arī rozetes. Ir arī bomžaras, kur nav ne rozešu ne usb.
bomžaras lidinās apkārt bez pilnas paurbankas un meklē kur iesprausties)
Zinot Bites pakalpojumu pārklājumu un kvalitāti Latvijā varu secināt, ka 90% no lidojuma internets nebūs pieejams 😂 rēcīgi
Lidojums kā reiz ir iespēja atslēgties no visām tehnoloģijām un pabūt vienam ar sevi un savām domām. 90% pasažieru gan tā nedomā. Pirms laika lidoju no Āzijas un nakts laikā tauta nevis gulēja, bet blenza savos pārgaismotajos mobīlo ierīču ekrānos. Reāli kaitināja. Nesaprotu tos dīvaiņus, kas uzliek ekrāna spilgtumu uz max un jūtas mega kruti. Acis tak “tek” ārā.
Vispār jau lidojat pateicoties visaugstākajām tehnoloģijām.. ;) Tā kā, atslēgties no tām tur augšā galīgi nesanāk!
Ar ko tu lidoji, ar Aeroflotu vai? Parasti visi ļotenēs lūr filmas! Telefonus izmanto ļoteneēs, kuras nav aprīkotas ar multimedia centriem (piemēram, Air Baltic).
Muļķības, lidmašīna un lidostas ir vietas, kur paveikt darbus. Visi liek mierā, netraucē ar zvaniem un ziņām. Ja gribi no visa atslēgties jāiet iegulties sensory deprivation tank.
Turklāt, lidojot lielos gaisa gabalus vieglāk ir dzīvot, ja saglabā savu laika zonu, ja protams veicamie darbi to tļauj.
Protams, ja esi atpūtā, tad cita lieta, tad gan aslēdzies un guli. Bet tad uz pārējiem nav ko skatīties.
Kur bites viedtelevizija?
Pie 150GB mēneša trafika ierobežojuma nekāda viedtelevīzija nespīd!
aiz iluminatora!
Diez cik tas maksās pasažieriem?
kāds puscents pie biļetes?