Jauns pētījums, kas publicēts Advanced Energy Materials žurnālā, parāda, ka vēl neesam izsmēluši visas esošās akumulatoru tehnoloģiju iespējas. Pētnieki atraduši iespēju dubultot akumulatoru dzīvi, atliek vien izmanīt to, kā akumulatori tiek lādēti.
Uzlabotā lādēšanas pieeja slēpjas pulsējošā uzlādes algoritmā, kas pamatīgi atšķiras no šobrīd izmatotās pieejas dažādu ierīču akumulatoru uzlādē. Šobrīd akumulatoru uzlādi nodrošina konstanta strāva un spriegums, šie parametri gan tiek mainīti atkarībā no akumulatora uzlādes līmeņa, bet ne par to ir stāsts.
Pētnieki norāda, ka konstanta strāva un spriegums akumulatoram rada mehānisku un ķīmisku nolietojumu, ko var būtiski samazināt, ja tiek izmatots pulsējošs uzlādes algoritms. Šāda pieeja tiek salīdzināta ar cilvēku pūli, kas mēģina tikt caur šaurām durvīm – ja visi spiežas vienlaikus, nekas labs nav gaidāms. Pa bariņiem cilvēku plūsma ātrāk tiktu cauri.
Labā ziņa ir tā, ka jaunā tipa uzlādes algoritms būtu pielietojams jau esošām akumulatoru tehnoloģijām. Atliktu vien pielāgot uzlādes kontrolierus.
Eleganti … varēs pārbūvēt atkal esošos uzlādes tīklus … kurš tad vairs vēlēsies lādēties ar veciem un kaitīgiem :)
Tīklus nav jēgas pārbūvēt, par baterijas uzlādi atbildīgie mezgli atrodas jau iebūvēti pašos auto.
Ta nu gan jaunumi, man jau vairākus gadus saimniecībā ir pulsa lādētājs, kas paceļ arī šķietami bezcerīgus vecos svina akumulatorus, ko ar citiem lādētājiem vairs nevar uzlādēt! Tas gan ne nozīmē, ka akumulators būs baigi labais, bet nu vismaz līdz akumulatoru veikalam aizbraukt varēs! :D
Fizikālie un ķīmiskie procesi Pb un LI akumulatoros ir pilnīgi atšķirīgi. Tas, kas svina akumulatoram ir pašsaprotami, vai vismaz labi zināms, tas Li akumulatoram nebūs. Un otrādi.
Svina akumulatoru impulsu uzlādi pazina vēl padumjos laikos; iepazinos ar to, kad pa laikam braucu dzerstīties pie viena kādas mazpilsētas autobusu parka mehāniķa.
Tiešām? Tad kā tu izskaidrosi, ka jaunākās paaudzes universālie impulsa lādētāji ir paredzēti PB, NiMh, LI, Gel un citu akumulatoru lādēšanai un viņi paši saprot kas tiek lādēts un pielāgo lādēšanas procesu akumulatora tipam? Impulsa tehnoloģija kā tāda, nav jauna, šajā gadījumā stāsts drīzāk ir par impulsa tehnoloģijas pielāgošanu tieši EV specifikas vajadzībām.
Vai EV akumulators atšķiras no telefona akumulatora, izņemot fizisko aizsardzību? Kāda EV ir tā specifika? Abus pat lādē līdzīgi – vai nu mazliet piemet pie vada lai papildinātu, vai uzlādē pilnībā.
Impulsa lādēšana parasti norit lēni, lai neteiktu ļoti lēni! ;)
Šeit īsti nav tīrs impulss, bet gan vairāk taisnstūra signāls (pusi laika lādē, pusi nelādē ar 100-2000Hz frekvenci), un tika novērots, ka, palielinot frekvenci, veiktspēja uzlabojas. Šajā gadījumā bija salīdzināts pie vienādas vidējās strāvas, kas nozīmēja, ka “pulsa” lādēšanai strāva bija 2x lielāka. Lādēšanas ātrums bija pilna šūnas uzlāde 1h (1C) abiem veidiem.
Tad tev vnk lādētājs ar vecu algoritmu gadījies.
Nezinu kāds tieši lādētājam algoritms, bet svaigāku aķi lādē ātri, bet vecu, pusbeigtu, ko citi lādētāji vispār nevar uzlādēt, šis pa nakti lēnām un prātīgi pamanās uzcelt. Visticamāk algoritms pielāgojas lādēšanas apstākļiem. :)
Var būt. Ja noteiktā laikā baterijas spriegums zem normas, mēģina lādēt lēnāk.
Paldies par korekti pievienoto atsauci uz rakstu (nosaukumu, autoriem, kad publicēts)…
Avots, kā ierasts, norādīts zem raksta. Bet saite uz pašu žurnāla izdevumu ir te: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aenm.202400190
Paldies, taisnība. Ir sekundārais avots zem raksta. Vnk nav ļoti pamanāms, ja bieži nelasa kursora rakstus. Pašu orģinālu arī atradu mazliet ieguglējot ar pareizajiem atslēgas vārdiem. Es piesējos tīri tāpēc, ka kopumā ir ieguldīts milzīgs darbs tajā orģinālajā rakstā, un rezultāti tiešām ir iespējams diezgan nozīmīgi, bet uz cilvēkiem, kas to darīja atsauce praktiski nulle.
Esošajām ierīcēm un elektroauto tas vienalga prasīs izmaiņas iebūvētajā baterijas lādēšanas shēmā. No otras puses servisiem būtu darbs.
es baigi pārliecināts nebūtu. ja vien tas nav plag And pleij kontrolieris. (kam es arī vairs neticu)
Vai tikai tā auto bilde, kura redzama pie raksta, nav ģenerēta ar MI?
Tesla au uzlādes portu pr spārnā ?
Nē, 100 % īsts attēls :)
Galvenais – zinātnieki 🤦♂️ 😬 😅