Yamaha Motor parādījusi uzkarināmo laivas dzinēju, kas darbināms ar ūdeņradi. Yamaha savu topošo dzinēju parādījusi ar laivām un kuteriem saistītā izstādē Maiami, ASV.
Yamaha ūdeņraža dzinēja pamatā ir Yamaha XTO V6 laivu dzinējs, bet tas var mainīties, kad Yamaha sāks piedāvāt pircējiem jau gatavu deņraža dzinēju iegādei. Tiek solīts, ka esošais prototips ir ar aptuveni 425 zs jaudu.
Diemžēl izskatās, ka ūdeņraža izmantošana padarīs jau tā smagos uzkarināmos dzinējus vēl brangākus, tiek plānots, ka ūdeņraža dzinēja un tvertņu svars būs aptuveni 30% lielāks par to, ko varētu sagaidīt no līdzvērtīga iekšdedzes dzinēja.
Un kāpēc ne ar biogāzi?
Iedomājies cik govju vajadzēs, lai nodrošinātu normālu griezes momentu :D
Šobrīd govju pļeku metāns izkūp gaisā un silda atmosfēru! Daudz prātīgāk to ir nokurināt un kāpēc ne motorā?
Izlasi rakstu ! Ūdenraža motori būs par 30% smagāki un tu vēl gribi pāris govis laivā !
Lielāka dzinējs ir lai varētu nodrošināt lean-combustion jo tad ir saudz mazāk NOx izmešu.
Un saprotu litija aizstāvjus un tie kas pielūdz Elonu Masku.
Bet ir parādījušās ziņas, ka zem zemes ir apmēram uz 150gadiem pieejams tīrs ūdeņradis, līdz kuram var aizurbties un izmantot un tas būtu ļoti lēts, pat lētāka par grey hydrogen, kas tiek iegūts no oglēm un dabasgāzes – https://www.hydrogeninsight.com/innovation/there-is-enough-natural-hydrogen-underground-to-meet-all-demand-for-hundreds-of-years-says-us-government-agency/2-1-1600507