Web Analytics
More
    Reklāma

    Jauns uzlādes algoritms varētu izglābt neskaitāmus akumulatorus

    Jaunākie raksti

    Jauns pētījums, kas publicēts Advanced Energy Materials žurnālā, parāda, ka vēl neesam izsmēluši visas esošās akumulatoru tehnoloģiju iespējas. Pētnieki atraduši iespēju dubultot akumulatoru dzīvi, atliek vien izmanīt to, kā akumulatori tiek lādēti.

    Uzlabotā lādēšanas pieeja slēpjas pulsējošā uzlādes algoritmā, kas pamatīgi atšķiras no šobrīd izmatotās pieejas dažādu ierīču akumulatoru uzlādē. Šobrīd akumulatoru uzlādi nodrošina konstanta strāva un spriegums, šie parametri gan tiek mainīti atkarībā no akumulatora uzlādes līmeņa, bet ne par to ir stāsts.

    Pētnieki norāda, ka konstanta strāva un spriegums akumulatoram rada mehānisku un ķīmisku nolietojumu, ko var būtiski samazināt, ja tiek izmatots pulsējošs uzlādes algoritms. Šāda pieeja tiek salīdzināta ar cilvēku pūli, kas mēģina tikt caur šaurām durvīm – ja visi spiežas vienlaikus, nekas labs nav gaidāms. Pa bariņiem cilvēku plūsma ātrāk tiktu cauri.

    Labā ziņa ir tā, ka jaunā tipa uzlādes algoritms būtu pielietojams jau esošām akumulatoru tehnoloģijām. Atliktu vien pielāgot uzlādes kontrolierus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    19 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    xs1
    22.04.2024 08:34

    Eleganti … varēs pārbūvēt atkal esošos uzlādes tīklus … kurš tad vairs vēlēsies lādēties ar veciem un kaitīgiem :)

    Krotow
    22.04.2024 13:50
    Reply to  xs1

    Tīklus nav jēgas pārbūvēt, par baterijas uzlādi atbildīgie mezgli atrodas jau iebūvēti pašos auto.

    Skābene
    22.04.2024 08:45

    Ta nu gan jaunumi, man jau vairākus gadus saimniecībā ir pulsa lādētājs, kas paceļ arī šķietami bezcerīgus vecos svina akumulatorus, ko ar citiem lādētājiem vairs nevar uzlādēt! Tas gan ne nozīmē, ka akumulators būs baigi labais, bet nu vismaz līdz akumulatoru veikalam aizbraukt varēs! :D

    Nelabojams
    22.04.2024 09:51
    Reply to  Skābene

    Fizikālie un ķīmiskie procesi Pb un LI akumulatoros ir pilnīgi atšķirīgi. Tas, kas svina akumulatoram ir pašsaprotami, vai vismaz labi zināms, tas Li akumulatoram nebūs. Un otrādi.
    Svina akumulatoru impulsu uzlādi pazina vēl padumjos laikos; iepazinos ar to, kad pa laikam braucu dzerstīties pie viena kādas mazpilsētas autobusu parka mehāniķa.

    Last edited 11 days ago by Nelabojams
    Skābene
    22.04.2024 10:22
    Reply to  Nelabojams

    Tiešām? Tad kā tu izskaidrosi, ka jaunākās paaudzes universālie impulsa lādētāji ir paredzēti PB, NiMh, LI, Gel un citu akumulatoru lādēšanai un viņi paši saprot kas tiek lādēts un pielāgo lādēšanas procesu akumulatora tipam? Impulsa tehnoloģija kā tāda, nav jauna, šajā gadījumā stāsts drīzāk ir par impulsa tehnoloģijas pielāgošanu tieši EV specifikas vajadzībām.

    Last edited 11 days ago by Skābene
    Biteme
    22.04.2024 10:43
    Reply to  Skābene

    Vai EV akumulators atšķiras no telefona akumulatora, izņemot fizisko aizsardzību? Kāda EV ir tā specifika? Abus pat lādē līdzīgi – vai nu mazliet piemet pie vada lai papildinātu, vai uzlādē pilnībā.

    Skābene
    22.04.2024 11:05
    Reply to  Biteme

    Impulsa lādēšana parasti norit lēni, lai neteiktu ļoti lēni! ;)

    Raimonds
    22.04.2024 11:13
    Reply to  Skābene

    Šeit īsti nav tīrs impulss, bet gan vairāk taisnstūra signāls (pusi laika lādē, pusi nelādē ar 100-2000Hz frekvenci), un tika novērots, ka, palielinot frekvenci, veiktspēja uzlabojas. Šajā gadījumā bija salīdzināts pie vienādas vidējās strāvas, kas nozīmēja, ka “pulsa” lādēšanai strāva bija 2x lielāka. Lādēšanas ātrums bija pilna šūnas uzlāde 1h (1C) abiem veidiem.

    Krotow
    22.04.2024 19:48
    Reply to  Skābene

    Tad tev vnk lādētājs ar vecu algoritmu gadījies.

    Skābene
    23.04.2024 09:31
    Reply to  Krotow

    Nezinu kāds tieši lādētājam algoritms, bet svaigāku aķi lādē ātri, bet vecu, pusbeigtu, ko citi lādētāji vispār nevar uzlādēt, šis pa nakti lēnām un prātīgi pamanās uzcelt. Visticamāk algoritms pielāgojas lādēšanas apstākļiem. :)

    Krotow
    24.04.2024 14:49
    Reply to  Skābene

    Var būt. Ja noteiktā laikā baterijas spriegums zem normas, mēģina lādēt lēnāk.

    Raimonds
    22.04.2024 09:54

    Paldies par korekti pievienoto atsauci uz rakstu (nosaukumu, autoriem, kad publicēts)…

    Kursors.lv
    22.04.2024 09:59
    Reply to  Raimonds

    Avots, kā ierasts, norādīts zem raksta. Bet saite uz pašu žurnāla izdevumu ir te: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aenm.202400190

    Raimonds
    22.04.2024 10:13

    Paldies, taisnība. Ir sekundārais avots zem raksta. Vnk nav ļoti pamanāms, ja bieži nelasa kursora rakstus. Pašu orģinālu arī atradu mazliet ieguglējot ar pareizajiem atslēgas vārdiem. Es piesējos tīri tāpēc, ka kopumā ir ieguldīts milzīgs darbs tajā orģinālajā rakstā, un rezultāti tiešām ir iespējams diezgan nozīmīgi, bet uz cilvēkiem, kas to darīja atsauce praktiski nulle.

    Krotow
    22.04.2024 13:49

    Esošajām ierīcēm un elektroauto tas vienalga prasīs izmaiņas iebūvētajā baterijas lādēšanas shēmā. No otras puses servisiem būtu darbs.

    karlis
    23.04.2024 08:00
    Reply to  Krotow

    es baigi pārliecināts nebūtu. ja vien tas nav plag And pleij kontrolieris. (kam es arī vairs neticu)

    Elektriķis
    22.04.2024 14:19

    Vai tikai tā auto bilde, kura redzama pie raksta, nav ģenerēta ar MI?

    Elons*
    22.04.2024 15:23
    Reply to  Elektriķis

    Tesla au uzlādes portu pr spārnā ?
    Nē, 100 % īsts attēls :)

    Latvietis
    22.04.2024 22:42

    Galvenais – zinātnieki 🤦‍♂️ 😬 😅

    Reklāma