Volvo pieturas saviem solījumiem pārtraukt dīzeļdzinēju izmantošanu vieglo automašīnu ražošanā – ražotāja pārstāvji apstiprinājuši, ka saražots vēsturiski pēdējais Volvo vieglais auto ar dīzeli. Pēdējais Volvo ar šo degvielas tipu ir XC90 SUV, šim auto noslēdzot 45 gadus ilgu ēru ar dīzeļdzinējiem aprīkotiem Volvo.
Šis konkrētais spēkrats gan nedosies pie sava laimīgā īpašnieka, bet gan tiks nogādāts Volvo muzejā Gēteborgā, kur tas tiks izstādīts ekspozīcijā ar citiem vēsturiski nozīmīgiem Volvo eksemplāriem. Nelielai atkāpei – iesaku apmeklēt, tiešām interesants muzejs.
Autoražotājs līdz pat 1991. gadam kaut kāda iemesla dēļ neapkopoja, cik tieši mašīnu ir saražots ar dīzeļdzinēju. Ja raugāmies uz datiem no 1991. gada līdz šodienai, tad saražoti vairāk nekā 9 miljoni šādu Volvo. Patiesais saražoto mašīnu skaits kopš 1978. gada ir krietni augstāks, kas liecina par šo modeļu popularitāti.
Sākotnēji Volvo izmantoja citu autoražotāju dīzeļdzinējus – pats pirmais tika aizgūts no Volkswagen un Audi, bet paši savu pirmo dīzeli viņi ieviesa tikai 2001. gadā. Plāns pārtraukt dīzeļdzinēju izstrādi tika izziņots vēl 2017. gadā. Pagājušajā mēnesī tika saražots pēdējais dīzelis Volvo rūpnīcā Gentā, bet tagad no konveijera noripojis pats pēdējais dīzelis, šoreiz Torslandas rūpnīcā Zviedrijā.
Kopš Volkswagen koncerna dīzeļgeitas skandāla pieprasījums pēc šāda veida automašīnām Eiropā pamazām ir krities. Ja atceramies 10-15 gadus senu pagātni, tad dīzeļi piedzīvoja savu absolūto pīķi. Tāpat sava loma ir Eiropas Savienības arvien stingrākajām emisiju prasībām, kas dīzeļu attīstību padara arvien dārgāku, neizdevīgāku kā autoražotājiem, tā arī pircējiem, kam jāmaksā augstāka cena par šādu auto.
Oho, kāds vēl ražoja dīzeļus? Man jau likās ka visi nometušies no šī ekoloģiskā ļaunuma…
Khm…VAG grupas mašīnas vēl pilnā sparā ražo..
Cik % ir jaunie dīzeļi?
Un kur liksim tos “šodien” iegādātos dīzeļauto pēc 10 gadiem, kad Eiropas normas tos spiedīs “nost no ceļa”? Dīzelim privātauto segmentā nav nākotnes, jo ātrāk autoražotāji to saprot, jo labāk pašiem! Ir gana daudz ražotāju kas sen jau neražo dīzeļus, un ir gana populāri joprojām
Ja šodien iegādātais dīzelis tiek uzturēts kartībā, tad ar nekādām Eiropas normām problēmas tuvāko 30 gadu laikā nebūs
Tu gribēji teikt, ka problēmas nebūs ar šobrīd spēkā esošajām normām? ;)
Normas var iet uz priekšu, bet mašīnas paliek :)
Būsim godīgi – ja Tu nedzīvo kādā īpašā eiropas pilsētā, tad neviens “nespiež nost no ceļa” pat, ja Tev ir 25 gadus vecs, kūpošs auto.
Un pat tad, ja Tu dzīvo kādā no izredzētajām pilsētam, tad vairums ierobežojumu skar mašīnas, kas vecākas par euro 4 (2004? gads)
Un tikai dažas (pāris?) savās īpašajās zonās nelaiž mašīnas vecākas par euro 5 (2011? gads)
Un pat, ja Tu dzīvo kaut kur Parīzē, ārpus centra un Tev ir vecs auto – tad Tev ir ierobežota kustība uz centru, nevis aizliegts ar šo auto pārvietoties pilsētas vai valsts mērogā.
Teikt, ka Eiropa spiež nost no ceļa, manuprāt, ir krietni pārspīlēti, un tas brīdis, kad kāds sāks kratīt ar pirkstu par Tavu šī brīža euro 6 mašīnu pat ļoti īpašās pilsētās nebūs tuvāko 10 gadu jautājums
Par 10 gadiem vēl varu piekrist, bet 30 gadi tomēr ir pārāk tāla nākotne un tur visādi brīnumlikumi var tikt pieņemti.
Taisnība, un reti kurš autiņš pēc 30 gadiem vispār vēl brauks..
Bet diez vai kādam, kurš šobrīd pērk jaunu dīzeli vajadzētu uztraukties par to, ka Eiropa ar to aizliegs braukt – var mierīgi braukt tik cik nu ir paredzēts(vidēji līzinga termiņš), pārdot, un atkarībā no situācijas pirkt vietā to, ko nu var un vajag pirkt tajā brīdī.
Problēma ar dīzeļa agregātu uzturēšanu lai paliek nākošā īpašnieka ziņā un potenciālie ierobežojumi iebraukt dažās Eiropas metropolēs – aiznākamo īpašnieku ziņā
Pats es neesmu dīzeļa fans un jaunu dīzeli nepirktu, bet ne jau tapēc, ka Eiropa… Nu būs šodienas dīzelim, tā dzives mūžā, visas iespējas ripot ilgi un tālu
Dìzelis, izmeŝu ziņā ir ekoloĝiskàks par bendzīna dzinēju. Protams ja vien nesalìdzina tankkuĝi ar mazlitrážas auto.
Pa lielam visi Volvo par doties uz muzeju😄
Ar Tevi pa priekšu.
Opā Volvo fanu aizskāru🤭
Vari iet uz to muzeju strādāt, jutisies ka tas pēdējais Volvo ir tavs😄
Gluži pretēji! Ko tas volvo muzejā darīs? Tad jau visādus kablukus, dacias un busus arī uz muzeju jādod.
Iedzina sev naglu zārkā… protams ne bez ķīniešu palīdzības…
Austrum Eiropa bija vienīgā vieta kur dīzeļi vēl kaut cik ir pieprasīti, Eiropas dienvidos un citur pasaulē privātie auto ir pamatā tikai ar benzīna dzinējiem. ASV ir gana liels volvo pieprasījums un tur par dīzeļiem neviens neraud…
Uldi, diemžēl ne visi to saprot un sapratīs. Nav jēga censties
Nav pieprasīts čakars un maksa par “ekoloģijas” sistēmām tipa adblue, citādi labprāt brauktu kas līdz šim brauca. Par to ka prāva tiesa nevar/negrib auto tehniskā kārtībā uzturēt un tamdēļ aiz tiem ir melni/zili dūmi (arī uz benzīnu tas attiecinams) tas jau ir cits stāsts.
Mode mainīsies un pēc 10 gadiem atkal drīkstēs dīzeli
Kā savulaik teica Džeremijs Klarksons, ja jūsu mājas piebraucamajā celiņā redzams Volvo, tā ir skaidra zīme, ka jūsu seksuālā dzīve ir beigusies.
Tad zviedri būtu jau izmiruši
Klarksonam vienkārši skauda, ka eksistē “zviedru ģimenes” — divas ūdeņražpārskābes blondas pupainas beibes un džeks (kuram ir Volvo) :D
Vnk iestājas tas posms (dažiem), kur sekss ir tikai bērnu taisīšanai.
Neliesi