Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Komisija apsver lielāku tarifu ieviešanu ķīniešu elektroauto

    Jaunākie raksti

    Eiropas Komisija apsver tarifu ieviešanu ķīniešu elektroauto, lai tādējādi aizsargātu vietējos autoražotājus pret konkurentiem Ķīnā, kas eksportē mašīnas uz Eiropu un piedāvā zemāku cenu. Lai arī zemāka cena beigu beigās ir mūsu, proti, pircēju interesēs, taču EK norāda, ka ķīniešu ražotāji saņem ievērojamas valsts subsīdijas, kas sniedz negodīgas konkurences priekšrocības. Tad vēl ir arī algu jautājums rūpnīcu darbiniekiem Eiropā un Ķīnā.

    “Globālais auto tirgus šobrīd ir pārpludināts ar lētākām elektriskajam mašīnām, taču šo mašīnu cena mākslīgi tiek noturēta zemu, pateicoties lielām valsts subsīdijām,” teica Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena savā uzrunā Eiropas Parlamentam.

    Eiropas Savienības institūcijas nākamā gada laikā lems vai ķīniešu mašīnām piemērot augstākus tarifus, kas beigu beigās varētu novest pie tirdzniecības kara ar Āzijas lielvalsti. Jautājumā par Ķīnas subsīdijām tiek pētīti arī rietumvalstu ražotāji, kas ražo mašīnas Ķīnā, tostarp Tesla, Renault un BMW.

    Pēdējo pāris gadu laikā ķīniešu autoražotāji strauji paplašinājušies Eiropā, ienākot tajās valstīs, kas pārejā uz elektroauto pavirzījušās tālāk uz priekšu, tostarp Norvēģijā, Zviedrijā, Vācijā, Nīderlandē un citās ekonomiski attīstītajās Eiropas valstīs. Turklat runa ir nevis par vienu vai diviem ražotājiem, bet par plašāku tendenci.

    Pagaidām ķīniešu autoražotājiem Eiropā vēl nav izdevies iekarot vērā ņemamu tirgus daļu, taču tas var diezgan strauji mainīties. Pašiem uzņēmumiem šī paplašināšanās ir būtiska, veicinot savu prestižu un domājot par attīstību – Ķīnas ekonomikā vērojamas gana nopietnas problēmas un iekšējais pieprasījums pēc mašīnām samazinās. Tāpat tādi autoražotāji kā Tesla Ķīnā samazina savu mašīnu cenas, palielinot konkurenci. Arī VW nesen būtiski samazināja cenas saviem elektroauto Ķīnā un tas rezultējās straujā pārdošanas apjomu palielinājumā ID.3 modelim.

    Ķīnas Tirdzniecības kameras pārstāvji sadarbībai ar Eiropas Savienību pauduši, ka ķīniešu autoražotāju priekšrocības nav saistāmas ar valsts subsīdijām un Eiropai uz ķīniešu mašīnām būtu jāsāk skatīties “objektīvi”. Eiropas Savienība un ASV ļoti vēlas samazināt savu atkarību no Pekinas jautājumos, kas saistīti ar auto sektora elektrifikāciju. Runa ir gan par materiālu ieguvi un piegādēm, šajā sektorā ķīniešiem sekmīgi paplašinoties, gan arī par citiem aspektiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Raivis Terinks
    15.09.2023 10:45

    Interesanti, vai ar muitu tiks aplikts arī piemēram VOLVO? (No Zviedriem tajā vairs ne smakas)..

    Valdis
    15.09.2023 21:24

    EU tak arī ir subsīdijas, arī Latvijā 4000Eur. Kas liedz EU palielināt atbalstu elektro-ratu iegādei?
    Īstenība ar to zaļo kursu skrienot pa priekšu EU izmaksas ir ievērojami palielinājušās. Un vēl kovida laikā nežēlīgi daudz sadrukātā Eur nauda (“naudas ir tik daudz” – mūsu vadonis teica) Fon Leiena ceļ banku procentus lai samazinātu inflāciju. Zaļie tik aicina – taču kopumā neredz kāds ir/būs rezultāts.

    Yo!
    16.09.2023 11:10

    Kad nespēj konkurēt, tā vietā, lai domātu, kā kļūt konkurētspējīiem, ceļ nodokļus. Malači!

    Renars
    17.09.2023 14:05

    Auto elektrifikācija maina spēles noteikumus. Ar veciem risinājumiem būs grūti stāties pretī jauniem izaicinājumiem.

    Biteme
    17.09.2023 14:56

    Man gan nav žēluma par nodokļu celšanu ķīniešu auto. Atdot tik būtisku nozari CCP kontrolētai ekonomikai ir ne pārāk gudri. Arī nemanu ekspertu sajūsmu par ķīniešu auto. Jā, cena, jā, izskatās pēc auto – vai Eiropā tas ir labs pirkums, jau cita lieta. Jā, tradic. ražotāji arī nedāļā superlabus auto par velti, jo spēles noteikumi nav vecie un vispār tirgus pārdzīvo gaidu periodu, kad pircēji ir nekritiski.

    Elektriķis
    17.09.2023 19:25
    Reply to  Biteme

    Tradicionāli Ķīnas tirgū nevienu tāpat vien nelaiž, liek būvēt rūpnīcu tur un ražot. Ar gudru ziņu: mēs paši iemācīsimies. Kādreiz šo problēmu risināja ar britu karafloti, tagad ar nodokļiem. Cest la vie…

    Reklāma