Web Analytics
More
    Reklāma

    Šogad par 51% audzis pie “Moller Auto” otrreizējā tirdzniecībā nonākušo auto skaits

    Jaunākie raksti

    Auto dīlera “Moller Auto” dati rāda, ka auto īpašnieku pārdoto jeb atpirkto mazlietoto auto skaits, kas paredzēti otrreizējai tirdzniecībai uzņēmuma dīleros Latvijā, šogad no janvāra līdz jūlijam, salīdzinot ar identisku periodu pērn, audzis par 51%. Šogad starp mazlietotu automašīnu markām, kas visbiežāk nonākušas uzņēmuma otrreizējā tirdzniecībā, ir “Audi”, “Volkswagen” un “Škoda”. Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, kopumā arvien vairāk auto īpašnieku interesējas par mazlietotas automašīnas nodošanu otrreizējai tirdzniecībai dīleru centros.

    “Moller Auto” norāda, ka laikā no 2023. gada janvāra līdz jūlijam uzņēmums otrreizējai tirdzniecībai iegādājies gandrīz 1500 mazlietotu auto. Lielākā daļa jeb 75% auto, kas iegādāti no auto īpašniekiem, ir no Latvijā dzīvojošajiem. Pārējo daļu veido automašīnas no Vācijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Igaunijas, Lietuvas, Luksemburgas un Beļģijas.

    Reklāma

    Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā norāda, ka šobrīd mazlietoto auto tirgus joprojām piedzīvo izaugsmi. “Auto industrijā aizvien atrodamies netipiskā situācijā, kad pieprasījums pēc mazlietotiem transportlīdzekļiem ir lielāks, nekā piedāvājums. Tāpat šobrīd auto īpašnieki arvien biežāk tā vietā, lai nodotu auto otrreizējā tirgū, izvēlas turpināt ar to braukt, jo nav pārliecināti par jauna auto iegādes iespējām. Tiesa, ņemot vērā augsto pieprasījumu pēc mazlietotiem auto, ir skaidrs, ka liela daļa autovadītāju jaunu auto vietā izvēlas mazlietotus spēkratus. Kopumā aizvadīto gadu laikā mazlietoto auto tirgus ir sācis atgūt savu prestižu, un cilvēki arvien vairāk apzinās, ka, pērkot mazlietotu automašīnu pie dīleriem, ne auto placī vai pa tiešo no īpašnieka, viņi saņems kvalitatīvu auto ar caurspīdīgu tā lietošanas vēsturi,” pauž I.Gerkena.

    2023.gada pirmajos septiņos mēnešos biežākie auto modeļi, kurus “Moller Auto” iegādājies no auto īpašniekiem otrreizējai tirdzniecībai, ir “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen Golf” un “Škoda Kodiaq”. Apvidus auto jeb SUV visbiežāk izvēlas mājsaimniecības, kurās ir bērni, savukārt individuālām vajadzībām, piemēram, lai ikdienā dotos uz darbu, cilvēki izvēlas mazākas un ekonomiskākas automašīnas kā “Golf”.

    Turpina Izīda Gerkena: “Aizvadīto gadu laikā novērojam, ka arvien vairāk auto īpašnieku interesējas par sava mazlietotā spēkrata nodošanu otrreizējai tirdzniecībai mūsu dīleru centros. Tas ir skaidrojams ar to, ka, nododot auto otrreizējā tirdzniecībā dīleru centros, pārdošanas process ir vienkāršs. Piemēram, ja arī auto ir nepieciešami kādi tehniski uzlabojumi, tos veiks “Moller Auto” sertificētajos servisos, nodrošinot pilnu auto tehnisko pārbaudi. Arī pats auto pārdošanas process un dokumentu noformēšana nebūs tā iepriekšējā īpašnieka rūpala.”

    Viņa papildina, ka, saņemot otrreizējai tirdzniecībai nodotas automašīnas, “Moller Auto” servisu eksperti pievērš uzmanību trīs galvenajiem aspektiem: automašīnas nobraukuma datiem, remontdarbu vēsturei un auto kopējam tehniskajam stāvoklim. Pirms automašīna nonāk otrreizējā tirdzniecībā, tai tiek veikta tehniskā pārbaude, padziļināti izskatot tās atbilstību 130 kritērijiem. Savukārt, veicot remontdarbus, automašīnām tiek izmantotas jaunas, konkrētajam modelim atbilstošas rezerves daļas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tante
    03.09.2023 15:12

    Aizdomas krīt uz ikmēneša maksājumu augšanas dēļ ECB. Mājokļa kredīts ir daudz svarīgāks par litrīga dsg apmaksu.

    Dēļ darba no mājām es jaunam jēgu neredzu.

    Dažs grib teju 40k par 1.5 goļāru? Ejiet pupās. Par tādu krāmu ar 130zs dzinēju kuram nav pat aizmugurē daudzsviru piekare kārties striķī katru mēnesi par vismaz 400 eur? Vācu auto cenas ir atdalījušās no realitātes. Ekvivalents Ceed Sw ir vismaz par 13k lētāks, ar 30 zs vairāk un divreiz labāku garantiju un sasodītās klimata pogas ir izgaismotas.

    Skābene
    04.09.2023 08:24

    Laikam dikti slikiktas tās mašīnas, ja visi atdod atpakaļ! :)

    xs1
    04.09.2023 08:34
    Reply to  Skābene

    Vai nu dzīves līmenis iet uz augšu – pabrauc nedaudz un ņem jaunas atkal :)

    Skābene
    04.09.2023 09:01
    Reply to  xs1

    Tieši otrādi, jaunas nevar atļauties, tāpēc tagad jauno mašīnu vietā tirgo lietotas! :D

    davix
    04.09.2023 14:11
    Reply to  Skābene

    Patērētāju sabiedrībā labi iesakņots viedoklis: “Ja tev nav kādi 5+ līzingi/kredīti, tad esi trūcīgs”. Vai auto izpirkšana, kārtējā līzinga uzņemšanas vietā, ja auto godam uzturēts un labi kalpo, pēc līzinga ir kāda trūcības pazīme? Jā, mūžīgs operatīvais līzings ir ērts, jo nav raizes, kā tik vien par ikmēneša izdevumiem. Bet kā norāda raksts, tad arī lietota auto pārdošana arī pēc līzinga termiņa, vairs nav problēma – pieprasījums liels, formalitātes nokārto dīleri.

    Skābene
    04.09.2023 14:17
    Reply to  davix

    Tos lietotos tak ar ņem līzingā par pēdējo naudu! Ja kaut kas nobeidzās, raud gaužas asaras un maksā kredītu, kaut mašīna stāv pie sētas.

    davix
    04.09.2023 15:43
    Reply to  Skābene

    Tas tiesa. Ja vēl pērk “krutu” lietoto un to pašu vēl līzingā, tad visādi var iziet. Tas tikai apliecina to, ka situācijas ir dažādas un kur nu vēl līzings (neatkarīgi vai par jaunu vai lietotu auto) norāda uz kāda turību. Ja darījums ir bez līzinga, tad jau var sākt izdarīt kādus secinājumus.

    Skābene
    04.09.2023 16:09
    Reply to  davix

    Dažkārt pie esošā tiesiskā regulējuma vieglāk ir jebko pirkt kredītā, nekā skaidrot bankai, VIDam un notāram naudas izcelsmi. Kredīta gadījumā izcelsmes skaidra, bet to cik ātri kredītu nomaksā neviens nepārbauda, galvenais lai noteiktā datumā ieripo kāposts. :D

    nedarata
    04.09.2023 09:07

    Golfa bildes vietā jābūt meme – suns degošā mājā, kas saka “This is fine”

    Reklāma