Reklāma

“Moller Auto”: Augustā divkāršojies viena litra iekšdedzes dzinēju auto pārdošanas apjoms

Jaunākie raksti

“Twitter” vairs nemēģinās apkarot Covid-19 dezinformāciju

Īlons Masks, kļūstot par "Twitter" vadītāju, cieši apņēmās platformā nodrošināt vārda brīvību. Šajā ziņā jau panākts ievērojams progress, atjaunojot...

Epson pārtrauks ražot lāzerprinterus

Japānā bāzētais Epson paziņojis, ka uzsāks pārtraukts lāzerprinteru ražošanu. Pilnībā no lāzerprinteriem Epson atteiksies līdz 2026. gadam. Ražotājs norāda,...

Bite pāriet no Huawei uz Ericsson tīkla aprīkojumu

Turpinot mobilo sakaru tīkla attīstības stratēģiju un investējot vairāk  nekā 70 miljonus eiro, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” šogad uzsācis...

“Wolt Drive” tagad nodrošinās ātru piegādi no “jebkura” veikala

"Wolt" piedāvā jaunu pakalpojumu - “Wolt Drive” jeb piegādi mazāk nekā stundas laikā tiešsaistē pasūtītām precēm. “Wolt Drive” būs...

Lancia pārdzims par elektroauto zīmolu

Kādreiz tik ļoti populārais itāļu auto zīmols Lancia atgriezīsies kā elektroauto ražotājs. Tiek pat solīts, ka pirmie Lancia elektroauto...

Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas dati Baltijas valstīs, šī gada augustā ir divkāršojies pieprasījums pēc viena litra iekšdedzes dzinēju automašīnām, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. Auto eksperti skaidro, ka, acīmredzot, cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus mobilitātei, kas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus un ir videi draudzīgāki.

“Moller Auto” dati liecina, ka interese par viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir augusi jau kopš 2019. gada. Vērtējot pilnus aizvadītos trīs gadus, augstākais pieprasījums pēc tiem ir bijis pērn – proti, 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pārdošanas apjoms šajā auto segmentā audzis vairāk nekā piecas reizes.

Apskatot šogad Baltijā pirktākos auto modeļus viena litra iekšdedzes dzinēju auto segmentā, jauno auto vidū pieprasītākie ir “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, kam seko “Volkswagen Golf” un “Audi A3”. Savukārt, iegādājoties mazlietotu auto, populārākie ir “Volkswagen T-CROSS”, “SKODA OCTAVIA”, “Volkswagen GOLF” un “Volkswagen POLO”.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka iekšdedzes dzinēju attīstība ir veicinājusi arī viena litra iekšdedzes dzinēju auto kategorijas pakāpenisku “atdzimšanu”, ko šobrīd stimulē arī ekonomiskie un vides faktori.

“Viena litra motors ir komfortabls ikdienas lietošanai un tam ir divas ļoti būtiskas priekšrocības, proti, finansiālais ietaupījums un zemāks CO2 izmešu radītais piesārņojums. Uzskatu, ka izvēle par labu auto ar viena litra dzinēja motoru tendence, ko redzēsim arī nākotnē. Sevišķi tādēļ, ka cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus savai mobilitātei, kas atstāj mazāku ietekmi uz vidi, kā arī ir ekonomiski. Tagad lielai daļai autobraucēju tas ir īpaši būtiski, jo esam dažādu krīžu krustcelēs,” skaidro I. Gerkena.

Kā norāda “Moller Auto” eksperti, raugoties no ekonomiskā ieguvuma, viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt daudziem autobraucējiem tas ir ērts pārvietošanas līdzeklis, jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem. Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 90 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa.

“Protams, laika gaitā esam dzirdējuši aizspriedumus un mītus par iekšdedzes dzinēju spēkratiem ar viena litra motoru, kas visbiežāk skar to jaudu vai spēju kalpot ilgtermiņā. Jāteic, ka mūsdienās auto ražošanas nozare attīstās vēja ātrumā un šie mīti jau labu laiku ir pagātne. Jā, šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope,” saka I. Gerkena.

30 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
30 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Suntaži
25.09.2022 14:08

Interese pieaugusi, jo Moller pilna noliktava ar šiem 1-litrigajiem. “Reklāma”.

grh
25.09.2022 14:18

jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem.

Da labi. Šis jau ir ņemts no ss.lv sludinājumiem, kur jebkurš tirgotais auto ir ļoti “ekAnomisks” un jaudīgs.
KĀ tieši T-Cross ar savu svaru var būt dinamisks uz lielceļiem? Tad ko teikt par 2l 190zs dzinēju? Tā ir raķete? Un ko par 3l dzinēju ar 300zs?
Nu nevar pilnīgi visu vienmēr saukt par dinamisku.

hmmm :)
25.09.2022 15:56
Reply to  grh

Pietiekama jauda (dinamika) uz lielceļa.
gan jua ka tā būtu precīzāk.

Biteme
25.09.2022 16:30

Tādas vispārīgas atziņas – “šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope”. Aptuveni kā “viss maksā tik, cik tas maksā” vai “zemeslode ir apaļa, lai gan izskatās plakana”. Vai “slīcēju glābšana ir pašu slīcēju atbildība”.

Ciba
25.09.2022 21:04

Patiesos vārdos: Pieregulējiet savas vajadzības , jo viss kas mums ir, ir litri, un ar tiem arī takā varat braukt ja jau tiešām gribat.

Un zin, ar štrunta 90zs mazturbo beņu nav nekāda pārliecinātība uz lielceļa.
Pārliecinātība (ka tiksi laicīgi garām) sākas no 150.
Komforts ap 200.
Dvēselei no 300.

Kursors.lv
26.09.2022 07:17
Reply to  Ciba

Jā, ja neprot braukt, tad vajag lielu jaudu :)

Skābene
26.09.2022 14:47

Un ja nepārliecinātu braucēju iesēdina 1 litra mašīnā, tad visu ceļu viņš sēdēs fūrei aizmugurē. :)
Brīvdienās vilku piekabi pa Tallinas šoseju un smējos, kad tāds T-roc nevar saņemties fūri apdzīt, kamēr ar normāla tilpuma motoru var apdzīt gan t-roc, gan fūri, velkot piekabi.

Kursors.lv
26.09.2022 15:05
Reply to  Skābene

Un pareizi darīs. Kāpēc jādzen, ja var nedzīt. Tieši šie brašie apdzinēji ir tie, kas rada lielākās problēmas uz ceļiem.

Skābene
26.09.2022 15:30

Nu ja, uz 80km/h un fūres aizvējā jau tikai tā dīlera solītā ekonomija sanāk. :)

Kursors.lv
26.09.2022 15:51
Reply to  Skābene

Ja cilvēks grib braukt aiz fūres uz 80km/h, tad tev par to nav jābesās vai jāveic citus satiksmes dalībniekus apdraudoši manevri.

Skābene
26.09.2022 16:43

Es nebesos, vienkārši apdzenu un braucu tālāk vēsā mierā! Sēdēt 3metrus aiz fūres gan nav droši, jo neko neredz. Fūre nodos pa mēmajiem un viss, aizmugurē sēdošais ielidos fūrei dupucī!

Kurjers
01.10.2022 12:26

Un kāpēc šie lēnie un ar lēnie es domāju uz 70-80 braucošie, apdraud satiksmi un neievēro noteikumus ne par ātrumu, ne distanci? Iedomājies, ja tev darba pienākumos ir stūrēt auto katru dienu un praktiski visu dienu un tev ik pa gabalam ir šādi braucēji, kas te aiz fūres sēž, te aiz kāda cita un tev ir jāapdzen uzreiz divas vai trīs mašīnas. Kāpēc jāapdzen? Jo atļautais ātrums ir 90, pats raksti, ka brauc kruīzā 100, cilvēkam ir jāmēro iespējams pat 300km dienā un kaut kur jāpaspēc, bet viņam jāsastopas ar šādiem ietiepīgiem braucējiem, kas nespēj iekļauties satiksmē. Cilvēks grib izbraukt… Read more »

Kursors.lv
01.10.2022 12:35
Reply to  Kurjers

Arī tev nebūtu jābūt uz ceļa, ja tik ļoti traucē citi satiksmes dalībnieki.

azad
26.09.2022 15:55

Absolūtas muļķības!!! Šie brašie viens aiz otra braucēji uz 80 pa šoseju, kas pat atstarpes nejēdz uztaisīt, lai visi uzreiz nav jādzen, taisa ziepes uz ceļa! Nu vismaz uz 90 braukt ir jārod drosme, ja vēlas piedalīties satiksmē.

Kursors.lv
26.09.2022 15:58
Reply to  azad

Nē, ja tev ir problēmas ar citiem braucējiem uz ceļa, tev ir jāpārsēžas uz kādu drošāku satiksmes līdzekli. Piemēram, sabiedrisko transportu. Trasē vari psihot, uz ceļiem jābrauc droši.

azad
29.09.2022 19:07

Braukt 100 spidometrā, kas reāli ir kādi 95km/h ir psihošana?????? Es neko nesaku par vadītājiem, kas brauc ievērojot noteikumus un ātrumu, bet tie kas nevar ne paātrināties, ne turēt pat 90, tiem ir jāpārsēžas sabiedriskajā transportā. Un ar paātrināšanos es nedomāju psihošanu, bet normālu plūdenu iekļaušanos satiksmē, nevis kad izlien uz ceļa kur atļautais 90 un tad vajag 5km lai sasniegtu 80km/h.

Kursors.lv
29.09.2022 20:06
Reply to  azad

Ja tu psiho tagad komentāru rakstot, tad esmu gandrīz 100% drošs, ka to pašu dari arī uz ceļiem.

azad
29.09.2022 23:48

Psiho tie kas sēž pie stūres, ripo pa šoseju, skatās pa logu un tad aizsvilstās, kad kāds, kas grib braukt viņus apdzen. Es braucu kur man jābrauc un tie kas ir lēnāki par 90, tos apdzenu. Psihot satiksmē vispār nevajag, tas noved pie negadījumiem.

Biteme
26.09.2022 16:07
Reply to  azad

Ziepes pārsvarā taisa tie, kuri zin, kā ir jābrauc visiem pārējiem)

Kursors.lv
26.09.2022 16:13
Reply to  Biteme

Tieši tā. Un tas tikai apliecina, ka ne sūda viņi braukt neprot. Ta jaudas par maz, ta apkārtējie pārāk lēni.

Skābene
26.09.2022 16:37

Ok, mister skolotāj. Ar ko tu pats brauc, kāds ir motora tilpums un cik zirgi?

Kursors.lv
26.09.2022 16:41
Reply to  Skābene

Es ikdienā pārvietojos ar auto, kam ir knapi 100Zs un kaut kā nenovēroju, ka uz ceļa man tāpēc būtu kaut kādas problēmas. Pilsētā to jaudu nevajag un ārpus pilsētas tāpat pie katras iespējas kruīzkontrole uz 100kmh. Tāpēc es par smieklīgiem dīvaiņiem uzskatu visus, kas čīkst, ka citi viņiem traucē un ka bez 300/500/1000Zs vispār nevar uz ceļa rādīties.

azad
29.09.2022 19:11

Kruīzā 100, uz Jūrmalas apvadceļa, varbizmantot var būt 5km, jo visu laiku nākas bremzēt dēļ tiem, kurus tu aizstāvi😄 Un starp citu kur tad tu tā ārdies, uz 100 tak tikai pa trasi jābrauc, kur nu vēl kruīzā😄

Lauris
30.09.2022 09:43

Visi, kas brauc lēnāk par mani, ir “bremzes”, un visi, kas ātrāk, ir “mudaki” 🤣. Visiem jau liekas, ka “es vienīgais māku normāli braukt”

wils
26.09.2022 16:56
Reply to  Skābene

Max. atļautais ātrums velkot piekabi LV teritorijā ir 80 km/h. Kā, nepārkāpjot likumu, apdzīt fūri, kas brauc uz 80 km/h?

Ciba
26.09.2022 18:47

Unn lieeeelu džipu lai mani labi saredz :)

Biteme
26.09.2022 08:09
Reply to  Ciba

Nebaidies, līdz savam kokam cilvēki tiks arī puslitriem. Kā saka, talantu nenodzersi.

Krotow
26.09.2022 11:13

Vienkārši noliktavās nekā cita nav. Un uz kaut ko labāku tagad jāgaida gadu un ilgāk.

Gundars
26.09.2022 12:33

…viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem…. Nu tas priekš tik knapa motora nav maz. Un lasam uzmanīgi “no…” Tātad “līdz kaut vai 30l” “Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 90 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa” Nu ok, melots nav, nešaubos ka sēdēt ir ērti. Bet vai ir normāla braukšana, par to gan nav pārliecības. Pat ja to litru izžmiedz līdz pēdējam, un kaut kādu jaudu izdabū, tad resurss tādam ir garantijas gadi un ne ilgāk. Un tad var atkal… Read more »

Qeen
26.09.2022 15:03

kad es pagājušā gada beigās pirku savu peugeot moler auto piedāvājumi cenas un komplektācijas ziņā par 20 % zaudējaja forum auto. pie tam nepatīkama atmosfēra viņu centrā – ienācu pagrozījos pārdevējs pat nepapūlējās pienākt. cik saprotu viņi pelna vairāk uz tehniskās apkopes centra un autoservisa.

Reklāma