Web Analytics
More
    Reklāma

    “Moller Auto”: Jaunu auto pārdošanas apjoms kāpis par 31%, bet mazlietotu – par 36%

    Jaunākie raksti

    Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu. Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

    “Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā norāda.

    Viņa papildina, ka šie apstākļi sekmējuši arī “Moller Auto” biznesa rezultātus, šī gada pirmajos astoņos mēnešos uzņēmumam Baltijā sasniedzot 261 miljonu eiro lielu nerevidēto apgrozījumu, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Uzņēmuma nerevidētā peļņa pirms nodokļiem sasniegusi 7,1 miljonu eiro. “Lai arī gada beigas vēl nav pienākušas, ir skaidrs, ka 2023. gadu noslēgsim ar biznesa rezultātu pieaugumu,” piebilst I. Gerkena.

    Būtisks pieprasījums pēc premium klases auto; straujāku izaugsmi piedzīvo arī elektroauto

    Saskaņā ar “Moller Auto” datiem šī gada 8 mēnešu periodā pirktākie jauni “Audi” zīmola modeļi bijuši “Audi Q7”, “Audi Q5”, “Audi Q3”, “Audi A6” un “Audi Q8”. Tikmēr “Volkswagen” pasažieru auto klasē pieprasītākie bijuši “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen Golf” un “Volkswagen Passat”. Savukārt komerctransporta segmentā – “Volkswagen Crafter”, “Volkswagen Caddy”, “Volkswagen Multivan”, “Volkswagen Transporter” un “Volkswagen ID.Buzz”. Turpretim mazlietoto auto segmentā šī gada 8 mēnešu laikā populārākie modeļi bijuši “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Golf”, “Škoda Kodiaq” un “Audi A6”.

    “Raugoties uz jaunu auto segmentu, liels pieprasījums bijis tieši pēc premium klases modeļiem, cilvēkiem aktīvi tiecoties pēc komforta un jaunākajām tehnoloģijām. Tāpat spilgti vērojama cilvēku lojalitāte konkrētiem zīmoliem, piemēram, iegādājoties jaunu vai mazlietotu spēkratu, “Audi” pircēji paliks uzticīgi šim zīmolam. Vienlaikus būtiski norādīt, ka cilvēku vēlme pēc ilgtspējīgāka dzīvesveida un “zaļākas” mobilitātes nav izzudusi. Proti, salīdzinot ar pērnā gada 8 mēnešu periodu, kad elektroauto veidoja 3,9% no visiem pārdotajiem auto, šogad šo proporciju veido jau 8,8% pārdoto elektroauto,” skaidro I. Gerkena.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    22.11.2023 11:26

    Autotirgus ziņas

    Biteme
    22.11.2023 11:29

    cilvēku vēlme pēc ilgtspējīgāka dzīvesveida un “zaļākas” mobilitātes nav zudusi – tāpēc cilvēki pērk auto ar īsāku dzīves ciklu, nevis brauc 5km līdz darbam ar velosipēdu.

    Robčiks
    22.11.2023 11:50

    Uz inflācijas fona, apgrozījuma pieaugumu ņemt kā auto pieprasījuma pieaugumu, nebūtu pareizi.
    Agrozījums naudā ir palielinājies, bet vai pārdoto vienību skaits ir palielinājies?
    Ja produkcijas cenu pieaugums % ir bijis augstāks nekā apgrozījuma pieaugums %, tad pieprasījums ir samazinājies.

    Sergejs
    22.11.2023 11:54
    Reply to  Robčiks

    Tāds pats jautājums radies. Zīmējot procentos ko tik nesazīmē: pērn pārdevām 5gb, tāgad 15 = kāpums 200%, procentu izteiksmē skaisti, reāli …

    Krotow
    23.11.2023 11:37
    Reply to  Robčiks

    Ražotājam šobrīd izdevīgāk ražot un pārdot pa dārgo. Peļņa ir, pārējais neinteresē.

    karlis
    22.11.2023 11:58

    spriežot pēc tā ka nelielās par pārdoto auto skaitu, ir acīmredzams, ka ka auto cenas ir cēlušās par vismaz tik procentiem, cik ir kāpis apgrozījums.

    inflācija.
    un to pasniedz kā tādu sasniegumu?
    nu sviests.

    Bilde
    22.11.2023 14:39

    Szīvokļus vairs nevar nopirkt tur viss stagnē, tāpec pērk auto :)

    Robčiks
    22.11.2023 21:04
    Reply to  Bilde

    Divas mašīnas = viens dzīvoklis.
    Kāda būs vērtība katram pēc 5 vai 10 gadiem?

    Bet protams, viss tādā veidā nav jāsalīdzina.

    davix
    23.11.2023 11:15
    Reply to  Bilde

    Te būtiska loma pelēkās ekonomikas faktoram. Cik nav redzēts mikrorajonos pie vecajām sērijmajām lepnie auto. Oficiāli jaunu dzīvokli nenopirksi, savukārt atvest no Vācijas kādu lepno autiņu samaksājot par to skaidrā mierīgi.

    Biteme
    23.11.2023 11:21
    Reply to  davix

    Tur būtu jāšķiro gadījumi, kur cilvēks dzīvo vecā panelenē un brauc ar auto par 100K un radinieks, kas kādu laiku regulāri apmeklē vecu/slimu tuvinieku panelenē.

    Krotow
    23.11.2023 11:35
    Reply to  Biteme

    Jāskatas naktīs, kad uz vietas paliek pastāvīgie iedzīvotāji.

    Biteme
    23.11.2023 12:50
    Reply to  Krotow

    Netipiskais, bet reāls gadījums – termināli slims cilvēks, pie kura pēdējos mēnešus dzīvo viņa tuvinieks. Auto pie mājas, jo ik pa brīdim vajag aizbraukt te līdz veikalam, te aptiekai.

    Krotow
    23.11.2023 15:50
    Reply to  Biteme

    Tas ir ļoti specifisks gadījums. Mēs te par pastāvīgajiem iedzīvotajiem runājam. Dārgie auto zem panelenēm bija vairāk 1995-2000-o gadu parādība. Tagad tā publika jau ir pārcēlušies uz privātmājām. Vai tīra podus Anglijā.

    Last edited 3 months ago by Krotow
    davix
    23.11.2023 14:11
    Reply to  Biteme

    Būsim reālistiski – minētie gadījumi par slimo večiņu apraudzīšanu ir stiprs izņēmums. Jebkurš cilvēks +/- zina apkārtējo māju iedzīvotāju autoparku un ātri vien redz kas ir /nav ciemiņi.

    Sergejs
    23.11.2023 14:51
    Reply to  davix

    Nu post USSR daudziem ir bērnības trauma/mazvērtības komplekss. Vari dzīvot “hruščovkā” bet zem loga jābūt Tuareg/Cayenne/A8/S500, kaut vai 20 gadu vecam – lai redz ka esi spicais džeks (tas nekas ka apauts 4.2mm Sailun un bākā vairāk par 20 litri sen nav bijis)

    Krotow
    23.11.2023 11:36
    Reply to  Bilde

    Nopirkt – nesmīdini. Noīrēt īsti nevar – tur parastajam mirstīgajam +/- puse vienas algas aizies.

    Edgars
    23.11.2023 12:40

    Pie moller pirkt vispār ir droši? Biju noskatījis vienu. Carvetical parādījās, ka sista, līmēta kopā. Remonti pa 15 tūkstošiem.

    Alberts Kviesis
    01.02.2024 10:15

    Viens sīkums. Tā steidzās atklāt jauno salonu, ka aizmirsa sakārtot savu gļukaino mājas lapu

    Reklāma