Web Analytics
More
    Reklāma

    “CarVertical” atklāj auto modeļus, kuriem visbiežāk “attin” nobraukumu

    Jaunākie raksti

    Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā nelikumīgi palielina lietotā transportlīdzekļa cenu un bojā autoīpašnieku pieredzi. Kā nesen tika atklāts carVertical pētījumā, tieši premium klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti lielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem.

    TOP 10 auto modeļi ar vissagrozītāko nobraukumu: BMW M5 ir saraksta augšgalā

    Lai noteiktu vissagrozītāko automobiļu sarakstu, IT datu uzņēmums carVertical izanalizēja vairāk nekā 700 000 lietoto automobiļu vēstures atskaites, kas izveidotas laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada novembrim. Tika analizēti astoņpadsmit dažādi tirgi, tostarp Polija, Rumānija, Ungārija, Francija, Slovēnija, Slovākija, Čehija, Lietuva, Latvija, Igaunija, Ukraina, Bulgārija, Serbija, Vācija, Horvātija, Krievija, Amerikas Savienotās Valstis un Itālija.

    Reklāma

    Kā liecina nobraukuma dati, BMW M5 ir automobilis, kam visbiežāk tiek sagrozīts nobraukums, un nedaudz vairāk kā trešdaļai pārbaudīto modeļu, iespējams, tas ir sagrozīts. Tomēr šie statistikas dati vēl neatklāj odometra attīšanas problēmu BMW automašīnām pilnībā – kā nesen norādīja carVertical automobiļu eksperts Matass Buzeļa kungs (Matas Buzelis), BMW automobiļi dominē šajā sarakstā:

    “Pusi no TOP10 saraksta aizņem tieši šī ražotāja automašīnas. Tas ir saistīts ar pieprasījumu pēc lietotiem BMW transportlīdzekļiem dažādos tirgos. Dati arī atklāj, ka dārgās automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītiem nobraukumiem, un tas jāņem vērā, meklējot lietotu transportlīdzekli. Tieši šajos gadījumos parocīga ir automašīnas nobraukuma pārbaude.”

    Otro un trešo vietu sarakstā ieņem BMW 7. sērija un Subaru Outback ar attiecīgi 33,4 un 31,8 procentiem iespējami sagrozīta nobraukuma automašīnu. Audi A8 bija piektais visbiežāk sagrozītais automobilis, savukārt tā sportiskākais radinieks A7 ieņēma desmito vietu šajā pētījumā ar nedaudz vairāk par vienu ceturtdaļu (25,8 procentiem) automobiļu ar sagrozītu nobraukuma vēsturi.

    Matass Buzelis skaidro, ka augstāka segmenta transportlīdzekļu atrašanās starp tiem, kam nobraukums tiek grozīts visbiežāk, iemesls ir lielāks peļņas pieaugums. Odometra attīšana ir samērā lēts un vienkāršs process, kas piešķir papildus ienākumus negodīgiem automašīnu tirgotājiem.

    Šajā pētījumā atrodams paplašinātais 20 automašīnu saraksts, kam visbiežāk sagrozīts nobraukums.

    Automobiļu modeļi pēc ražošanas gada ar vissagrozītāko nobraukumu: visbiežāk sagroza vecāku automobiļu nobraukumu

    Kā rāda pētījums, iegādājoties lietotu auto, būtiski ir pārbaudīt automašīnas nobraukumu, īpaši vecākiem transportlīdzekļiem. Patreiz populārākie modeļi sagrozīšanai tika ražoti laikā no 2006. līdz 2016. gadam. Tomēr auto eksperts Matass Buzelis uzsver, ka pastāv saistība starp krāpšanas iespējamību un auto klasi:

    “Lai arī visbiežāk sagrozīta nobraukuma automobiļu saraksts sastāv galvenokārt no augstākās klases automobiļiem, taču ir arī daži ekonomiskās klases modeļi, tiesa gan šo modeļu īpatsvars starp automobiļiem ar sagrozītu nobraukumu ir mazāks. Subaru, Ford un Volkswagen automobiļi pieder pie tādas pašas vecuma grupas kā augstākās klases auto. Tā šķiet, ka 5 līdz 15 gadus vecas automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītu nobraukumu.

    Ford Mustang ir jaunākais modelis šajā sarakstā. Topošajiem muskuļotā Mustang sestās paaudzes īpašniekiem vajadzētu pievērst īpašu uzmanību, tiešsaistē pārbaudot vēsturiskos nobraukuma datus. 2006. gada BMW M5, 2007. gada BMW 5. sērijas un BMW X5 īpašniekiem arī būtu jāizpēta, vai viņu automašīnai ir patiess nobraukums.

    Matass Buzelis skaidro, ka jaunākajiem modeļiem var būt mazliet grūtāk mainīt odometra rādījumus. Jaunākiem automobiļiem ir arī mazāka iespēja tikt pie sagrozīta nobraukuma, jo to nobraukums pats par sevi nav sevišķi liels:

    “Nav jēgas attīt odometru automašīnai ar nobrauktiem, teiksim, 50 000 vai 80 000 kilometriem, bet pircējiem tik un tā ir vērts pārbaudīt, vai šie odometra rādījumi ir patiesi vai nē.”

    Automobiļu modeļi pēc degvielas veida ar vissagrozītāko nobraukumu: ar dīzeļdegvielu darbināmas automašīnas mēdz sagrozīt biežāk

    Lielākā daļa automobiļu modeļi ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem. Kā eksperts autobūves jomā, Buzeļa kungs uzsver, ka tas tā bijis vienmēr:

    “Dīzeļdzinēja automobiļi ir paredzēti, lai veiktu lielākus attālumu, un tas nozīmē, ka šādas mašīnas ir vairāk pakļautas krāpšanai ar nobraukumu. Tomēr nākotnē situācija var mainīties, jo dīzeļauto pārdošanas apjomi samazinās.”

    “Ja mēs paskatāmies uz skaitļiem, mēs skaidri redzam, ka parasti līdz pat 80 vai 90 procentiem modeļu ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļddzinējiem. Piemēram, “Volkswagen Phaeton” – no 10 sagrozītajiem modeļiem deviņi bija aprīkoti ar dīzeļdzinējiem un tikai viens darbojās ar benzīna motoru.

    Sagrozīto benzīna un dīzeļdzinēju BMW 6.sērijas automobiļu grupas ir gandrīz identiskas, taču tas ir tāpēc, ka šim auto benzīna versijas ir daudz populārākas. Dažos gadījumos dažiem modeļiem nemaz nav dīzeļdzinēju. Tā benzīna dzinējs kā vienīgais variants ir BMW M5 un Ford Mustang automašīnām.

    Secinājums: krāpšanās ar nobraukumu būtiski palielina lietoto auto vērtību un grauj jaunā īpašnieka pieredzi

    Kompānija analizēja automašīnu vērtību ar sagrozītajiem nobraukumiem un konstatēja, ka 16,1 procentam no pēdējo 12 mēnešu laikā pārbaudītajiem transportlīdzekļiem ir veikts nobraukuma grozījums. Tā kā krāpšana ar nobraukumu ir diezgan izplatīta lietotu automašīnu tirgū, ir svarīgi izmantot tiešsaistes automašīnu vēstures pārbaudes, lai izvairītos no tā, ka kļūstat par tās upuri.

    Ja ekonomiskās klases automašīnu pircēji ir pakļauti nedaudz zemākam briesmīgas jaunā īpašnieka pieredzes riskam, tad tie, kas iegādājas augstākās klases dīzeļus vecumā no 5 līdz 15 gadiem, ir visvairāk pakļauti šadam riskam, jo tieši šā tipa transportlīdzeklis visbiežāk ir ar sagrozītu nobraukumu. Arī jaudīgajiem modeļiem notiek liela krāpšanās ar nobraukumiem, un, tādu iegūstot, un tiešsaistē nepārbaudot automašīnas vēsturi, var piedzīvot īstus finanšu murgus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    17.12.2021 09:23

    Carvertical atklāj rupjus perekupu tīteņus. Tomēr, tin arī auto nomas uzņēmi, jo līzinga mašīnām ir limitēti nobraukumi , kaut kas ap 250 km dienā. Pēc tam tos auto ir arī jāpārdod. Tīšana parasti notiek pirms tehniskajām apkopēm un TA. Šos tīteņus Carvertical neuzrāda. Uzņēmumiem ir arī tīteņi, kuriem odometru tin uz priekšu, lai varētu norakstīt benzīnu.
    Tā kā jebkuru auto pirms pirkšanas ir jādzen uz servisu un jāskatās kopējais tehniskais stāvoklis, nevis odometrs.

    Gints Murans
    17.12.2021 12:48

    Un pēc tam auto tirgotāji brīnās, kāpēc cilvēki netic nekam ko auto pārdevēji saka – tikko bija tāda pieredze. Čalis tirgo XC90. Uz jautājumu vai nobraukums ir īsts, atbild: “Šiet jau neviens vairs netic, ja saka, ka īsts. Domājam mest pie malas auto tirgošanas biznesu.” Tad es iekāpju tajā mašīna, kurai ir norādīts 260k nobraukums, bet salons izskatas kā 700k+ nobraucis. :D

    Last edited 2 years ago by Gints Murans
    Krisjanis
    17.12.2021 14:34
    Reply to  Gints Murans

    Netīreļu aizstāvībai (skan ironiski) gan jāsaka, ka ir cilvēki, kuru auto kopšanas tendences un iemaņas ir vienkārši briesmīgas. Sievastēvam ir pirmspēdējais Golf. Auto tikai pāris gadus vecs, bet izskatās jau tagad drausmīgi salona iekšpusē, kaut nobraukts maz.

    Krotow
    17.12.2021 16:44
    Reply to  Krisjanis

    Vispār ir redzēti abu dzimumu kadri, kas spēj arī jaunu auto salonu piecūkot vnk nebaudāmā skatā. Plus reālu drazu noliktava bagāžniekā.

    Kristaps
    17.12.2021 15:56

    Nu šeit var redzēt, grafiks tendets uz lielajām un bagātajam valstīm, kā piem Vācija, Italija, Francija vai pat ASV.. Latvijā jau ļoti mazs autoparks ir šīs pozīcijas esam reali kaut katra 10 masīna nav A8, M5 vai Mustangs.. Pat Katra 100 vai pat 1000šās šīs mašīnas nepastāv.

    Mums jau pasāti/Golfi, A6/A4 vai bmw 3/5 DĪZEĻI ir tas tirgus, kas ir ļoti populārs un ta tur arī koncentrējas mūsu plaču biznesmeņi, iepērk pa lēto, attin, nomaina pamat lietas lai neizskatās tik traki un tik smēre mūsu tirgū ilūzijas, ka 10g+ mašīna no Vācijas, Beļģijas vai Francijas ir ‘tikko reģistrēta’ ar svaigu skati un tur odometrā ir ap 200k nobraukums.

    Reklāma