Web Analytics
More
    Reklāma

    2022. gadā “Moller Auto” sasniedzis rekordlielu peļņas pieaugumu

    Jaunākie raksti

    Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” grupas finanšu rādītāji 2022.gadā Baltijā, pērn uzņēmuma apgrozījums audzis līdz 315,4 miljoniem eiro, kas ir par 19% vairāk nekā 2021.gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa palielinājusies par 51%, sasniedzot 8,3 miljonus eiro. Kopumā, lai gan straujākais pieprasījums bijis pēc lietotiem auto, pie izaugsmes atgriezies jaunu auto tirgus.

    Lielāko uzņēmuma apgrozījuma daļu Baltijā veido jaunu auto tirdzniecība, un kopumā 2022. gadā pieprasījums pēc tiem audzis par 12%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Straujāks pieprasījuma kāpums ir bijis lietoto auto segmentā – pērn pieprasījums pēc tiem palielinājies par 39%, salīdzinot ar 2021. gadu.

    Reklāma

    “Kopumā aizvadītajā gadā esam sasnieguši rekordaugstus rezultātus, un tie apliecina, ka, neraugoties uz virkni izaicinājumu, ar ko sastopas tirgus un iedzīvotāji, personīgā mobilitāte aizvien ir būtiska prioritāte un vajadzību pamats. Šobrīd lielāku aktivitāti redzam mazlietoto auto segmentā, taču vienlaikus izaugsme ir atgriezusies arī jauno auto tirgū. Gribu uzsvērt, ka ražošana sāk atgūt savas jaudas, un domāju, ka jau šogad situācija jauno auto pieejamībā, gaidot konkrētas komplektācijas, būs vēl stabilāka. Pašlaik mūsu noliktavās ir pietiekams klāsts jaunu automašīnu, lai varētu klientiem piedāvāt plašāku izvēli, proti, varam klientiem nodrošināt dažādus “Audi” un “Volkswagen” automobiļus noteiktā komplektācijā, kas pieejami tūlītējai iegādei un lietošanai,” stāsta Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

    Viņa papildina, ka, lai gan lielākā daļa “Moller Auto” pērn pārdoto automašīnu ir bijušas ar iekšdedzes dzinējiem, pārdoto jaunu elektroauto proporcija ir palielinājusies līdz 5,7%. Piemēram, Latvijā augušo tendenci apstiprina arī publiski pieejamie CSDD dati – līdz 2023. gada 1. janvārim uzskaitē bija jau gandrīz 4000 elektromobiļi, un no 2022. gada sākuma šādu reģistrēto auto skaits palielinājies par 81%.

    I.Gerkena uzsver, ka pieaugumu veicina vairāki faktori: “Degvielas cenu svārstības, vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam, aktīva saules paneļu uzstādīšana veicina pāreju no automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto. Vienlaikus, iegādājoties elektroauto, var saņemt dažādas priekšrocības, piemēram, ir pieejams valsts atbalsts privātpersonām 4500 eiro apmērā, jāmaksā zemāki nodokļi, var samazināt izdevumus par tehnisko apkopi, izmantot bezmaksas autostāvvietas u.tml. Tiesa, mums vēl ir tāls ceļš ejams, lai Latvija straujāk virzītos pretim zaļākai mobilitātei, un šajā ziņā liela loma būs finansiālam valsts atbalstam ne vien privātpersonām, bet arī uzņēmumiem,” stāsta I.Gerkena.

    Raugoties nākotnē, I. Gerkena norāda, ka auto industrijā šobrīd dominē trīs galvenie atslēgas vārdi – elastība, digitalizācija, pārmaiņas, kas ietekmē biznesu. Tāpēc liela nozīme būs spējai pielāgoties sarežģītiem ekonomiskajiem apstākļiem, bet arī spējai ielikt fundamentālus pamatus mobilitātes pārmaiņām. “Jāpiebilst, ka­ autovadītāju prasīgais dzīvesstils pieprasa nepārtrauktu mobilitāti, kur būtiska loma ir auto uzturēšanai, lai braukšana ir droša, tāpēc nemainīgi pilnveidojam un attīstām arī savus servisa centrus, kā arī virkni citu pakalpojumu,” piebilst I. Gerkena.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    31.03.2023 13:05

    Šitie bija tie kas airBalticam iesmērēja tos etron nīlzirgus?

    Ciba
    31.03.2023 17:24

    Zin, ja pa 30k iesmērē litrīgu Taigoni un no tā nedabū labu peļņu, tad būtu jāsak baidīties ka VAG vada nevis klaji bezkaunīgie, bet fantastiski jukušie. Akcionāri, protams, vēlas pirmminētos.

    Reklāma