Web Analytics
More
    Reklāma

    “Moller Auto”: pērn populārākie auto modeļi Baltijā – “Volkswagen Tiguan” un “Audi e-tron”

    Jaunākie raksti

    Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, 2022.gadā TOP 3 populārākie automašīnu modeļi ar iekšdedzes dzinējiem bija “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross” un “Volkswagen T-Roc”. Savukārt elektroauto segmentā vislielākais pieprasījums bija pēc “Audi e-tron” modeļa spēkratiem.

    “Moller Auto” dati rāda, ka 2022.gadā populārākie automašīnu modeļi ar iekšdedzes dzinējiem gan privātpersonu, gan juridisko klientu segmentos bija “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen T-Roc”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen Transporter”, “Volkswagen Golf”, “Volkswagen Crafter”, “Volkswagen Arteon” un “Volkswagen Caddy”. Savukārt elektroauto segmentā tie bija “Audi e-tron”, “Volkswagen ID.4”, “Volkswagen ID.3”, “Audi Q4 e-tron” un “Volkswagen ID.5”.

    Reklāma

    Turpina Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā: “Ekonomiskā situācija mūs nelutina, taču cilvēki un uzņēmumi aizvien pērk jaunas automašīnas, jo nepieciešamība pēc mobilitātes ir aktuāla. Lai arī jau vairākus gadus pieprasītāko modeļu augšgalā ir “Volkswagen Tiguan”, redzam, ka starp auto modeļiem ar iekšdedzes dzinējiem pircēji dod priekšroku racionālām izvēlēm, piemēram, “Volkswagen T-Roc”, “Volkswagen Taigo” un “Volkswagen Golf”. Biznesa klientu vidū izteikti līderi ir tādi pārvadājumiem paredzēti modeļi kā “Volkswagen Transporter”, “Volkswagen Crafter” un “Volkswagen Caddy”.”

    Viņa norāda, ka vienlaikus arvien vairāk pircēju interesējas par elektroauto iegādi, un šai segmentā pieprasītākais bija “Audi e-tron”, kam seko “Volkswagen ID” modeļi.

    “Kopumā jāteic, ka interese par elektroauto ievērojami pieauga pērnā gada sākumā, kad pircējiem radās iespēja pieteikties valsts finansējumam elektroauto iegādei, taču tendence mainījās ģeopolitiskās situācijas rezultātā. Tuvojoties ziemas sezonai, klientu noskaņojums mainījās, un arvien vairāk tika pieprasītas mazās klases automašīnas ar ekonomisku benzīna dzinēju. Tāpat svarīgs faktors bija jauno automašīnu pieejamība noliktavās. Proti, pircēji vēlējās iegādāties  automašīnas, kas ir pieejamas uzreiz vai piegādājamas tuvāko mēnešu laikā,” skaidro I.Gerkena.

    I.Gerkena papildina, ka tradicionāli jaunu automašīnu piedāvājums tiek plānots atbilstoši tirgus tendencēm un tiek piemērots cilvēku aktuālajām vajadzībām, piemēram, ģimenes pieauguma rezultātā vai domājot par nākamajām paaudzēm un ekonomiskāku, videi draudzīgāku pārvietošanos. Virzoties pretim klimatneitralitātes mērķiem visā Eiropas Savienībā, “zaļu” automašīnu ražošanas nozīme turpinās palielināties, tā mainot arī iedzīvotāju un biznesa vides mobilitātes paradumus. Viņasprāt, jau šobrīd redzams, ka, lai piepildītu ilgtspējas mērķus un sasniegtu nulles emisijas, ražotāji nāk klajā ar jauniem, inovatīviem risinājumiem, kur liela loma ir arī digitālajām iespējām.

    “Jāatzīmē, ka mūsu reģionā pircēji vislielāko interesi joprojām izrāda par SUV tipa automobiļiem. Domāju, ka šī tendence paliks nemainīga un pieprasījums pēc šī tipa automašīnām saglabāsies augsts – tam par iemeslu ir ne tikai šo spēkratu piemērotība braukšanai pa pilsētu un lauku apvidiem, kas Latvijā ir aktuāla, bet arī liela ietilpība, ērta sēdpozīcija un ceļa pārredzamība. Tajā pašā laikā, uzlabojoties situācijai elektroauto pieejamībā un stabilizējoties elektroenerģijas tarifiem, kā arī saglabājoties valsts atbalsta pieejamībai, pircēju interese par elektroauto nekur nepazudīs,” prognozē I.Gerkena.

    Viņa gan piebilst, ka, lai stimulētu valsts pāreju uz zaļāku mobilitāti, valsts atbalstam ne tikai jāsaglabājas, bet tas būtu jāpalielina vai vismaz jāsāk piedāvāt arī juridiskajām personām.

    Kursors.lv komentārs: Šīs preses relīzes vērtība mūsu acīs ir apskatītajā statistikā. Tā ļauj saprast, kuras Audi un Volkswagen automašīnas ir pirktas Baltijā, kā arī kāda ir kopējā auto tirdzniecības situācija. 

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Pēča
    20.01.2023 12:53

    Džipistu lielvalsts… Līdz pirmajai bedrei un servisam, jo viss ir izcili līdz tam brīdim, tad izjūt, ka ‘džipu’ serviss ir krietni dārgāks(30-60%) ne kā bija iepriekš sedanam vai unītim.
    Un tad jau pāri nākamajām bedrēm vai nelīzenumiem velkas, kā divplākšņi jo ‘operatīvajā’ paņemts kas kruts(piepildīts savs sapnis), ko knapi spēj atļauties. Un vieta makā neplānotiem servisiem galīgi nav.

    Nemaz nerunājot par normālu šķidrumu maiņu, jeb maina tikai bezmaksas ražotāja ieteiktajā ”long life” kilometražā(jo nauda ta nav lai pa maksu pie dīlera eļļu nomainītu atrāk) savādak ja mainīsi pie Valērija, kur ir 2x lētāks process, zaudēsi ražotāja garantiju.
    Tad otreizejā tirgū pēctam tādi it kā svaigi 6-8gv eksemplāri ar 120-150tūkst. km nobraukumiem, jau ir problēmas ar atgāzēm, dūmo, jāgriež dpfi, jakodē adblue sistēmas ārā utml lietas jādara lai autiņš kustētu uz priekšu.

    Jeb brauc savā operatīvajā termiņā un vienalga vai motorā ir eļļa vai nav…. Uz priekšu kust tad viss ok! Jo pēc 5 vai 6 gadi tāpat atdosi un ņemsi nākamo.

    Last edited 1 year ago by Pēča
    AppleFan
    20.01.2023 13:10
    Reply to  Pēča

    Kārtējais #vissslikti pilsonis :D
    Sāksim ar to ka VW automašīnām (vismaz par tām zinu diezgan precīzi) lielākoties ir, piemēram, MQB platformas un tas ļauj izmantot vienas un tās pašas detaļas. Šis atspēko Tavu nepamatoto komentāru par 30-60% dārgāko servisu. Kamēr neiemetīsi šeit konkrētus piemērus ar skaitļiem vari tālāk nediskutēt. :D

    Savukārt, par apkopēm, šķidrumiem un visu pārējo arī Tev ir vecu ļaužu, akmens laikmeta viedoklis. Statistiski lielākā daļa cilvēki, kuru var atļauties iegādāties jaunu auto ar viņu nebrauc ilgāk kā, piemēram, 7 gadus, kas beigu beigās nozīmē, ka nekādu dižo ieguvumu nopērkot bez operatīvā līzinga Tu neiegūsti jo pēc tam tāpat pārdod un pērc jaunu. Principā esi iesaldējis/iztērējis savus brīvos līdzekļus, tā vietā lai maksātu ilgtermiņa nomas jeb operatīvā līzinga maksu.

    Tītars
    20.01.2023 13:25
    Reply to  AppleFan

    Padalies lūdzu vairāk detaļās par operatīvo vs pilno iegādi. Es nekad neesmu redzējis kā labu iemeslu operatīvajam ja auto cena iekļaujas budžetā. Tas piedāvātais GPL un smalkie diegi (nobraukums, apkopes, u.c. kontrole) vairāk atgādina ilgtermiņa īri nekā auto iegādi.
    Tu varbūt neiesaldē x summu uzreiz, bet noteikts % no mēneša budžeta būs jārezervē šai īrei.

    AppleFan
    20.01.2023 13:47
    Reply to  Tītars

    OK neesmu tagad lietas kursā pēdējā gada laikā kā izmainījušās procentu likmes bet piemēram man personīgi 1,8% operatīvajam līzingam. Bet nu tā ļoti apaļos skaitļos un neiedziļinoties atpakaļpirkumos utt, piemēram, ja kaut kādu tautas klases T-Cross piemēram apskatās kur operatīvā līzinga maksājums 200 EUR un ja % likme piemēram 2% tad 48 EUR aiziet % katru mēnesi. bet toties gadā ar visiem procentiem tāds auto Tev izmaksā 2976 EUR.

    Tītars
    20.01.2023 13:16
    Reply to  Pēča

    Operatīvajā vispār 150k ļauj nobraukt bez atpirkšanas?

    AppleFan
    20.01.2023 13:48
    Reply to  Tītars

    Jāvienojas ar dīleri par atpakaļpirkumu un jāskatās kura banka piedāvā ar tādiem nosacījumiem finansēt. Bet pats izdevīgākais jebkurā gadījumā būs vienkārši izpirkt un pārdot pašam kā lietotu

    Reinis Rozitis
    20.01.2023 13:24
    Reply to  Pēča

    > tad izjūt, ka ‘džipu’ serviss ir krietni dārgāks(30-60%) ne kā bija iepriekš sedanam vai unītim.

    > Un tad jau pāri nākamajām bedrēm vai nelīzenumiem velkas, kā divplākšņi jo ‘operatīvajā’,, ko knapi spēj atļauties.

    Tāds jocīgs komentārs tev sanācis..

    Īsti nav skaidrs – ir sāpe par to, ka cilvēki uzmanīgi ap/izbrauc bedres tādi bremzējot Tevi, kas brauc ar “sedanu vai unīti” vai arī par tiem, kas “brauc savā operatīvajā termiņā un vienalga vai motorā ir eļļa vai nav” un tad nakošais ir nopircis neskatoties uz apkopju dokumentiem?

    Normunds
    20.01.2023 14:47
    Reply to  Pēča

    Var taču skaust klusām :D

    Tītars
    20.01.2023 13:27

    Novērojama tendence, salīdzinoši bieži redzu “Fat e-tron” uz ceļa. Gandrīz tikpat bieži kā Tycan variantus.

    Diginauts
    20.01.2023 14:24

    Ja kādreiz ieejot Opeļ dīlerī neko negribējās, tad tagad to arī ir panācis viss VAG koncerns.

    Reklāma